کد مطلب: 172038
هشدار جدي؛
بيماري تلخي که با خوردن بستني به سراغتان مي‌آيد!
تاریخ انتشار : 1396/04/21 13:17:14
نمایش : 2135
يک محقق و پژوهشگر طب سنتي در مورد زياده روي در مصرف مواد غذايي سرد مانند بستني هشدار داد.












 

به گزارش هفت چشمه، حيدر عظمايي محقق و پ‍ژوهشگر طب سنتي در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به طبع سرد و‌ تر انواع بستني اظهار کرد: شيرين کننده و طعم دهنده ها، رنگ‌هاي صنعتي، اسانس‌هاي شيميايي، شير پرچرب و خامه از جمله ترکيبات به کار رفته در بستني هستند.

وي بيان کرد: در دهه‌هاي پيش براي تهيه بستني‌هاي سنتي از گياه ثعلب استفاده مي‌شد که مصرف اين گياه رفع نازايي و کم‌خوني را به همراه دارد.

اين محقق و پژوهشگر طب سنتي افزود: به دليل گران قيمت بودن گياه ثعلب و کاربرد دارويي آن ديگر امروزه از اين گياه براي توليد بستني‌هاي سنتي استفاده نمي‌شود.

بيماري تلخي که با خوردن بستني به سراغتان مي‌آيد!

عظمايي با تاکيد بر خاصيت دارويي ريشه و برگ گياه ثعلب عنوان کرد: مصرف اين گياه به همراه زعفران و مشک تاثير چشمگيري در بهبود نازايي دارد اما در بستني‌هاي سنتي امروزي موادي چون رنگ زعفران، پسته، وانيل، شير و خامه به کار مي‌روند.

وي تصريح کرد: زياده روي در مصرف بستني‌هاي صنعتي و سنتي بلغم عمقي (سردي و تري) و بيماري‌هايي چون نازايي و ناراحتي‌هاي عصبي مانند سردرد، ام اس، مشکلات ريوي، بي‌حالي، خستگي و درد مفاصل در بدن ايجاد مي‌کند.

اين محقق و پژوهشگر طب سنتي گفت: از ديدگاه طب سنتي نازايي بيشتر به ۲ دليل اتفاق مي‌افتد، در پاره‌اي از موارد خشکي رحم که به علت گرمي زياد ايجاد مي‌شود و در بيشتر اوقات سردي و رطوبت زياد رحم در بروز نازايي دخالت دارد وبايد توجه داشت که سردي رحم ارتباط مستقيمي با مصرف غذا‌هاي سرد دارد.

بيماري تلخي که با خوردن بستني به سراغتان مي‌آيد! 

عظمايي اظهار کرد: مصرف مواد غذايي سرد باعث اسيدي شدن معده مي‌شود يا با افزايش رطوبت از حرکت اِسپرم جلوگيري مي‌کند.

وي بيان کرد: لبنيات بدون مصلح، دوغ و ماست ترش، مواد غذايي يخ زده، سبزي گشنيز، سرکه، آب غوره، آب يخ، مواد نگه دارنده در کنسروها، ميوه‌هاي نارس، گوشت گاو، سوسيس و کالباس و غذا‌هاي ساندويچي از ديگر مواد غذايي هستند که نقش موثري در نازايي دارند.

اين محقق و پژوهشگر طب سنتي عنوان کرد: افراط در مصرف غذا‌هاي سرد، سردي مضاعف در رحم و دستگاه گوارشي زنان، نازايي و اختلال در سيستم عصبي  را موجب مي‌شود.

عظمايي با بيان اينکه مشکلات هورموني در زنان و مردان، سردي شديد رحم زن، عفونت رحم، کيست رحم و تخمدان و تنبلي تخمدان از جمله عوامل موثر در بروز نازايي محسوب مي‌شوند، افزود: مواد غذايي سرد سبب سرد شدن مغز و بروز اختلالات روحي و رواني چون نااميدي، اضطراب و ترس مي‌شود.

وي گفت: مصرف غذا‌هاي سرد روي مغز، دستگاه گوارش، مجاري ادراري (که وظيفه توليد مثل را بر عهده دارد) تاثير منفي مي‌گذارد.

بيماري تلخي که با خوردن بستني به سراغتان مي‌آيد!

اين محقق و پژوهشگر طب سنتي توصيه کرد: زن و شوهر بايد قبل از اقدام به بارداري از مواد غذايي گرم همچون عسل، کشمش، خرما و زيره استفاده کنند.

عظمايي تاکيد کرد: نخودآب، نخود و آب آن از گزينه‌هاي غذايي مفيد براي مردان و رازيانه و عرق آن از مواد غذايي مناسب براي زنان در دوران پيش از بارداري محسوب مي‌شوند.

وي بيان کرد: مصرف کرفس، روغن حيواني گاوي همراه غذا، گوشت گوسفند، زنجبيل و فلفل به مقدار کافي حين غذا، تخم مرغ آب‌پز عسلي، بادام درختي، انجير، گردو، فندق، نخودچي، پسته، شربت عسل، گلاب و زعفران، سرکه طبيعي انگور همراه با عسل در دوران پيش از بارداري ضروري است.

عظمايي يادآور شد: ماساژ بدن به وسيله روغن‌هاي گرم مانند بادام تلخ، سقز، زيتون و سياهدانه، استفاده از خوشبوکننده‌هاي گرم و بادکش گرم از ديگر رفتار‌هاي مفيد در دوران پيش از بارداري هستند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg