کد مطلب: 171416
برجام در يک سالگي/از تمديد تحريم ها تا روياي سيب و گلابي
تاریخ انتشار : 1395/10/28 11:11:31
نمایش : 1394
در حالي از يک سالگي اجراي برجام مي گذرد اما تاکنون جز نقض عهد طرف مقابل و تمديد تحريم ها چيزي از اين سند افتخار نصيب ايران نشده است.














به گزارش هفت چشمه به نقل از کلار، امروز که يک سال از اجراي برجام مي گذرد توافقي که تنها مُهر تائيدي دوباره بر بدعهدي و زياده خواهي کشور آمريکا در مذاکرات اخير است.

هشدارها و تاکيدات دلسوزان نظام مبني بر بي اعتماد بودن به غرب و مذاکره با کشور زياده طلب و بد عهدي مانند آمريکا امروز به همه ثابت کرد نه تنها دستاوردي در چند سال اخير براي کشور حاصل نشده بلکه خسارت و مشکلاتي را هم به بار آورده است.

به عقيده کارشناسان اقتصادي توافقي که دولتمردان آن را آفتاب تابان و سند افتخاري مي خواندند نه تنها سرماي رکود و تورم را از کشور دور نکرده بلکه سايه رکود در چند سال اخير سنگين تر هم شده است.

تعطيلي برخي از کارخانجات کشور، تعديل کارگران، مشکل معيشت مردم و حل نشدن مشکل بيکاري در چند سال اخير، حکايت از برداشت‌ها و تحليل‌هاي ديگري از سند افتخار برجام در نزد مردم دارد.

تمديد تحريم هاي ۱۰ ساله عليه ايران اخيرا از سوي مجلس و دولت آمريکا که به اذعان تيم ديپلماسي کشور نقض آشکار برجام است اميد دولتي که تمام تخم مرغ هاي خود را در سبد مذاکرات گذاشته بود نا اميد ساخت و بار ديگر بر همه ثابت کرد که آمريکا دروغ گو و بد عهد است.

تمديد تحريم ها عليه ايران درحالي پشت سر هم رونمايي مي شود که ايران تمام تعهدات خود را مو به مو در برجام انجام داده است به اميد آن که روزي برداشت ميوه از باغ برجام فرا برسد.

تمديد اين تحريم ها عليه ايران به خوبي نشان مي دهد محصول برجام تنها و تنها بي اعتمادي به آمريکاست نه ميوه هاي سيب و گلابي که آقاي روحاني به مردم وعده داده بود!!

اخيرا در اقدامي جديد که در يک سالگي اجراي برجام قرار داريم اوباما رئيس جمهور آمريکا با بيان اين ادعا که سياست‌هاي ايران منافع آمريکا در منطقه را با تهديد مواجه مي‌کند، حفظ وضعيت اضطراري و نگه داشتن تحريم‌هاي جامع عليه ايران را لازم دانسته است.

اوباما در نامه‌اي خطاب به روساي مجلس نمايندگان و مجلس سناي آمريکا اين وضعيت را تمديد کرده است.

رئيس جمهور آمريکا در واپسين روزهاي کاري خود با تمديد وضعيت اضطراري عليه ايران آخرين تير تحريم را هم به سمت ايران شليک کرد و برگ ديگري از سياست هاي خصمانه و بدعهدي در دفتر برجام به يادگار گذاشت.

اقدام و ادعاي اوباما عليه ايران در حالي مطرح مي شود که با يک نگاه به کارنامه رفتارهاي ضد انساني و ضد ايراني آمريکا در گذشته خواهيم ديد که اين کشور همواره تهديدي نه تنها عليه ايران بلکه تهديد بزرگي در منطقه است.

اکنون اين سوال مطرح شود آيا اقدام ضدايراني رئيس جمهور آمريکا در آخرين روزهاي کاري نقض ديگري بر سند برجام نيست؟ آيا هنوز سياست هاي خصمانه غرب عليه ايران در باور برخي ها ثابت نشده است؟ آيا هنوز دلبستگان و شيفتگان غرب اصرار به ادامه مذاکره با غرب دارند؟ آيا زمان پاسخ جدي به نقض عهدهاي مکرر آمريکا فرا نرسيده است.

يادداشت: محسن ربيعي

انتهاي پيام 570ه /۵۴۰ ک
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg