کد مطلب: 171604
وزير دفاع روسيه: هيچ حيوان غربي نمي‌تواند به خرس دستور بدهد
تاریخ انتشار : 1395/12/03 22:49:19
نمایش : 1932
وزير دفاع روسيه در پاسخ به کنايه همتاي انگليسي خود و خرس خوانده شدن روس‌ها، نشان ملي انگليس را به وي يادآور شده و گفته «همه شيرها گربه‌اند ولي هر گربه‌اي شير نيست.»











 

به گزارش هفت چشمه به نقل از  فارس، پس از آنکه «مايکل فالون» وزير دفاع انگليس در سخناني کنايه‌وار از روسيه خواست «پنجه‌هايش» را از خاک ليبي بيرون بکشد، همتاي روس وي پاسخي متناسب با ادبيات طرف انگليسي داد.

سابقه اين جدال لفظي به سخنان اخير وزير انگليسي در اجلاس امنيتي مونيخ برمي‌گردد؛ جايي که فلون هشدار داد که روس‌ها نبايد در امور ليبي مداخله کنند.

مايکل فلون گفته بود: «پوتين در حال آزمايش غرب است؛ او ائتلاف ما را به آزمايش گذاشته است. ما نيازي به ورود پنجه خرس نداريم.»

آنطور که خبرگزاري تاس گزارش داده، «سرگئي شويگو» در پاسخ به گفته‌هاي همتاي انگليسي خود گفته: «اگر بحث حيوانات را ادامه دهيم ... آنها بر روي نشان خود چه دارند؟ شير؟ قديمي‌ها مي‌گفتند همه شيرها گربه‌اند ولي هر گربه‌اي شير نيست.»

کنايه وزير روس به نشان پادشاهي انگليس بازمي‌گردد که يک شير و يک اسب تک‌شاخ، در حال حفاظت از تاج ملکه اين جزيره هستند.

وزير دفاع روسيه در ادامه حملات به فلون، اشاره وزير انگليسي به شباهت دادن سياست‌هاي روسيه به رفتار خرس را هم مورد توجه قرار داد و گفت: «بگذاريد هر کس مشکلات خودش را خود حل کند. فکر نمي‌کنم باغ‌وحش‌هاي آنها حيواني داشته باشد که بتواند به خرس دستور بدهد.»

انتهاي پيام/ع

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg