کد مطلب: 171605
ميوه کاکتوس براي چه دردي درمان است؟
تاریخ انتشار : 1395/12/03 22:52:29
نمایش : 3827
برخي از ميوه‌ها داراي خواص درماني منحصربفرد و اعجاب‌انگيزي هستند. يکي از اين ميوه‌هاي دارويي مربوط به کاکتوس است که گنجينه‌اي ارزشمند درون خود دارد.












 
به گزارش  هفت چشمه؛ ميوه کاکتوس همان گل اين ميوه زيباي مناطق بياباني است که اکثر افراد تنها ظاهر خشک و پر از تيغ آن را مي‌بينند، غافل از اينکه اين گياه شگفت انگيز سرشار از خواص درماني است.
 
ميوه کاکتوس به انواع شيوه‌ها براي پخت و پز مورد استفاده قرار مي‌گيرد و يکي از خوراکي‌هاي ارزان و بسيار مقوي پرطرفدار در کشور‌هاي آمريکاي شمالي و لاتين است.
 
بر اساس آمار‌ها کاکتوس بيش از ۲۰۰ گونه مختلف دارد و اکنون کشت آن به صورت صنعتي در مزارع بزرگ در آمريکا و بسياري از کشور‌هاي ديگر انجام مي‌شود.
 
کاکتوس حاوي طيف وسيعي از مواد مغذي، انواع آنتي اکسيدان و ويتامين از جمله A ،C ،E، آهن کلسيم و کارتينوئيد‌ها است و مصرف آن مي‌تواند باعث کاهش کلسترول بد خون و نيز مقابله با ابتلا به انواع سرطان‌ها شود.
 
از فوايد ديگر مصرف ميوه کاکتوس مي‌توان به کاهش قند خون، تناسب اندام، محافظت از سلول‌هاي مغزي در مقابل آسيب و ابتلا به آلزايمر، سم زدايي از کبد و طحال اشاره کرد.
 
فيبر موجود در کاکتوس باعث کاهش جذب قند و چربي در بدن مي‌شود و به اين ترتيب از بروز چاقي و ابتلا به ديابت نوع دو در فرد جلوگيري مي‌کند.
 
ميوه کاکتوس به علت دارا بودن انواع آنتي اکسيدان‌ها و مواد مغذي موجود در ساختار اين گياه از سوي متخصصان علوم تغذيه در دسته سوپر فود‌ها قرار گرفته است.
 
گفتني است؛ اين ميوه در آمريکاي لاتين به صورت پخته، کبابي با انواع خورشت و سوپ، در سالاد و حتي به صورت مربا سرو مي‌شود.
 
کارشناسان به افراد توصيه مي‌کنند در صورت تمايل براي مصرف اين ميوه خوش طعم براي اولين بار حتما احتمال وجود آلرژي غذايي را در نظر بگيرند و بهتر است کودکان خردسال از اين ماده غذايي استفاده نکنند.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg