کد مطلب: 171700
رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوي:
کشور بن‌بست ندارد راه حل مشکلات مردم مديريت انقلابي و کارآمد است/ همچون گذشته مقابل کساني مي‌ايستم که بخواهند رأي و انتخاب مردم را بشکنند
تاریخ انتشار : 1396/01/02 12:35:37
نمایش : 1296
رهبر معظم انقلاب تاکيد کردند: در انتخابات‌ها دخالت نمي‌کنم، اما هر کسي بخواهد با نتيجه آراي ملت در بيافتد، من در مقابلش مي‌ايستم.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از  شبکه اطلاع رساني راه دانا؛  حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز در اولين روز سال نو، در اجتماع عظيم و پر شور زائران و مجاوران حرم رضوي(ع) با تجليل از وحدت و پايبندي ملت به ارزشهاي انقلاب و دلبستگي مردم به مباني و عرصه‌هاي ديني، «مسائل معيشتي و اقتصادي» و «انتخابات» ارديبهشت ماه را دو موضوع مهم سال جديد خواندند و با تأکيد بر ضرورت حل همه مشکلات کشور در سايه «مديريت‌هاي متدين، انقلابي، کارآمد و پر انگيزه»، افزودند: تمرکز مسئولان بر توليد داخلي، و مطالبه‌گري ملت در اين زمينه موجب حل مشکلات فراوان بويژه «بيکاري جوانان» خواهد شد و ملت عزيز ايران در سال جديد در تحقق خواست اصلي و مهم اينجانب يعني حضور پر شور همه واجدان شرايط در انتخابات، بر عزت و اقتدار و آبروي ايران خواهد افزود و با درخشش واقعي در انتخابات، شکوه خود را به رخ دشمنان خواهد کشيد.


حضرت آيت الله خامنه‌اي سال ۹۶ را سالي مهم براي کشور از لحاظ نياز به تحرک اقتصادي و همچنين در پيش بودن انتخابات رياست جمهوري و انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا دانستند و قبل از ورود به اين دو مقوله مهم، در يک ارزيابي کلي از وضعيت کشور در سال ۹۵ گفتند: در اين سال اگرچه کشور دچار مشکلات اقتصادي بود اما ملت ايران خوش درخشيد.


ايشان، «پايبندي و دلبستگي مردم به ارزشهاي انقلاب اسلامي» و «پايبندي به مسائل ايماني و ديني» را دو شاخص مهم در ارزيابي حرکت ملت خواندند و افزودند: همت بلند مردم در حضور پر شور در راهپيمايي ۲۲ بهمن و مراسمهاي ديني در سال ۹۵ بيش از هميشه و فارغ از سلايق گوناگون سياسي بود و سمت و سوي انقلابي و ديني حرکت ملت ايران را به رُخ دوست و دشمن کشيد.


ايشان، «وحدت ملي» در سال ۹۵را نشان‌دهنده همبستگي در مسائل اساسي با وجود اختلاف نظرها در مسائل سياسي و فرعي دانستند و گفتند: مردم ايران در مسير انقلاب و نظام اسلامي همسو و هم‌جهت هستند.


حضرت آيت الله خامنه‌اي، جان‌باختن آتش‌نشانان عزيز و فداکار را ا ز جمله حوادث تلخ در سال قبل برشمردند و خاطرنشان کردند: حوادث تلخ هميشه وجود دارد، اما مهم، وجود اراده مژده‌بخش و رو به پيشرفت در مردم است و نياز به اين اراده و اتحاد ملي، در سال جديد نيز همچنان وجود دارد.


رهبر انقلاب اسلامي سپس به مسئله اساسي و اولويت اول کشور يعني اقتصاد اشاره کردند و با تأکيد بر اينکه هدف دشمن، فشار اقتصادي بر مردم ايران با هدف دلسرد و دلزده کردن آنان از نظام اسلامي است، افزودند: البته دشمن نادان و بي‌ايمان، در طول سالهاي طولاني به‌دنبال جدا کردن ملت از نظام اسلامي بوده است اما تاکنون موفق نشده و پس از اين نيز موفق نخواهد شد.


ايشان، وظيفه همه به‌ويژه مسئولان در قبال اين طراحي را بسيار مهم دانستند و در تبيين نقشه تبليغاتي دشمن، گفتند: دشمن در تبليغات وسيع خود به‌دنبال نسبت دادن کمبودهاي معيشتي و اقتصادي به نظام جمهوري اسلامي است تا اينگونه وانمود کند که نظام اسلامي قادر به حل مشکلات و گره‌گشايي از زندگي مردم نيست.


حضرت آيت الله خامنه‌اي، مقايسه خدمات برجسته و چشمگير زيرساختي جمهوري اسلامي به مردم در مقايسه با دوران طاغوت را نشان‌دهنده خلاف واقع بودن تبليغات کينه‌توزانه خواندند و افزودند: نظام اسلامي توانسته است با وجود فشار همه‌جانبه اقتصادي و تحريم دشمنان، خدمات بزرگ و ارزشمندي را تقديم مردم کند.


ايشان در بيان بخشي از فهرست طولاني و پر افتخار خدمات جمهوري اسلامي، به توسعه چشمگير زيرساختهاي کشور در مقايسه با قبل از انقلاب اسلامي اشاره کردند و گفتند: «افزايش شش برابري راههاي کشور»، «۲۰ برابر شدن ظرفيت بنادر»، «۳۰ برابر شدن سدهاي مخزني»، «افزايش توليد برق به ۱۴ برابر ميزان قبل از انقلاب»، «افزايش ۳۰ برابري توليد محصولات پتروشيمي و ۱۵ برابري محصولات فولادي»، تنها بخشي از پيشرفتهاي زيرساختي لازم براي تحرک و پيشرفت اقتصادي کشور است.


حضرت آيت الله خامنه‌اي، «۲۵ برابر شدن تعداد دانشجويان در مقايسه با ابتداي انقلاب اسلامي»، «افزايش ۱۶ برابري توليد مقالات علمي»، «آمارهاي درخشان در خدمات‌رساني و آبادي روستاها» و «پيشرفتهاي خيره‌کننده دفاعي را که موجب خشم و نگراني دشمنان است»، بخش ديگري از فهرست خدمات چشمگير به مردم خواندند و افزودند: همه اينها هنر نظام اسلامي است، البته پيشرفتها متوقف نخواهد شد و کارهاي مورد انتظار بايد مطابق سياستهاي کلي نظام انجام شوند.


رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به وجود برخي ضعفها در کنار خدمات درخشان انجام‌شده، خاطرنشان کردند: اين ضعفها مربوط به مديريتها و کمبودها و ناتواني‌هاي برخي مديران است نه حرکت عمومي نظام اسلامي.


ايشان به يک اصل و تجربه اساسي اشاره کردند و افزودند: در طول انقلاب اسلامي، هرگاه مديريت انقلابي، فعال و پر تحرک داشتيم، کارها پيش رفته است و هر جا مديريتهاي ضعيف، بي‌حال، نااميد، غير انقلابي و بي‌تحرک داشتيم، کارها متوقف يا منحرف شده است، بنابراين بايد مديران، افرادي با انگيزه‌تر و کارآمدتر باشند و تلاش بيشتري انجام دهند و بحول و قوه الهي اينگونه نيز خواهد شد.


حضرت آيت الله خامنه‌اي تأکيد کردند: مشکل غيرقابل‌حلي در کشور وجود ندارد و اگر مديريت در بخشهاي مختلف «متدين، انقلابي و کارآمد» باشد، همه مشکلات حل خواهد شد.


نکته ديگري که رهبر انقلاب اسلامي قبل از ورود به بحث اصلي خود درخصوص مسائل اقتصادي کشور و چگونگي حل آنها از طريق توليد داخلي و ايجاد اشتغال، بيان کردند، موضوع ظرفيت ها و توانايي هاي بالفعل و بالقوه کشور بود.


حضرت آيت الله خامنه اي ظرفيت ها و توانايي هاي انساني و طبيعي کشور را بسيار بالا دانستند و به عنوان نمونه به برخي از اين ظرفيت هاي کم نظير اشاره کردند.


ايشان افزودند: کشور از لحاظ نيروي انساني داراي پنج ميليون دانشجو، ده ميليون دانش آموخته دانشگاهي و ۳۳ ميليون نيروي کار جوان است که اين، يک ثروت عظيم است.


رهبر انقلاب اسلامي، ايران را از لحاظ منابع طبيعي نيز پيشرفته و ثروتمند خواندند و خاطرنشان کردند: در حاليکه جمعيت ايران يک صدم جمعيت دنيا است اما کشور، در همه منابع طبيعي، در رتبه بالاتر از يک صدم درصد قرار دارد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به رتبه اول ايران در مجموع ذخاير نفت و گاز در دنيا و همچنين رتبه اول ايران در ذخاير گازي، گفتند: علت چشم طمع هميشگي قدرتهاي سلطه گر و بويژه امريکا به ايران، به دليل اين ثروت هاي طبيعي و انساني است اما آنها قطعاً آرزوي سلطه مجدد بر ايران را به گور خواهند برد.


ايشان بعد از بيان مباحث مقدماتي، وارد بحث اصلي مربوط به مسائل اقتصادي کشور شدند و با طرح اين سؤال که نظام اسلامي به دنبال چه هدف و جايگاهي براي کشور و ملت ايران است، در پاسخ گفتند: نظام اسلامي به دنبال پيشرفت همه جانبه، استقلال از قدرتهاي سلطه گر جهاني، شکوفايي استعدادها، رهايي کشور از آسيب هاي اجتماعي و عزت و امنيت و اقتدار ملي است.


رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: رسيدن به اين اهداف، علاوه بر اتحاد و انسجام ملي، فرهنگ انقلابي، مسئولان شجاع و فعال و پرکار، نيازمند يک اقتصاد و توليد قوي و مبتني بر مديريت کارآمد و توانايي هاي داخلي است.


حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: چنين اقتصادي، ارزشمند شدن پول ملي، اثرگذاري بر قيمت جهاني نفت و بالا رفتن قدرت خريد مردم را در پي خواهد داشت که نتيجه آن، امنيت و اقتدار مستمر خواهد بود.


ايشان با اشاره به اقدامات انجام گرفته از طرف قوه مجريه درخصوص اقتصاد مقاومتي، گفتند: دستگاههاي مربوطه کارهاي خوبي را براي اجراي اقتصاد مقاومتي انجام دادند اما به رغم اين تلاشها، اکنون خلاءهاي اقتصادي بزرگي را در جامعه شاهد هستيم.


رهبر انقلاب اسلامي، «بيکاري بخصوص بيکاري جوانان تحصيل کرده» و «مشکلات معيشتي مردم بويژه طبقات ضعيف» را دو مشکل اصلي در عرصه اقتصادي برشمردند و خاطرنشان کردند: مردم از لحاظ معيشت دچار مشکل هستند و مشکلات معيشتي تبعات اجتماعي و فرهنگي را در پي دارد و دشمن نيز برروي همين مسائل متمرکز مي شود.


حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ديدگاه صاحبنظران اقتصادي که گره اصلي مشکلات اقتصادي کشور را «رکود توليد» و «بيکاري» مي دانند، گفتند: در سياستهاي اقتصاد مقاومتي که بصورت يک مجموعه کامل است، راه حل اين مشکلات بيان شده است اما بايد براي بخشهاي مختلف سياستهاي اقتصاد مقاومتي، زمان بندي مشخصي انجام و در هر دوره زماني، بر بخشي از راه حل ها تمرکز شود.


ايشان ضمن قدرداني از اقدامات مسئولان در زمينه اقتصاد مقاومتي، در سال ۹۵، افزودند: دولت در ابتداي سال ۹۵ موضوع کمک به واحدهاي توليدي کوچک و متوسط را در دستور کارخود قرار داد و تصميم گرفت با اختصاص پانزده هزار ميليارد تومان بودجه، بيست هزار کارگاه را از رکود خارج کند که اقداماتي، اگرچه دير هنگام، انجام گرفت اما آنچه که مهم است نظارت و استمرار آن، براي به سرانجامِ مطلوب رسيدن کارها است.


رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: بررسي هاي ميداني نشان مي دهد که اقدامات دولت براي خارج کردن واحدهاي کوچک و متوسط توليدي از رکود، پيشرفتهايي داشته است اما نه به آن اندازه اي که براي آن هزينه شده است.


حضرت آيت الله خامنه اي در ترسيم وضعيت اقتصادي کشور گفتند: برخي شاخص هاي اقتصادي کشور خوب و برخي منفي هستند. در حاليکه شاخص تورم کاهش نشان مي دهد اما شاخص بيکاري افزايش يافته است و در حاليکه شاخص ها رشد اقتصادي را مثبت نشان ميدهند، اما رشد سرمايه گذاري منفي است و در حاليکه در بخش نفت پيشرفت داشتيم در بخش هايي همچون معدن و مسکن، پس رفت داشته ايم.


ايشان با تأکيد بر اينکه آمارهاي رسمي کشور، شرايط را به سمت حل مشکلات اقتصادي نشان نمي دهند، خاطرنشان کردند: در چنين شرايطي، مهمترين اولويت براي حل مشکلات اقتصادي، تکيه بر «توليد ملي و توليد داخلي» است.
رهبر انقلاب اسلامي هدف از بيان اين مطالب را در وهله اول، توجه دادن مسئولان کشور به اولويت هاي اصلي يعني «توليد ملي و توليد داخلي» و در وهله دوم «جهت دادن به مطالبه گري مردم» در اين خصوص، دانستند و افزودند: توليد ملي يک کليد واژه است که با رونق گرفتن آن، آثار و فوائد زيادي در جامعه بوجود مي آيد.


حضرت آيت الله خامنه اي به برخي فوائدِ رونق گرفتن توليد ملي اشاره کردند و گفتند: «ايجاد اشتغال» و «کاهش بيکاري به عنوان يکي از مشکلات امروز کشور»، «شکوفايي استعدادها و ابتکار جوانان»، «صَرف نشدن ارز کشور براي کالاهاي مصرفي»، «به کار افتادن پس اندازهاي پراکنده»، «جهش صادرات»، «کمرنگ شدن مسابقه به رخ کشيدن نشانها و مارکهاي خارجي به عنوان يکي از بلاهاي بزرگ اجتماعي و اخلاقي و فرهنگي جامعه»، «از بين رفتن يا کاهش ناهنجاري هاي اجتماعي»، «ايجاد نشاط ملي»، و «بکار افتادن ظرفيت هاي معدني کشور»، از جمله آثار و فوائد مهم رونق توليد داخلي است.


ايشان بعد از بيان فوائد رونق گرفتن توليد ملي، به پيش نيازهاي رونق توليد داخلي نيز اشاره و خاطرنشان کردند: توليد ملي نيازمند «نيروي انساني، سرمايه گذاري و ابزار کار پيشرفته» است که برخي از اين موارد بصورت بالفعل و برخي هم بصورت بالقوه، در کشور موجود هستند.


رهبر انقلاب اسلامي، ۳۳ ميليون نيروي جوان جوياي کار را که در ميان آنها، متخصصان مهندس و داراي تحصيلات دانشگاهي هستند، نيروي انساني مورد نياز توليد خواندند و تأکيد کردند: برخلاف آنچه گفته ميشود که سرمايه لازم براي توليد وجود ندارد، ما سرمايه لازم را در اختيار داريم.


حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين چگونگي وجود سرمايه لازم براي رونق گرفتن توليد داخلي، به ايجاد صندوق توسعه ملي، اشاره کردند و افزودند: اين صندوق، براساس سياستهاي کلي که چند سال قبل ابلاغ شد شکل گرفت و در سال اول تأسيس صندوق، ۲۰ درصد از درآمد نفت به اين صندوق واريز شد و در سالهاي بعد نيز قرار بر اين بود که هر سال، سه درصد بر اين بيست درصد افزوده شود که اگر تاکنون انجام شده بود، ۳۶ درصد از درآمد نفتي به صندوق توسعه ملي واريز شده بود زيرا اين صندوق بهترين راه براي رهايي از وابستگي به درآمد نفت است.


ايشان گفتند: البته در سال ۹۴، مسئولان دولتي با بيان کاهش درآمدهاي نفتي، استفاده رهبري از اختيارات خود و اضافه نشدن ۳ درصد از درآمدهاي ساليانه نفتي به صندوق توسعه ملي را درخواست کردند که با توجه به احساس ضرورت انجام اين کار از جانب مسئولان، اين اقدام صورت پذيرفت.


رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: صندوق توسعه ملي و استفاده از امکانات بخش خصوصي، در واقع سرمايه لازم براي رونق گرفتن توليد هستند.


حضرت آيت الله خامنه اي به سومين پيش نياز رونق گرفتن توليد يعني ابزارِ کار پيشرفته اشاره کردند و گفتند: برخي مي گويند ما ابزار مدرن براي رونق گرفتن توليد را نداريم اما من مي گويم آن دانشمندان جوان ايراني که توانستند در مدت کوتاهي، غني سازي اورانيوم را از۵/۳ درصد به بيست درصد برسانند و کار بزرگي را انجام دهند، و همچنين موفق به اقدامات شگرف در ساخت تجهيزات دفاعي و موشکي با وجود تحريم هاي سخت بين المللي شدند و دشمن صهيونيست را به تعجب و تحسين واداشتند، قطعاً مي توانند در مسير ساخت ابزار پيشرفته براي توليد قدم بردارند.


ايشان تأکيد کردند: اگر ما ميدان را براي جوانها باز کنيم، بسياري از گره ها باز خواهند شد و تأکيد چندين ساله و مکرر براي همکاري دانشگاه و صنعت در همين چارچوب است که البته در برخي بخشها اقدامات خوبي انجام گرفته است.


رهبر انقلاب اسلامي در جمع بندي اين بخش ازسخنان خود خاطرنشان کردند: براي رونق گرفتن توليد ملي، سه پيش نياز اصلي يعني نيروي انساني، سرمايه و ابزار پيشرفته وجود دارند اما تحقق اين مهم، نيازمند الزامات و وظايفي است که هم بر عهده مردم است و هم بر عهده مسئولان اجرايي، قضايي و مقننه.


حضرت آيت الله خامنه اي قبل از بيان الزامات يک نکته را مورد تأکيد قرار دادند و گفتند: بيان اين مطالب به اين علت است که همه بدانند ما در زمينه مسائل و مشکلات اقتصادي بن بست نداريم و مي توانيم پيش برويم.


ايشان به الزامات و وظايف مسئولان براي رونق گرفتن توليد داخلي اشاره کردند و افزودند: گماشتن مديران کارآمد، متعهد، با نشاط، پرانگيزه و قوي از جانب مسئولان ارشد کشور براي بخشهاي توليد يکي از اين الزامات است.


رهبر انقلاب اسلامي دخالت دادن مردم در توليد با استفاده از سياستهاي اصل ۴۴ را از ديگر الزامات برشمردند و تأکيد کردند: بايد همانگونه که در جنگ، مردم با مديريت صحيح وارد صحنه دفاع مقدس شدند و جنگ به نفع کشور به پايان رسيد، در عرصه اقتصاد و توليد نيز، ميدان را براي مردم و نقش آفريني آنها باز کرد.


حضرت آيت الله خامنه اي «گسترش صادرات و طرفهاي صادراتي» را يکي ديگر از الزامات رونق گرفتن توليد ملي دانستند و گفتند:گزارشي که از صادرات کشور منتشر شده نشان مي دهد، صادرات ما محدود به چندکشور است که اين، برخلاف سياستهاي اقتصاد مقاومتي است و حل اين مشکل نيز نيازمند تحرک مسئولان بويژه در بخش سياست خارجي است.


ايشان، «تأمين امنيت سرمايه گذاري»، از جانب قوه قضاييه و ضابطان اين قوه و نيروهاي امنيتي، و «ثبات سياستها و قوانين و حذف قوانين دست و پا گير» از جانب مجلس شوراي اسلامي را از ديگر الزامات رونق توليد داخل برشمردند و افزودند: در برخي سرمايه گذاريها تبليغات به راه مي افتد و در صدا و سيما هم مطرح مي شود و مردم سرمايه هاي خود را به سمت آن سرمايه گذاري مي برند اما بعد از مدتي مشخص مي شود که تقلبي انجام گرفته است؛ اين گونه موارد، کوتاهي هايي است که در زمينه امنيت سرمايه گذاري انجام مي گيرد.


رهبر انقلاب اسلامي به الزامات و وظايف مردم براي رونق توليد داخلي نيز اشاره و خاطرنشان کردند: من همواره جانب مردم و مطالبات مردمي را گرفته ام اما مردم هم بايد احساس مسئوليت کنند و براي توليد ملي و مصرف توليد داخلي بجاي نشان هاي خارجي، اهميت و ارجحيت قائل باشند.


حضرت آيت الله خامنه اي، دوري جوانان از بي حالي و تنبلي و بدنبال کار رفتن را از ديگر وظايف مردمي دانستند و افزودند: يکي ديگراز نکات مهم در وظايف مردم براي رونق توليد داخلي، اثبات حسن عمل و صحت عمل ايراني، از طريق صادرات اجناس و کالاهاي مرغوب و جلوگيري از توليد کالاي نامرغوب داخلي است.


«جلوگيري از واردات بي‌رويه و قاچاق» هفتمين الزامي بود که رهبر انقلاب اسلامي در تقويت توليد ملي برشمردند و تأکيد کردند: واردات کالاهايي که در داخل به اندازه کافي توليد مي‌شوند، بايد حرام شرعي و قانوني شناخته شود.


حضرت آيت الله خامنه‌اي واردات کالاهاي مصرفي داراي توليد داخل همچون مواد خوراکي، پوشاک، وسايل منزل و لوازم‌التحرير را «مايه شرمندگي» در مقابل توليد کننده و فروشندگان خارجي اين کالاها خواندند و گفتند: برخي اجناس اساسي اگرچه در کشور توليد نمي‌شوند اما قابليت توليد را دارند، بنابراين بايد با رفع موانع و توليد آنها، از وارداتشان به کشور جلوگيري کرد.


رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به آمارهاي بالايي که در خصوص قاچاق کالا به کشور مطرح مي‌شود، برخورد قاطع و اساسي با اين پديده بسيار مخرب را در گروي مبارزه با باندهاي قاچاق دانستند و افزودند: حجم عمده قاچاق از مبادي رسمي و مناطق آزاد وارد کشور مي‌شود.


حضرت آيت الله خامنه‌اي با انتقاد از کج‌فهمي در مبارزه با قاچاق و برخورد با مغازه‌داران خُرد و يا برخي مرزنشينان که امرار معاش مختصري از طريق جابجايي کالا دارند، افزودند: منظور از مبارزه با قاچاق اينگونه موارد نيست، بلکه بايد با باندهاي قاچاق برخورد شود.


رهبر انقلاب همچنين در بخش ديگري از سخنان خود انتخابات رياست جمهوري و شوراها را بسيار مهم خواندند و تأکيد کردند: در نظام اسلامي انتخابات يکي از دو رکن مردم سالاري ديني و باعث فخر ملت ايران در جهان است.
ايشان تلاش دشمنان براي ناديده گرفتن يا اتهام زدن به انتخابات ايران را نشانه اهميت اين موضوع دانستند و افزودند: انتخابات پديده‌اي اقتدارآفرين ومايه عزت و آبروي بيشتر ملت ايران است.


حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به مجذوب شدن مردم و صاحبنظران کشورهاي مختلف به ايده امام راحل عظيم الشان يعني مردم سالاري ديني يا همان جمهوري اسلامي خاطر نشان کردند: مردم سالاري ديني متکي برانتخابات است و ملت بايد واقعاً در انتخابات بدرخشد.


رهبر انقلاب اسلامي، شرکت عمومي و حضور همه واجدان شرايط را در روز رأي گيري، خواسته اصلي و مهم خود اعلام و تأکيد کردند: همه وارد شوند و انتخابات پرشوري را رقم بزنند.


ايشان با تأکيد بر ضرورت عمل به مرّ قانون در انتخابات، نتيجه رأي ملت را هر چه که باشد معتبر و قانوني خواندند و افزودند: اينجانب هيچ گاه در انتخابات دخالت نمي کنم و نمي گويم مردم به چه کسي رأي بدهند يا ندهند اما اگر کساني بخواهند در مقابل رأي ملت بايستند و با ايجاد مزاحمت رأي مردم را بشکنند، دخالت مي کنم و در مقابل آنها خواهم ايستاد.


حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تلاش برخي براي شکستن نتيجه رأي مردم در انتخابات سالهاي ۸۸،۸۴،۷۶ و۹۲ افزودند: به‌جز سال ۸۸ که برخي با اردوکشي در خيابانها تلاش خود را براي برهم زدن نتيجه انتخابات علني کردند، در سالهاي ديگر هم بعضي درصدد شکستن آراء ملت بودند اما اينجانب ايستادم و تأکيد کردم نتيجه انتخابات هر چه باشد، بايد محقق شود.


رهبر انقلاب اسلامي با دعوت از مردم براي تشخيص و حضور در انتخابات گفتند: به توفيق الهي انتخابات ارديبهشت، پرشور و فراگير خواهد بود و ان‌شاء لله نتيجه هر دو انتخابات، رضايت پروردگار را جلب خواهد کرد.


ايشان در پايان سخنانشان تأکيد کردند: ملت ايران با برگزاري انتخاباتي خوب بار ديگر سرافراز مي شود و به پيش مي رود و دشمنان ملت همچون گذشته هيچ غلطي نمي‌توانند بکنند.


پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي، حجت الاسلام و المسلمين رئيسي توليت آستان قدس رضوي در سخناني با تبريک حلول سال ۱۳۹۶ به تشريح مأموريت هاي آستان قدس براساس منشور هفت گانه ابلاغي مقام معظم رهبري پرداخت.


توليت آستان قدس رضوي فعاليت هاي فرهنگي و نشر سيره رضوي را از مهمترين مأموريت هاي آستان قدس دانست و با بيان اينکه در اين زمينه گامهاي مهمي برداشته شده است افزود: استفاده از همه ظرفيت ها براي معرفت افزايي و بصيرت آفريني، تشکيل اردوهاي فرهنگي و تربيتي و اعزام مبلغ از جمله اين فعاليت ها بوده است.


حجت الاسلام والمسلمين رئيسي همچنين تلاشهاي صورت گرفته براي تسهيل سفر زيارتي مردم سراسر کشور به مشهد مقدس، توجه ويژه به نيازمندان، گره گشايي ازمشکلات کشور در زمينه توليد و ايجاد اشتغال را از ديگر برنامه هاي آستان قدس خواند و خاطرنشان کرد: سمت و سوي حرکت آستان قدس بايد به سوي حل مشکلات و گرفتاري هاي مستضعفان و محرومان جامعه باشد و اميد است در سال ۹۶ گامهاي اساسي در زمينه اقتصاد مقاومتي برداشته شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg