کد مطلب: 171574
علائم پارگي شبکيه چشم + توصيه‌ها
تاریخ انتشار : 1395/11/24 13:36:21
نمایش : 4581
يک متخصص شبکيه گفت: شب کوري، کندگي و اختلال شبکيه، تومور رتنوپلاستوم و تخريل ماکولا از جمله بيماري‌هاي شبکيه چشم است.















به گزارش هفت چشمه، اين متخصص شبکيه با اشاره به اينکه چسباندن شبکيه به وسيله گاز يکي از راه هاي درمان پارگي شبکيه است، اظهار کرد: جهت درمان يک حباب کوچک گاز توسط پزشک به داخل چشم تزريق مي شود، طوريکه حباب گاز وارد داخل چشم شده و براي ثابت ماندن به شبکيه فشار وارد مي کند که اين امر منجر به بسته شدن پارگي شبکيه مي شود و از نشت مايع به پشت شبکيه جلوگيري مي کند.
 
فخيري بيان کرد: باکل اسکر يکي از شايع ترين روش‌هاي درماني پارگي پرده شبکيه چشم است که در اين عمل از ليزر استفاده مي شود.
 
وي به روش جراحي ويترکتومي اشاره و افزود: در عوارض‌هاي همچون کشش بيش از حد شبکيه و بزرگي سوراخ آن و خونريزي داخل چشم از اين روش جراحي استفاده مي شود.
 
به گفته اين متخصص شبکيه، در عمل جراحي ويترکتومي اول بايد زجاجيه را به وسيله تيغه گيوتين از چشم خارج کرده تا کشش شبکيه از بين رود سپس سرم نمکي استريل را به داخل چشم تزريق مي کنيم، گاهي از روش باکل اسکلر جهت چسباندن شبکيه در اين عمل استفاده مي شود.  
 
فخيري يادآور شد: بعد از انجام اعمال جراحي شبکيه با تجويز پزشک استفاده از قطره ضد التهاب و آنتي بيوتيک به مدت دو هفته باعث بهبود چشم مي شود و جهت کنترل وضعيت شبکيه بايد به متخصص مراجعه شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg