کد مطلب: 171603
رهبر معظم انقلاب در ششمين کنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين:
انتفاضه سوم شکستي ديگر بر رژيم غاصب صهيونيستي تحميل خواهد کرد/دستاوردهاي عظيم الگوي مقاومت در مقابل خسارات سنگين روند سازش
تاریخ انتشار : 1395/12/03 14:07:53
نمایش : 1434
حضرت آيت الله خامنه‌اي انتفاضه کنوني در سرزمين‌هاي اشغالي را که براي سومين بار آغاز شده است، مظلوم‌تر از دو انتفاضه قبل، اما حرکتي درخشان و پر اميد ارزيابي کردند و گفتند: به‌اذن‌الله خواهيد ديد که اين انتفاضه، مرحله بسيار مهمي از تاريخ مبارزات را رقم خواهد زد و شکستي ديگر بر رژيم غاصب تحميل خواهد کرد.













 

به گزارش هفت چشمه؛ به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (سه شنبه) در ششمين کنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين و در جمع رهبران گروههاي فلسطيني، رئيسان و مسئولان مجالس کشورهاي اسلامي، و صدها تن از انديشمندان، فرزانگان و شخصيت‌هاي برجسته و آزادي‌خواه جهان اسلام، هدف فتنه‌ها و جنگهاي داخليِ تحميلي در منطقه را کمرنگ‌شدن حمايت از آرمان مقدس آزادي قدس خواندند و با تأکيد بر لزوم پرهيز گروههاي مقاومت فلسطيني از ورود به اختلافات قومي و مذهبي و اختلافات داخلي کشورها خاطرنشان کردند: همه جريان‌هاي اسلامي و ملي، موظفند در خدمت آرمان فلسطين قرار گيرند و عمق رابطه جمهوري اسلامي با گروه‌هاي مقاومت فقط به ميزان پايبندي آنان به اصل مقاومت مرتبط است.

 

ايشان همچنين با تشريح دستاوردهاي درخشان و افتخارآميز الگوي مقاومت قهرمانانه انتفاضه مقدس در زمين‌گير کردن رژيم صهيونيستي، و با اشاره به اثبات نادرستي طرح‌هاي قبلي «سازش» و تلاشهاي اخير دوست‌نماياني که به‌دنبال انحراف مقاومت و انتفاضه و هزينه کردن آن در معاملات سري با دشمنان هستند، تأکيد کردند: مقاومت هوشمندتر از آن است که در اين دام فرو افتد و انتفاضه سوم باذن الله شکستي ديگر بر رژيم غاصب تحميل خواهد کرد و تلاش براي آزادي فلسطين بايد محور وحدت همه ملت‌هاي مسلمان و آزادي‌خواه باشد.

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، قصه پُرغصه فلسطين و اندوه جانکاه مظلوميت ملت صبور، بردبار و مقاوم آن را درد و رنجي انبوه بر دل انسانهاي آزادي‌خواه و حق‌طلب و عدالت‌جو دانستند و افزودند: تاريخ فلسطين و اشغال ظالمانه آن و آواره کردن ميليون‌ها انسان و مقاومت دليرانه اين ملت قهرمان، پر فراز و نشيب است.


رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سوابق تاريخي، توطئه تشکيل رژيم صهيونيستي را توطئه‌اي فرامنطقه‌اي خواندند و گفتند: در هيچ برهه‌اي از تاريخ، هيچ يک از ملت‌هاي جهان با چنين رنج و اندوه و اقدامي ظالمانه، مواجه نبوده‌اند که در توطئه‌اي فرا منطقه‌اي، کشوري به‌طور کامل اشغال شود و ملتي از خانه و کاشانه خود رانده شوند و به‌جاي آنان، گروهي ديگر از جاي‌جاي جهان بدانجا گسيل شوند و موجوديتي حقيقي ناديده گرفته شود و موجوديتي جعلي به جاي آن بنشيند.


ايشان، پاک شدن اين صفحه ناپاک از تاريخ را همچون ديگر صفحات آلوده، از وعده‌هاي تخلف‌ناپذير الهي در قرآن کريم برشمردند و در ابتداي بحث به تشريح شرايط برگزاري کنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين پرداختند و گفتند: کنفرانس شما در يکي از سخت‌ترين شرايط جهاني و منطقه‌اي برگزار مي‌شود و منطقه ما که همواره پشتيبان ملت فلسطين در مبارزات آن عليه يک توطئه جهاني بوده است، اين روزها دستخوش ناآرامي و بحران‌هاي متعدد است.


حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به اينکه وجود بحران در چندين کشور اسلامي منطقه موجب کمرنگ شدن حمايت از مسأله فلسطين و آرمان مقدس آزادي قدس شده است، گفتند: توجه به نتيجه اين بحران‌ها، به ما تفهيم مي‌کند که قدرت‌هاي سود برنده از آن کدامند.


ايشان افزودند: آناني‌که رژيم صهيونيستي را در اين منطقه به وجود آوردند تا از طريق تحميل يک درگيري طولاني مدت، مانع از ثبات و استقرار و پيشرفت منطقه شوند، اينک نيز در پس فتنه‌هاي موجود قرار دارند.


رهبر انقلاب اسلامي فتنه‌هاي موجود در منطقه را موجب هدر رفتن توانمندي‌هاي ملت‌ها در درگيري‌هاي بيهوده و ايجاد فرصت براي قدرت‌گيري هرچه بيشتر رژيم غاصب صهيونيستي دانستند و افزودند: در اين ميان، شاهد تلاش خيرخواهان و عقلا و حکماي امت اسلامي هستيم که دلسوزانه در پي حل اين اختلافات هستند اما متأسفانه توطئه‌هاي پيچيده دشمن، توانسته است با بهره‌گيري از غفلت برخي دولت‌ها، جنگهاي داخلي را بر ملتها تحميل کند و آنها را به جان يکديگر بيندازد و تلاش اين خيرخواهان امت اسلامي را کم اثر کند.


ايشان تضعيف جايگاه مسأله فلسطين و تلاش بدخواهان براي خروج آن از اولويت را مسأله‌اي حائز اهميت برشمردند و خاطرنشان کردند: با وجود اختلافاتي که کشورهاي اسلامي با يکديگر دارند که برخي از آنها طبيعي و برخي ديگر توطئه دشمن و برخي ديگر ناشي از غفلت است، ليکن همچنان عنوان فلسطين مي‌تواند و بايد، محور وحدت همه آنان باشد.


حضرت آيت الله خامنه‌اي يکي از دستاوردهاي کنفرانس حمايت از انتفاضه را مطرح کردن اولويت نخست جهان اسلام و آزادي‌خواهان جهان يعني موضوع فلسطين و ايجاد فضاي همدلي براي تحقق هدف والاي حمايت از مردم فلسطين و مبارزات حق‌طلبانه و عدالت‌جويانه‌ آنان خواندند و تأکيد کردند: هرگز نبايد از اهميت حمايت سياسي از مردم فلسطين غافل بود که اين مسأله در جهان امروز از اولويت ويژه‌اي برخوردار است و ملت‌هاي مسلمان و آزادي‌خواه با هر سليقه و روشي، مي‌توانند در يک هدف، يعني فلسطين و ضرورت تلاش براي آزادي آن گرد هم آيند.


رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به پديدار شدن نشانه‌هاي اُفول رژيم صهيونيستي و ضعفي که بر متحدان اصلي آن به ويژه آمريکا حاکم شده است، افزودند: در اين شرايط مشاهده مي شود که اندک اندک، فضاي جهاني به سمت مقابله با اقدامات خصمانه و غيرقانوني و غيرانساني رژيم صهيونيستي ميل مي‌کند، البته هنوز جامعه جهاني و کشورهاي منطقه نتوانسته‌اند به مسئوليت خود در برابر اين مسأله‌ي انساني عمل کنند.


حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به استمرار «سرکوب وحشيانه ملت فلسطين و غصب سرزمين‌هاي آنان و بناي شهرک در آنها»، «دستگيري‌هاي گسترده»، «قتل و غارت»، «تلاش براي تغيير چهره و هويت قدس و مسجدالاقصي و ديگر اماکن مقدس اسلامي و مسيحي در آن» و «سلب حقوق اوليه شهروندان» که با پشتيباني همه‌جانبه آمريکا و برخي دولتهاي غربي انجام مي‌شود از نبود عکس‌العمل شايسته جهاني در مقابل اين جنايتها اظهار تأسف کردند.


ايشان با اشاره به «رسالت عظيم، الهي و افتخارآميز ملت فلسطين» در دفاع از قدس و مسجدالاقصي، به مسئله لزوم تداوم مبارزه پرداختند و خاطرنشان کردند: اين ملت، راهي جز اين ندارد که با اتکال به پروردگار متعال و اتکاء به توانمندي‌هاي ذاتي خود، در صدد برآيد تا شعله مبارزه را همچنان فروزان نگاه دارد و الحق که تاکنون چنين کرده‌اند.


حضرت آيت الله خامنه‌اي انتفاضه کنوني در سرزمين‌هاي اشغالي را که براي سومين بار آغاز شده است، مظلوم‌تر از دو انتفاضه قبل، اما حرکتي درخشان و پر اميد ارزيابي کردند و گفتند: به ‌اذن الله خواهيد ديد که اين انتفاضه، مرحله بسيار مهمي از تاريخ مبارزات را رقم خواهد زد و شکستي ديگر بر رژيم غاصب تحميل خواهد کرد.


ايشان با اشاره به «روند مرحله‌ايِ رشد غده‌ سرطانيِ رژيم صهيونيستي» و تبديل شدن آن به بلاي کنوني، درمان آن را نيز مرحله‌اي دانستند و افزودند: چند انتفاضه و مقاومتِ پيگير و مستمر توانسته است اهداف مرحله اي بسيار مهمي را محقق سازد و همچنان توفنده به پيش مي‌تازد تا ديگر اهداف خود را، تا زمان آزادي کامل فلسطين محقق سازد.


رهبر انقلاب اسلامي در ادامه با اشاره به بار سنگيني که ملت بزرگ فلسطين به تنهايي در مقابله با صهيونيسم جهاني و حاميان قلدر آن به دوش مي‌کشد، به تبيين اهداف و نتايج طرحهاي موسوم به سازش با رژيم صهيونيستي پرداختند و گفتند: ملت فلسطين، «صبور و بردبار، اما مستحکم و استوار» به تمامي مدعيان، فرصت داده است تا ادعاي خود را به محک تجربه بسپارند.


ايشان افزودند: آن روز که با ادعاي نادرست واقع‌بيني و ضرورت پذيرش حداقل حقوق براي جلوگيري از ضايع شدن آن، طرح‌هاي سازش به طور جدي مطرح شد، ملت فلسطين و حتي جريان‌هايي که نادرستي اين ديدگاه برايشان از پيش اثبات شده بود به آن فرصت دادند.


ايشان با اشاره به تأکيد هميشگي جمهوري اسلامي ايران بر نادرستي اين نوع روشهاي سازشکارانه و آثار زيانبار و خسارتهاي سنگين آنها، خاطرنشان کردند: فرصتي که به روند سازش داده شد، آثار مخربي در مسير مقاومت و مبارزه ملت فلسطين به همراه داشت، اما تنها فايده‌ آن، اثبات نادرستيِ تصور واقع بيني در عمل بود.


حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به اين واقعيت که روش شکل‌گيري رژيم صهيونيستي به‎گونه‌اي است که نمي‌تواند از توسعه طلبي و سرکوبگري و تضييع حقوق حقه فلسطينيان دست بردارد، افزودند: موجوديت و هويت رژيم ظالم صهيونيستي در گرو نابودي تدريجي هويت و موجوديت فلسطين است، زيرا موجوديت نامشروع آن رژيم در صورتي قابليت استمرار خواهد داشت که بر ويرانه‌هاي هويت و موجوديت فلسطين بنا شود.


رهبر انقلاب اسلامي با استناد به همين واقعيت، حفاظت از هويت فلسطيني و پاسداري از همه نشانه‌هاي اين هويتِ بر حق و طبيعي را‌ امري واجب، ضروري و يک جهاد مقدس خواندند و تأکيد کردند: تا وقتي که نام و ياد فلسطين و شعله‌ي فروزان مقاومت همه جانبه‌‍ اين ملت برافراشته بماند، امکان ندارد که پايه‌هاي رژيم اشغالگر مستحکم گردد.


ايشان در بيان اشکالات و خسارتهاي ديگري که طرحهاي سازش با رژيم صهيونيستي دارد، افزودند: مشکل روند سازش فقط در اين نيست که با کوتاه آمدن از حق يک ملت، به رژيم غاصب مشروعيت مي‌دهد، که خود خطايي بزرگ و نابخشودني است، بلکه مشکل در آن است که اساساً، هيچ تناسبي با شرايط کنوني مسأله فلسطين ندارد و خصلت‌هاي توسعه‌طلبانه و سرکوبگرانه و آزمندانه‌ي صهيونيست‌ها را در نظر نمي‌گيرد.


رهبر انقلاب اسلامي، اثبات نادرستي ادعاهاي مدعيان سازش را موجب ايجاد نوعي اجماع ملي در مورد روش‌هاي درست مبارزه براي احقاق حقوق ملت فلسطين دانستند و گفتند: اينک مردم فلسطين در کارنامه سه دهه‌ گذشته خود، دو الگوي متفاوت را تجربه کرده‌اند و ميزان تناسب آن با شرايط خويش را دريافته‌اند.


حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به دستاوردهاي عظيم الگوي مقاومت قهرمانانه و مستمر انتفاضه مقدس در مقابل روند سازش، هجوم به «مقاومت» و مورد سؤال قرار دادن «انتفاضه» از سوي مراکز معلوم‌الحال و دشمنان را به‌علت همين دستاوردهاي برجسته دانستند و افزودند: از دشمن انتظاري جز اين نيست، زيرا به درستيِ اين راه و ثمربخش بودن آن وقوف کامل دارد اما گاه برخي از جريان‌ها و حتي کشورهايي که در ظاهر ادعاي همراهي با مسأله فلسطين را دارند، در حقيقت درصددند تا مسير درست اين ملت را منحرف کنند، به مقاومت حمله مي‌کنند.


ايشان در تبيين ماهيت ادعاي اين جريانها و کشورهاي دو رو، گفتند: ادعاي آنان اين است که مقاومت در پي چند دهه از عمر خود، هنوز نتوانسته است آزادي فلسطين را محقق سازد، پس اين روش نيازمند بازنگري است!
حضرت آيت الله خامنه‌اي در پاسخ به اين ادعا گفتند: درست است که مقاومت هنوز نتوانسته است به هدف غايي خود يعني آزادي کل فلسطين دست يابد، اما توانسته است مسأله فلسطين را زنده نگه دارد.


رهبر انقلاب اسلامي با طرح اين سؤال کليدي که «بايد ديد اگر مقاومت نبود، اينک در چه شرايطي به سر مي‌برديم؟»، مهمترين دستاورد مقاومت را «ايجاد مانع اساسي در برابر پروژه‌هاي صهيونيستي» خواندند و خاطرنشان کردند: موفقيت مقاومت در تحميل يک جنگ فرسايشي به دشمن است، يعني توانسته برنامه اصلي رژيم صهيونيستي را که سيطره بر کل منطقه بود، به شکست بکشاند.


ايشان با تأکيد بر ضرورت تجليل از اصل مقاومت و سلحشوراني که در دوره‌هاي مختلف و از همان ابتداي اجراي پرده تأسيس رژيم صهيونيستي به مقاومت پرداختند و با تقديم جان خود، پرچم مقاومت را برافراشته نگاه داشته و نسل به نسل آن را منتقل کردند، افزودند: نقش مقاومت در دوره‌هاي بعد از اشغال بر کسي پوشيده نيست و يقيناً نمي‌توان حتي نقش مقاومت را در پيروزيِ هرچند مختصرِ جنگ سال 1352 برابر با 1973 ميلادي ناديده انگاشت.


حضرت آيت الله خامنه‌اي افزودند: از سال 1361 برابر با 1982 ميلادي که عملاً بار مقاومت بر دوش مردم داخل فلسطين قرار گرفت، مقاومت اسلامي لبنان -حزب الله- از راه رسيد تا ياري‌گر فلسطينيان در ميسر مبارزاتي‌شان باشد.


رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: اگر مقاومت، رژيم صهيونيستي را زمين‌گير نکرده بود، اينک شاهد دست‌اندازي آن به ديگر سرزمين‌هاي منطقه از مصر گرفته تا اردن و عراق و خليج فارس و غيره بوديم.


حضرت آيت الله خامنه‌اي زمين‌گير کردن رژيم صهيونيستي را دستاوردي بسيار مهم اما نه به‌عنوان تنها دستاورد مقاومت ارزيابي کردند و در بيان دستاوردهاي ديگر مقاومت افزودند: آزادي جنوب لبنان و آزادي غزه، تحقق دو هدف مرحله‌اي مهم در روند آزادي فلسطين به شمار مي‌رود که توانسته است روند گسترش جغرافيايي رژيم صهيونيستي را معکوس کند.


ايشان در تبيين صفحات درخشان کارنامه مقاومت، به «ناتواني رژيم صهيونيستي در دست‌اندازي به سرزمين‌هاي جديد در طول حدود 30 سال گذشته و عقب‌گرد و خروج ذلت‌بار آن از جنوب لبنان و غزه» و همچنين «نقش اساسي و برجسته مقاومت در انتفاضه اول و دوم» پرداختند و گفتند: جنگ 33 روزه لبنان و جنگ‌هاي 22 روزه، جنگ 12 روزه و جنگ 51 روزه در غزه، همگي صفحاتي درخشان از کارنامه مقاومت است که موجب افتخار تمام ملت‌هاي منطقه، جهان اسلام و همه انسان‌هاي آزادي‌خواه جهان است.


رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري شرايط سخت جنگ 33 روزه لبنان و مقاومتِ منجر به پيروزي گفتند: در آن جنگ عملاً همه راه‌هاي امداد رساني به ملت لبنان و مقاومان سلحشور حزب الله بسته شده بود، اما به ياري خداوند و اتکا به نيروي عظيم مردم مقاوم لبنان، رژيم صهيونيستي و حامي اصلي آن يعني آمريکا، شکست مفتضحانه‌اي را متحمل شدند که ديگر به آساني جرأت حمله به آن ديار را نخواهند کرد.


ايشان همچنين با اشاره به مقاومت سلحشورانه مردم در غزه که اين منطقه را به قلعه شکست‌ناپذير مقاومت تبديل کرده است، افزودند: مقاومت‌هاي غزه در طي چند جنگ پياپي نشان داد که رژيم صهيونيستي ضعيف‌تر از آن است که در مقابل اراده يک ملت، توان ايستادگي داشته باشد.


حضرت آيت الله خامنه‌اي، قهرمان اصلي جنگ‌هاي غزه را ملت سلحشور و مقاومي دانستند که با وجود تحمل چندين سال محاصره اقتصادي، با اتکاء به قدرت ايمان، همچنان از قلعه مقاومت يعني غزه دفاع مي‌کنند.
ايشان همچنين از همه گروه‌هاي مقاومت فلسطين به‌ويژه سرايا القدس از جنبش جهاد اسلامي، کتائب عزالدين قسام  از حماس، کتائب شهداءالاقصي از فتح و کتائب ابوعلي‌مصطفي از جبهه خلق براي آزادي فلسطين که نقش ارزشمندي در جنگ‌هاي غزه با رژيم صهيونيستي داشتند، تقدير کردند.


بخش بعدي سخنان رهبر انقلاب اسلامي به لزوم تأمين نيازهاي اساسي ملت فلسطين اختصاص داشت و ايشان با هشدار در خصوص خطرات ناشي از حضور رژيم صهيونيستي، تأکيد کردند: مقاومت بايد از همه ابزارهاي لازم براي استمرار کار خود برخوردار باشد و در اين مسير، همه ملت‌ها و دولت‌هاي منطقه و آزادي‌خواهان جهان وظيفه دارند نيازهاي اساسي اين ملت مقاوم را تأمين کنند که بستر اصلي مقاومت،‌ ايستادگي و پايداري ملت فلسطين است که خود، فرزندان غيور و مقاوم را پرورش داده است.


ايشان در خصوص وظيفه مهم تأمين نيازهاي مردم و مقاومت فلسطين، گفتند: اين وظيفه‌اي مهم و حياتي است که همه بايد به آن عمل کنيم و در اين روند، نبايد به نيازهاي اساسي مقاومت در کرانه باختري بي‌توجه بود که اينک بار اصلي انتفاضه مظلوم را بر دوش مي‌کشد.


نگاهي آسيب‌شناسانه به فعاليتهاي مقاومت فلسطين، محور بعدي سخنان رهبر انقلاب اسلامي در کنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين بود.


ايشان با فراخواندن مقاومت فلسطين به عبرت‌گيري از گذشته‌، توصيه مهمي در خصوص پرهيز گروههاي مقاومت از ورود به اختلافات مطرح و تأکيد کردند: مقاومت و فلسطين، ارزشمندتر و والاتر از آن است که در اختلافات ميان کشورهاي اسلامي و عربي و يا اختلافات داخلي کشورها و يا اختلافات قومي و مذهبي درگير شود و فلسطينيان، به‌خصوص گروه‌هاي مقاومت بايد قدر جايگاه ارزشمند خود را بدانند و به اين اختلافات ورود نکنند.


رهبر انقلاب اسلامي، وظيفه همه کشورهاي اسلامي و عربي و همه جريان‌هاي اسلامي و ملي را قرار گرفتن در خدمت آرمان فلسطين خواندند و افزودند: حمايت از مقاومت، وظيفه همه ما است و هيچ‌کس حق ندارد در برابر کمک، از آنان انتظار ويژه‌اي داشته باشد.


حضرت آيت الله خامنه‌اي اما تنها شرط کمک به مقاومت فلسطين را هزينه شدن کمک‌ها در جهت تقويت بنيه مردم فلسطين و ساختار مقاومت خواندند و خاطرنشان کردند: پايبندي به انديشه ايستادگي در برابر دشمن و مقاومت در همه ابعاد آن، ضامن استمرار اين کمک‌ها است.


ايشان در تبيين موضع جمهوري اسلامي نسبت به مقاومت فلسطين، گفتند: موضع ما نسبت به مقاومت يک موضع اصولي‌ است و ربطي به گروه خاصي ندارد و هر گروهي که در اين مسير استوار باشد، با او همراه هستيم و هر گروهي که از اين مسير خارج شود، از ما دور شده است.


رهبر انقلاب اسلامي در جمع‌بندي اين بخش از سخنانشان، جمله‌اي راهبردي بيان و خاطرنشان کردند: عمق رابطه ما با گروه‌هاي مقاومت اسلامي فقط به ميزان پايبندي آنان به اصل مقاومت مرتبط است.


مسأله «اختلاف ميان گروه‌هاي مختلف فلسطيني»، موضوع ديگري بود که حضرت آيت الله خامنه‌اي به آن پرداختند و گفتند: تفاوت ديدگاه به‌علت تنوع سليقه امري طبيعي و قابل درک است و تا آنجا که در همين محدوده باقي بماند، چه بسا موجب هم‌افزايي و غِناي هرچه بيشتر مبارزات مردم فلسطين شود.


ايشان، سوق پيدا کردن اختلافات به نزاع و درگيري را گام برداشتن در مسير خواست دشمن و موجب خنثي شدن قدرت و توان جريانهاي مبارز دانستند و گفتند: مديريتِ اختلاف و تفاوت نگرش و سليقه، هنري است که همه‌ي جريان‌هاي اصلي بايد آن را به کار گيرند و به‌گونه‌‌اي برنامه‌هاي مختلف مبارزاتي خود را برنامه‌ريزي کنند که فقط به دشمن فشار آورد و موجب تقويت مبارزه شود.


رهبر انقلاب اسلامي، «اتحاد ملي بر اساس برنامه جهادي» را ضرورتي ملي براي فلسطين خواندند و تأکيد کردند: انتظار مي‌رود همه جريان‌هاي مختلف در جهت عمل به خواست همه مردم فلسطين براي تحقق اتحاد ملي بکوشند.


حضرت آيت الله خامنه‌اي سپس به توطئه ديگري که عليه مقاومت جريان دارد، اشاره کردند و افزودند: مقاومت، اين روزها با توطئه ديگري نيز دست به گريبان است و آن تلاش دوست‌نماياني است که مي‌کوشند مقاومت و انتفاضه مردم فلسطين را از مسير خود منحرف ساخته و آن را هزينه معاملات سرّي خود با دشمنان ملت فلسطين کنند.


ايشان خاطرنشان کردند: مقاومت هوشمندتر از آن است که در اين دام فرو اُفتد، به ويژه آنکه ملت فلسطين رهبر حقيقي مبارزات و مقاومت است و تجارب گذشته نشان مي‌دهد که اين ملت با درک دقيق از شرايط، مانع از اينگونه انحرافات مي‌شود و اگر خداي ناکرده، جرياني از جريان‌هاي مقاومت در اين دام فرو افتد، اين ملت همچون گذشته مي‌تواند نياز خود را باز توليد کند.


رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: اگر گروهي پرچم مقاومت را بر زمين بگذارد، يقيناً گروهي ديگر از دل ملت فلسطين بر‌مي‌آيد و آن پرچم را در دست خواهد گرفت.


حضرت آيت الله خامنه‌اي همچنين خطاب به حضار خاطرنشان کردند: مطمئناً شما حضار محترم در اين نشست، فقط به فلسطين خواهيد پرداخت که متأسفانه در چند سال اخير، کوتاهي‌هايي در توجه لازم و ضروري به آن صورت پذيرفته است، البته يقيناً بحران‌هاي موجود در جاي جاي منطقه و امت اسلامي شايسته توجه است، اما آنچه موجب اين گردهم‌آيي است، مسأله فلسطين است.


ايشان گفتند: اين اجلاس مي‌تواند الگويي باشد تا رفته رفته همه مسلمانان و ملت‌هاي منطقه بتوانند با تکيه به اشتراکات خود اختلافات را مهار کرده و با حل تک تک آنها، موجبات تقويت هرچه بيشتر امت محمدي(صلوات الله عليه) را فراهم آورند.


رهبر انقلاب اسلامي در پايان از ميهمانان عاليقدر و رئيس مجلس شوراي اسلامي و همکارانشان در مجلس دهم که اين کنفرانس را تشکيل دادند، تشکر کردند و براي شهداي اسلام به‌ويژه شهداي والامقام مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي و همه رزمندگان صادق جبهه مقاومت و نيز روح مطهر بنيان‌گذار جمهوري اسلامي امام راحل که بيشترين اهتمام را به قضيه فلسطين مبذول داشت، رحمت الهي مسألت کردند.


حضرت آيت الله خامنه‎اي همچنين پيش از آغاز سخنراني خود در اين اجلاس، با اشاره به اينکه امروز سالروز شهادت مالکوم ايکس رهبر مسلمانان سياه‌پوست امريکاست، از حضار خواستند، فاتحه‌اي نثار روح او قرائت کنند.

 

رهبر انقلاب اسلامي پس از پايان سخنانشان با جمعي از مهمانان شرکت کننده در کنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين از نزديک ديدار و گفت‌وگو کردند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg