کد مطلب: 140081
گزارش دانا از افتتاحيه دور پنجم مجلس خبرگان رهبري/
آيت الله جنتي رييس مجلس خبرگان شد/ موحدي‌کرماني و هاشمي‌شاهرودي نواب‌رئيس شدند
تاریخ انتشار : 1395/03/04
نمایش : 1390
در نشست افتتاحيه دور پنجم مجلس خبرگان رهبري و براساس راي گيري به عمل آمده آيت الله جنتي به عنوان رييس مجلس خبرگان در دوره پنجم انتخاب شد.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ مراسم افتتاحيه اولين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري دوره پنجم امروز سه‌شنبه چهارم خردادماه از ساعت 9 صبح در مجلس قديم شوراي اسلامي آغاز شد.

در اين مراسم قرار است هيأت رئيسه سني جهت استقرار در جايگاه براي اداره جلسه افتتاحيه که دو نفر از مسن‌ترين و دو نفر از جوان‌ترين اعضاي خبرگان عضو آن هستند، حضور يابند.

در ادامه اين جلسه، پيام رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز بکار مجلس خبرگان دوره پنجم توسط حجت الاسلام گلپايگاني رئيس‌دفتر مقام معظم رهبري قرائت شد.

آيت‌‌الله ميرمحمدي رئيس سني پنجمين دوره مجلس خبرگان شد/ گزارش آيت‌الله جنتي از روند برگزاري انتخابات 7 اسفنداز مهم ترين برنامه هاي امروز اجلاسيه خبرگان، انتخاب هيئت رئيسه دائم خواهد بود.


* هيئت رئيسه سني مجلس خبرگان تعيين شد

در مراسم افتتاحيه پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري، آيت‌الله ميرمحمدي به‌عنوان رئيس، آيت‌الله اميني به‌عنوان نائب‌رئيس، سيد صدرالسادات حسيني و حجت‌الاسلام پرواني به‌عنوان منشي سني انتخاب شدند.

طبق تبصره ماده 14 قانون انتخابات خبرگان، هيئت رئيسه سني، مرکب  از رئيس و نايب‌رئيس از سالمندترين و دو منشي از جوانترين اعضاي حاضر در جلسه هستند که بايد انتخابات هيئت رئيسه دائم را برگزار کنند.


آيت‌‌الله ميرمحمدي رئيس سني پنجمين دوره مجلس خبرگان شد/ گزارش آيت‌الله جنتي از روند برگزاري انتخابات 7 اسفند* قرائت پيام رهبرمعظم انقلاب توسط حجت الاسلام گلپايگاني

متن پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي که صبح امروز از سوي حجت الاسلام و المسلمين محمّدي گلپايگاني رييس دفتر مقام معظم رهبري قرائت شد، به شرح زير است:

بسم الله الرّحمن الرّحيم

آغاز به کار پنجمين دوره‌ي مجلس خبرگان در ايّام ولادت حضرت وليّ الله الاعظم ارواحنا فداه تقارن مبارکي است که بايد به فال نيک گرفت و اطمينان به تسديد و تأييد الهي و رعايت و رضايتِ وَلَوي را در دلِ مؤمنِ به صدق وعده‌هاي الهي، افزون و پايدار ساخت. همچنين همزماني با سوم خرداد را که نماد پيروزي مقاومت و افراشتن پرچم فتح و نصرت الهي است، بايد قدر دانست و از آن پديده‌ي شگفت‌آور، درس آموخت.

خداوند عزيز و حکيم را با همه‌ي دل سپاس ميگزارم که به ملت مؤمن و شجاع و باوفا توفيق تشکيل اين مجلس را ارزاني فرمود و نظام جمهوري اسلامي را بار ديگر به بيعتي عمومي سرافراز ساخت.

به شما برگزيدگان نيز به خاطر دستيابي به اعتماد و انتخاب ملت تبريک ميگويم و توفيق در تقديم خدمت شايسته به کشور و مردم را براي شما از خداوند عليم و بصير مسألت ميکنم.

اهميت اين مجلس عظيم‌الشأن، ناشي از عظمت مسئوليتي است که بر دوش منتخب آن نهاده شده است. اين مسئوليت در يک جمله:

حراست دقيق و همه‌جانبه از هويت اسلامي و انقلابي نظام حاکم بر کشور و هدايت دستگاههاي درهم‌تنيده‌ي اين نظام به سمت هدفهاي والا و عاليقدر آن است. اداي اين مسئوليت سنگين نيازمند صلاحيتهائي است که در قانون اساسي به آن اشاره شده است.

تشخيص وجود و بقاي اين صلاحيتها برعهده‌ي اين مجلس معظم است و اين به‌نوبه‌ي خود مسئوليتهاي بزرگي را متوجه آن ميسازد: آشنائي با جايگاه جمهوري اسلامي در دنياي کنوني؛ توجه به پديده‌ي جذاب مردمسالاري ديني در ميان انبوه شيوه‌هاي گوناگون حکومت که در آنها يا معنويت و دين، يا مردم، و يا هر دو قرباني شده‌اند؛ توجه به نقش بي‌مانند ايمان و باورهاي برآمده از معارف اسلامي در نوع گزينشهاي مردمي؛ توجه به تأثير تقواي فردي و سياسي شخص رهبر در حفظ اعتماد مردم و سلامت و صلابت و استواري نظام ... اينها بخشي از مسئوليتهاي اين مجلس معظم را که متشکل از فقهاي مردمي و اثرگذار است، يادآور ميشود و اداي آن را مطالبه ميکند. هريک از سرفصلهاي مذکور متضمن وظائفي است که حسن انجام آن، کشور و نظام را به صلاح و سداد رهنمون ميگردد و رهبر را در اداي آن مسئوليت بزرگ و بي‌همتا مدد ميرساند.

توفيق شما حضرات محترم و خود را در پيمودن اين مسير مبارک که راه امام راحل بزرگوار و هدف بزرگ و حياتي ايشان بود، از خداوند منان مسألت ميکنم.
سيّدعلي خامنه اي       ۱/خرداد/۱۳۹۵

آيت‌‌الله ميرمحمدي رئيس سني پنجمين دوره مجلس خبرگان شد/ گزارش آيت‌الله جنتي از روند برگزاري انتخابات 7 اسفند* گزارش دبير شوراي نگهبان از روند برگزاري انتخابات 7 اسفند

آيت‌الله احمد جنتي دبير شوراي نگهبان در مراسم افتتاحيه پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري در ارائه گزارش از روند برگزاري پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان، گفت: مجلس خبرگان جايگاه بسيار مهمي در کشور ما دارد و يکي از نهادهاي برآمده از انقلاب اسلامي است که به تعبير امام خميني (ره) در راس همه مسئوليت‌هاست.وي همچنين برگزاري انتخابات 7 اسفند سال گذشته را در صحت و سلامت کامل عنوان کرد و افزود: با حمايتهاي رهبري معظم انقلاب و پشتيباني مردم، انتخابات 7 اسفند در کمال صحت و سلامت برگزار شد.

دبير شوراي نگهبان تصريح کرد: انتخابات 7 اسفند سال 94 علاوه بر حمايتهاي مردم، حمايت‌هاي رهبر معظم انقلاب را نيز به دنبال داشت که از حمايت‌هاي ايشان از شوراي نگهبان نيز به خود مي‌باليم.

* برگزاري مراسم تحليف نمايندگان خبرگان

مراسم تحليف منتخبين پنجمين دروه مجلس خبرگان رهبري و اداي سوگند در نشست افتتاحيه برگزار شد.  

منتخبين خبرگان در اين مراسم سوگند ياد کردند: «ما در برابر قرآن مجيد و مردم شريف ايران، به خداي متعال، سوگند ياد مي کنيم که در ايفاي وظيفه سنگيني که به عهده داريم، يعني تشخيص و معرفي بهترين فرد براي مقام والاي رهبري امت خود را در پيشگاه مقدس خداوند و در برابر ملت غيور ايران، مسئول بدانيم و کوچکترين مسامحه و خيانت را روا نداريم.»

آيت‌‌الله ميرمحمدي رئيس سني پنجمين دوره مجلس خبرگان شد/ گزارش آيت‌الله جنتي از روند برگزاري انتخابات 7 اسفند* حضور شخصيت‌هاي سياسي در مجلس خبرگان

در اين مراسم آيات هاشمي‌رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، آملي‌لاريجاني رئيس قوه قضائيه، علم‌الهدي نماينده ولي‌فقيه در استان خراسان و نيز حجج الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهور، ناطق‌نوري عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، قاضي‌عسکر نماينده ولي‌فقيه در سازمان حج و زيارت، سعيدي نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، محسني‌ اژه‌اي معاون اول رئيس قوه قضائيه، پورمحمدي وزير دادگستري، رئيسي توليت آستان قدس رضوي، تقوي رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه‌جمعه کشور و منتظري دادستان کل کشور حضور دارند.

سرلشکر فيروزآبادي رئيس ستادکل نيروهاي مسلح، سرلشکر جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور، محمدباقر قاليباف شهردار تهران، سعيد جليلي، محمد حسين صفارهرندي، علي اکبر صالحي، محمود احمدي‌نژاد و برخي ديگر از چهرهاي سياسي و مقامات لشکري  و کشوري در اين مراسم حضور دارند.


آيت‌‌الله ميرمحمدي رئيس سني پنجمين دوره مجلس خبرگان شد/ گزارش آيت‌الله جنتي از روند برگزاري انتخابات 7 اسفند

* نامزدهاي رياست خبرگان مشخص شدند


در ادامه مراسم افتتاحيه پنجمين دوره خبرگان رهبري جلسه غير علني خبرگان پنجم براي انتخاب هيات رئيسه آغاز شد.

بنابراين گزارش آيت الله جنتي ، آيت الله هاشمي شاهرودي و آيت الله اميني کانديداي رياست پنجمين دوره خبرگان رهبري شدند.



آيت الله جنتي رييس مجلس خبرگان شد/ قرائت پيام رهبرمعظم انقلاب توسط حجت‌الاسلام گلپايگاني

* آيت الله جنتي رئيس مجلس خبرگان شد


آيت الله احمد جنتي از 86 رأي ماخوذه با کسب 51 رأي رئيس مجلس خبرگان رهبري شد.

بر اساس اين گزارش، همچنين آيت الله اميني با 21 رأي و آيت الله هاشمي شاهرودي نيز با کسب 13 رأي از ديگر کانديداهاي رياست مجلس خبرگان بودند.در اين رأي گيري،  آيت الله احمد جنتي رسماً رياست مجلس خبرگان رهبري را به مدت 2 سال برعهده گرفت.

 

آيت الله جنتي رييس مجلس خبرگان شد/ موحدي‌کرماني و هاشمي‌شاهرودي نواب‌رئيس خبرگان شدند
* نواب رئيس خبرگان مشخص شدند


آيت‌الله محمدعلي موحدي کرماني با 65 راي و آيت‌الله سيد محمود هاشمي شاهرودي با 63 راي نواب رئيس مجلس خبرگان رهبري شدند.

همچنين آيت‌ الله دري‌نجف آبادي 49 و آيت‌الله احمد خاتمي با 56 راي به مدت 2 سال به عنوان منشي‌هاي هيئت رييسه خبرگان انتخاب شدند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg