کد مطلب: 172015
مسجدي هشدار داد؛
2 ميليون جوان معتاد در کشور وجود دارد
تاریخ انتشار : 1396/04/14 17:59:02
نمایش : 3288
دبيرکل جمعيت مبارزه با اشاره به ٢ ميليون و ٨٠٠ هزار جوان معتاد در کشور گفت: دروازه ورود به اعتياد، دخانيات و قليان است و در اين زمينه بايد فعاليت فرهنگى کنيم.











 

به گزارش هفت چشمه؛ محمدرضا مسجدى دبيرکل جمعيت مبارزه با دخانيات و متخصص ريه در همايش هفته جهانى مبارزه با دخانيات که از صبح امروز در وزارت بهداشت در حال برگزارى است، گفت: ١٢ سال طول کشيد در چهار دولت طرح پاد را اجرا کنيم و امروزشاهد اجراى برنامه پادياران بوديم.

وى افزود: طرح پاديار را از سال گذشته در مدرسه دخترانه و پسرانه اى در ورامين اجرايي کرديم و اميدواريم روزى اين پادياران از موفقيت در مبارزه با دخانيات سخن بگويند.

مسجدى با بيان اينکه بين ٢ ميليون و ٣٠٠ هزار تا ٢ ميليون و ٨٠٠ هزار جوان معتاد در کشور وجود دارند، عنوان کرد: وجود اين تعداد جوان معتاد در کشور دردناک است، دروازه ورود به اعتياد، دخانيات و قليان است که در اين زمينه بايد فعاليت فرهنگى کنيم.

وى با بيان اينکه نفوذ فرهنگى يکى از راهکار‌ها براى آسيب به مردم ايران است، افزود: سياستمداران آمريکا بيان مى کنند که با سيگار و قليان دختران و زنان ايرانى را سيگارى کنيد.

دبيرکل جمعيت مبارزه با دخانيات ضمن انتقاد از راه اندازى يک شرکت دخانى در اشتهارد گفت: شرکت برت (امريکن بريتيش توباکو) را معاون وزير صنعت افتتاح کرده و من خدمت مقام معظم رهبرى نامه اى فرستادم و در آن اين موضوع را با عکس افتتاحيه معاون وزير مطرح کردم.

مسجدى بيان کرد: پس از برجام و برداشته شدن تحريم‌ها ژاپني تصميم گرفتند در ايران سرمايه گذارى کنند، اما به جاى اتومبيل سازى شرکت جى تى آى کارخانه سيگار را راه اندازى کرد.

وي با طرح اين سوال که دانايي و همفکرى در کشور ما کجاست؟ گفت: نه تنها ماليات را اضافه نکردند بلکه بند ٨ قانون را حذف کردند، ماليات بالا نرفت، اما قيمت سيگار بالا رفت.

 دبيرکل جمعيت مبارزه با دخانيات عنوان کرد: اگر طبق قانون از سال ٨٥ تاکنون هر سال ١٠ درصد ماليات افزايش پيدا مي‌کرد، ماليات به صد درصد مى رسيد.

وى ادامه داد: اگر وزارت صنعت به بهانه حمايت از توليد، يک کمپانى ژاپني و آمريکايي دخانيات را حمايت کرده و همين طور لجام گسيخته ادامه دهد به جايي نمى رسيم و از دست وزارت بهداشت به تنهايى موفق نمى شود.

مسجدى يادآور شد: روزى ١٠ ميليارد خرج سيگار مى شود و تفريح خانواده‌ها و زن‌ها درپارک‌ها امروز قليان شده است، بايد همتى کرد قوه قضائيه همکارى کند، زيرا قانون ما قانون خوبى است، اما به آن عمل نمى شود ما نااميد نيستيم جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات بر روى نوجوانان و جوانان کار مى کند و با دستگاه حاکميت نياز همکارى مى کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهاي پيام/ 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg