کد مطلب: 172190
از علماي اهل سنت تا نمايندگان اقليت هاي مذهبي مجلس
موج واکنش ها به اقدامات فاجعه آميز عليه مسلمانان در ميانمار/ کشورهاي اسلامي سکوت مرگبار خود را بشکنند
تاریخ انتشار : 1396/06/22 14:24:50
نمایش : 1767
رفتار فاجعه آميز ارتش ميانمار نسبت به مسلمانان منطقه روهينگيا موجب شده تا بسياري از علما و مسئولان ايران نسبت به آن واکنش نشان داده و علاوه بر محکوم کردن اين اقدام جنون آميز دولت ميانمار، خواستار اقدامي عاجل براي پايان دادن آن با کمک مجامع بين المللي و کشورهاي اسلامي شدند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ رفتار فاجعه آميز ارتش ميانمار نسبت به مسلمانان منطقه روهينگيا شدت گرفته و تصاوير ماهواره‌اي سازمان ملل متحد گوياي اين است که ۶۰۰ هزار نفر از مسلمانان ايالت «راخين» پس از آتش زده‌ شدن منازلشان و کشتار وسيع، متواري و بي‌پناه شده‌اند. همين موضوع موجب شده تا بسياري از علما و مسئولان ايران نسبت به آن واکنش نشان داده و علاوه بر محکوميت اين اقدام جنون آميز دولت ميانمار خواستار اقدامي عاجل براي پايان دادن آن با کمک مجامع بين المللي و کشورهاي اسلامي شدند.

* علماي اهل سنت سيستان وبلوچستان: کشورهاي اسلامي سکوت مرگبار خود را بشکنند/ جهان اسلام اکنون به وحدت و برادري نياز دارد

 جمعي از علماي اهل سنت سيستان وبلوچستان ضمن انتقاد از بي‌عملي مدعيان حقوق‌بشر در قبال فجايع ميانمار گفتند: مدعيان دروغين حقوق بشر و برنده جايزه صلح نوبل، در برابر قتل عام مسلمانان ميانمار سکوت کرده و چشمان خود را بر جنايت در ميانمار فرو بسته اند.
 
مولوي جان داد نارويي امام جمعه اهل سنت نصرت آباد ضمن انتقاد از سکوت و بي‌عملي مجامع جهاني و مدعيان حقوق بشر در خصوص حوادث فاجعه‌آميز ميانمار و محکوم کردن اين جنايت ها اظهار داشت: اختصاص جايزه صلح نوبل به دولتي که در راس آن زني بي رحم قرار دارد عقلاني نيست زيرا اينها حقوق بشر را ضايع کرده به گونه اي که کشتار مسلمانان ميانمار سندي بر ابطال و به منزله مرگ جايزه صلح نوبل است که نشان مي دهد اين افراد لايق دريافت اين جايزه نيستند.
وي با بيان اينکه کشتار مردم ميانمار يک قضيه سياسي است، افزود: همه جوامع بشري بايد نسبت به اين فاجعه اسفناک و هولناک اقدام به اعلام انزجار و همچنين وارد کردن فشارهاي سياسي، اقتصادي و تجاري بر دولت ميانمار کنند و عليه اين جنايات در مجامع جهاني فرياد سر دهند.
مولوي نارويي خاطر نشان کرد: دفاع صريح و شجاعانه جمهوري اسلامي ايران يک افتخار براي ملت و کشور است زيرا در هرکجاي عالم ظلمي بر عليه کسي رخ دهد ملت ايران به پشتوانه ولايت فقيه مقابل آن واکنش نشان داده است و اعلام موضع کند.
 

امام جمعه شهرستان هيرمند نيز خاطرنشان کرد: دشمن در کشورهاي سوريه و عراق امروز شکست سنگيني را ازسوي سپاهيان اسلام متحمل شده است، و يکي از دلايل کشتار مسلمانان در ميانمار نيز همين موضوع است.
حجت الاسلام ابراهيم گزمه امام جمعه شهرستان هيرمند در گفت و گو با نداي هيرمند بيان داشت: امروزه مسلمانان در سراسر جهان مظلوم واقع شده اند، دشمنان اسلام به طوري اسلام را در جهان معرفي کرده اند که خون مسلمانان براي آنها بي ارزش شده است در صورتي که بالاترين ارزش را در ميان انسان ها خون فرد مسلمان دارد.
وي افزود: ميانمار کشوري با دو ميليون مسلمان است که بودائيان اين کشور به بي رحمانه ترين شکل ممکن در حال نسل کشي مسلمانان  هستند؛ اين عمل فاجعه بار قطعا دستورات تاکتيکي سران کشورهاي بزرگترشان است.
حجت الاسلام گزمه خاطرنشان کرد: آنچه که امروز مي تواند قوت قلبي براي مسلمانان کشور ميانمار باشد، اتحاد و حمايت سراسر مسلمانان جهان از اين افراد است، مسلماناني که توسط بودائيان با بدترين شکنجه ها از دنيا مي روند .
امام جمعه شهرستان هيرمند خاطرنشان کرد: دشمن در کشورهاي سوريه و عراق امروز شکست سنگيني را ازسوي سپاهيان اسلام متحمل شده است، و يکي از دلايل کشتار مسلمانان در ميانمار نيز همين موضوع است.
حجت الاسلام حسن خدري امام جمعه شهرستان زهک نيز در اين خصوص گفت: در حالي جايزه صلح نوبل را رئيس جمهور کشور ميانمار دريافت مي کند که در گوشه اي از اين کشور کشتار بي رحمانه اي از سوي همان افراد دارد صورت مي گيرد.
وي افزود : دراين بين سکوت مدعيان حقوق بشر نيز بسيار جاي تاسف دارد؛ کساني که دم از حقوق بشر مي زنند در برابر ريخته شدن خون مسلمان سکوت مي کنند؛ اما بايد دانست که ريختن خون مسلمان بي پاسخ نمي ماند.
امام جمعه شهرستان زهک تصريح کرد:  براي از بين بردن دشمن بايد همه ي کشورهاي اسلامي دست در دست هم بدهند و با اتحاد و همدلي اين افراد را که به مسلمانان بي دفاع و مظلوم حمله مي کنند را نابود سازند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون هم در اين باره عنوان کرد: با توجه به قتل عام مسلمانان بيگناه ميانمار انتظار مي رود کشورهاي مسلمان سکوت مرگبار خود را بشکنند.
مولوي عبدالله حسن زهي در گفت و گو با خبرنگار اوشيدا ابراز کرد: تاکنون هزاران مسلمان بيگناه اعم از زن، مرد، کودک، پير و جوان توسط دولت ميانمار به خاک و خون کشيده شده اند اما با اين حال کشورهاي اسلامي و کشورهاي به ظاهر مدافع حقوق بشر سکوت اختيار کرده اند.
وي با بيان اينکه ۲۰۰ هزار مسلمان ميانماري آواره و ۵۲ هزار نفر نيز کشته شده اند، اظهار کرد: چگونه است که براي حفظ حقوق حيوانات بيانيه هاي فروان صادر مي شود اما اينکه هزاران مسلمان کشته و آواره شده اند هيچ ارزشي ندارد.
امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون خاطرنشان کرد: متاسفانه مسلمانان ميانمار در آتش سکوت کشورهاي مسلمان مي سوزند در حالي که اگر مسلمانان دست از تفرقه افکني برداشته و با يکديگر اتحاد داشته باشند هيچ گاه دولت هايي از قبيل ميانمار جرات کشتن مسلمانان را نداشتند.
مولوي حسن زهي اضافه کرد: دولت ميانمار با حمايت آمريکا و اسرائيل به چنين نسل کشي دست زده است اما متاسفانه هيچ کدام از کشورهاي عربي در مقابل اين جنايت واکنشي نشان نمي دهند.
وي اضافه کرد: خانم سوچي لياقت دريافت نشان صلح نوبل را ندارد چرا که اين جنايات در جلوي چشمان او رخ مي دهد اما گويا اين کشتار بي رحمانه را نمي بيند و خود را به خواب زده است.
مولوي حسن زهي اظهار کرد: آمريکا و اسرائيل با حمايت از اين جنايت به دنبال فروش تسليحات خود و در عين حال سلطه بيشتر به ميانمار است که در اين راستا به هدف خود نيز رسيده اند.
 
امام جمعه اهل سنت چاه علي شهرستان دلگان هم گفت: حکام ميانمار با حمايت دنياي استکبار و در راس آن آمريکا و رژيم صهيونيستي بر عليه مسلمانان جنايت انجام مي دهد.
 مولوي عبدالبصيرشاهوزهي امام جمعه اهل سنت چاه علي شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار دلگان پرس با اشاره به جنايت هاي بوداييان و پليس و همچنين ارتش ميانمار بر عليه مسلمانان اين کشور، اظهار کرد: از سال ها قبل مسلمانان ميانمار مورد ظلم و ستم واقع شده اند.
وي با بيان اينکه رژيم صهيونيستي و آمريکا از حاکمان ميانمار به صورت مستقيم حمايت مي کنند، تصريح کرد: رژيم صهيونيستي حمايت خود را از رژيم ظالم ميانمار به صورت علني و آشکار اعلام کرده است.

امام جمعه اهل سنت چاه علي شهرستان دلگان ادامه داد: جايزه صلح نوبل به کسي داده شده است که بيشترين جنايت ها را بر عليه بشريت انجام داده است.

مولوي عبدالبصيرشاهوزهي اضافه کرد: مسلمانان بايد با وحدت و همدلي و با اقدام عملي از اين جنايت هاي رژيم ميانمار بر عليه مسلمانان اين کشور جلوگيري کنند.

وي با تاکيد بر اينکه تفرقه بلاي جان جهان اسلام و مسلمين است، گفت: اکنون جهان اسلام بيشتر از هر زمان ديگر به وحدت و برادري نياز دارد.

امام جمعه اهل سنت چاه علي شهرستان دلگان خاطرنشان کرد: مسلمانان بايد فريادهاي خود را بر عليه دنياي استکبار و در راس آن آمريکا و اسرائيل خونخوار خالي کنند.
 
کارشناس علوم ديني اهل سنت شهرستان ميرجاوه گفت: حقوق بشر غربي و آمريکايي آنقدر بي معناست که جايزه صلح نوبل به شخصي داده شده که در مقابل کشتار زنان و مردان و کودکان بي دفاع ميانمارسکوت کرده است.
مولوي ضياء الدين ريگي در گفت و گو با خبرنگار لاديز اظهار کرد: مدعيان حقوق بشر علي الرقم همه ادعاهاي پوچ حقوق بشري خود در قبال کشتار مسلمانان ميانمار سکوت کرده اند و آمريکا و اسراييل  با فروش اسلحه به دولت ميانمار دستشان به خون مسلمانان ميانمار آلوده است.

وي افزود: خانم سوچي لياقت جايزه صلح نوبل را ندارد حقوق بشر غربي و آمريکايي آنقدر بيمعناست که جايزه صلح نوبل به شخصي داده شده که در مقابل کشتار زنان و مردان و کودکان بي دفاع ميانمارسکوت کرده است.
وي خاطرنشان کرد: آمريکا و اسراييل پشت پرده نسل کشي ميانمار هستند، آنها با فروش تسليحات به کشورهايي مانند ميانمار به دنبال منافع اقتصادي خود هستند چراکه با فروش اسلحه هم جيب خود را پر مي کنند و هم دشمني ديرينه خود با مسلمانان را آشکارا نشان مي دهند.

وي مولوي ضياء الدين ريگي تاکيد کرد: سکوت سران کشورهاي اسلامي در قبال  نسل کشي مسلمانان ميانمار تاسف بار است کسي که فرياد کمک خواهي مسلماني را بشنود و پاسخ ندهد مسلمان نيست و بر تمام مسلمانان واجب است به فرياد برادران و خواهران خود در ميانمار بشتابند و در مقابل اين جنايات سکوت نکنند.
 
مدير انجمن اهل قلم بلوچ چابهار گفت: دشمنان امروز با اسلام مشکل دارند و اسلام ستيزي خود را به شکل اعلا نشان مي دهند چه در عراق و سوريه و چه در ميانمار با کشتار و رفتارهاي فيزيکي به اسلام ضربه مي زنند.
مولوي سيد محمد درتکيده در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: يقينا جامعه اسلامي و بشري چنين رفتاري را نمي پذيرد و حکومت ميانمار بايد بداند چنين رفتارهايي در آخر به نابودي کشورش انجاميده خواهد شد و اين حوادث انساني شروع ناامني در کشورش خواهد بود.
وي افزود: سازمان ها و نهاد هاي ملل با اهداي جايزه صلح نوبل به حاکم کشور ميانمار اعتراض کنند و کساني که به اين کشتارها و جنايات بي تفاوتند مسلما دستي در قضيه داشته و يا موافق اسلام کشي و مسلمان کشي مي باشند.

مولوي درتکيده با اشاره به رابطه مستقيم ميان رژيم صهيونيستي و دولت ميانمار بيان کرد: آمريکا و اسرائيل با فروش اسلحه به ميانمار علاوه بر سود اقتصادي به اهداف خود نزديک شده و قصد ضربه زدن به اسلام و مسلمين را در هرجاي دنيا دارند.

وي ادامه داد: دشمن با کشتن مسلمانان مي خواهد اسلام گرايي را نابود کند ولي نمي‌داند که اين رفتارها دنيا را به سمت اسلام سوق داده و زشتي اديان واهي را به خوبي آشکار مي کند.

مدير انجمن اهل قلم بلوچ چابهار خاطر نشان کرد: در بدترين اديان کودک کشي و زن کشي و زنده و مرده سوزاندن قيد نشده است حتي حيوانات هم به چنين کاري دست نمي زنند و اين رفتار شيطاني و شيطان صفتي از افکار بودائيان و آمريکا و اسرائيل نشئت مي گيرد.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: مدعيان دروغين حقوق بشر و برنده جايزه صلح نوبل، در برابر قتل عام مسلمانان ميانمار سکوت کرده اند و چشمان خود را بر جنايت در ميانمار فرو بسته اند.

مولوي محمدعلي شهنوازي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به کشتار مسلمانان بي دفاع و مظلوم ميانمار توسط رژيم صهيونيستي، اظهار کرد: متاسفانه امروز بيشتر از همه بايد به عملکرد سازمان کنفرانس اسلامي تاسف خورد که در برابر اين جنايات دردناک و غم انکيز سکوت کرده اند.

وي بيان کرد: اين سکوت مرگ بار نهادها و مجامع بين المللي در برابر جنايات دولت ميانمار بر عليه مسلمانان  برخلاف ادعاهاي بشردوستانه آن ها است و اين کشتارها در حالي انجام مي شود که همين سازمان هاي مثلا حمايتي زماني از ظلم به يک حيوان که کار درستي نيست، فريادشان بلند مي‌شود، اما در برابر کشتار اين همه انسان سکوت کرده‌اند.

مولوي شهنوازي با بيان اينکه کشتار زنان و کودکان ميانماري غيرقابل تحمل است، گفت: آمريکا و اسرائيل در مسئله کشتار مردم مظلوم و ميانمار نقش دارند و اين نشان از خاري و ذلت اين کشورهاي استکباري است که هر کجا که مي خواهند مردم بي گناه را به خاک و خون مي کشانند.

وي با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جلسه خارج از فقه، تصريح کرد: مقام معظم رهبري در اين جلسه فرمودند:" مجري اين جنايات، دولت ميانمار است و در رأس آن دولت نيز زني بي‌رحم قرار دارد که برنده جايزه صلح نوبل بوده و با اين اتفاقات، در واقع، مرگ جايزه صلح نوبل رقم خورد" و لذا مدعيان دروغين حقوق بشر و برنده جايزه نوبل صلح ( خانم سوچي رئيس جمهور کشور ميانمار ) چشمان خود را بر اين جنايت وحشتناک فرو بسته اند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش بيان کرد: انسان هاي مدعي حقوق بشر و رهبران کشورهاي مسلمانان و خادمان حرمين شريفين نيز ساکت هستند که بايد اين رويه را عوض کرده و در دفاع از مظلومان تلاش کنند و از خواب غفلت بيدار شوند و از خود در برابر کشتار مسلمانان بي گناه و مظلوم در ميانمار عکس العملي نشان دهند.

وي با بيان اينکه استکبار جهاني به دنبال نسل‌کشي مسلمانان در جاي‌جاي جهان هستند تا به آرزوهاي پليد خود دست يابند، افزود: بايد ضمن محکوميت اين جنايت، وحدت و همدلي مسلمانان بيش از پيش حفظ شود و براي پيروزي مسلمانان و صلح ميان ملت ها دعا کرد.
مولوي شهنوازي  با بيان اينکه قتل عام ميانمار با هيچ يک از اصول انساني سازگار نيست، اذعان کرد: بايد همه آزادي خواهان جهان و کشورهاي مسلمان، فرياد و نداي مظلوميت و بي گناهي مسلمانان ميانمار را سر دهند.

وي با بيان اينکه بايد جمهوري اسلامي ايران نيز در مقابل جنايات ميانمار واکنش جدي نشان دهد، اظهار کرد: به زودي خون هزاران زن و مرد و پير و جوان مظلوم و گناه ميانمار دامن تروريست ها و اين جانيان و جاهلان را خواهد گرفت و آنان به زباله دان تاريخ انداخته خواهند شد.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي شهرستان سرباز گفت: استکبار جهاني براي ايجاد يک تنش جهاني به دنبال روبه روي هم قرار دادن اقوام مختلف جهان است تا به اين صورت در کنار فروش سلاح بيشتر، رقباي اقتصادي و سياسي خود را روبه روي هم قرار دهد.

حجت الاسلام علي بامري در گفت و گو با خبرنگار پاپايا با محکوم کردن جنايت بزرگ ميانمار، اظهار داشت: کشتار بيرحمانه مسلمانان بيگناه ميانمار را بايد اوج حقوق بشر غربي در شرق آسيا دانست.

وي افزود: استکبار جهاني سالهاست به دنبال ايجاد جنگ امت ها و روبه روي هم قرار دادن اديان است و اين موضع در سال هاي اخير رنگ و بوي جدي تري به خود گرفته است به صورتي که ابتدا با تشکيل داعش و حمايت از کشتار مسلمانان يمن و بحرين و حال  نيز با حمايت از نسل کشي بزرگ ميانمار، پرده هاي نمايش شوم غرب براي رويارويي اقوام يکي پس از ديگري به نمايش در مي آيد.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي شهرستان سرباز با تاکيد بر اينکه آمريکا و اسرائيل طراحان اصلي همه حوادث چندسال اخير هستند، بيان کرد: در واقع اين جنگهاي داخلي و حملات خونين به کشورهاي ديگر همه و همه نقشه هاي استکبار جهاني براي در امان ماندن اسرائيل از نگاه جهانيان و فروش سلاح هاي بيشتر به قاتلين مردم بيگناه است.

وي ادامه داد: آمريکا به عنوان بزرگترين حامي تروريسم در جهان بازيگر اصلي نسل کشي هاي سوريه، عراق، يمن، افغانستان، ميانمار و فلسطين است اما متاسفانه سازمان هاي بين المللي به خاطر نفوذ اين کشور و فساد مالي چشم خود را بر روي تمامي اين جنايات بسته اند.
بامري  با اشاره به اينکه وعده خدا براي پيروزي حق بر باطل بي شک محقق خواهد شد، تصريح کرد: هيچ گاه ظلم پايدار نخواهد بود و آمريکا، آل سعود و ديگر کشورها و حکومت هاي ظالم به زودي زود در آتشي که خود افروخته اند سوخته و نابود خواهند شد.
 

مدير حوزه عليمه تعليم القرآن اهل سنت روستاي هوشک گفت: سوجي رهبر ميانمار که جايزه صلح نوبل را از مجامع بين المللي دريافت کرده است، بزرگترين جنايت کار جنگي محسوب مي شود چرا که زنان بي گناه و کودکان را زنده در آتش مي سوزاند.

مولوي عبدالوهاب حسين بر مدير حوزه علميه تعليم القرآن اهل سنت روستاي هوشک شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون ضمن محکوم کردن جنايات هولناک عليه مسلمانان ميانمار توسط دولت اين کشور، اظهار داشت:  کشتار و سوزاندن مسلمانان در ميانمار توسط بودايي هاي تندرو قلب مسلمانان جهان به ويژه کشور ايران را به درد آورده است.

 وي با بيان اينکه انسان از حيث انسانيت داراي حق و حقوقي است که بايد رعايت شود، افزود: به حقوق مسلمانان ميانماري ظلم و تعدي هاي بي شماري شده است که بايد بلادهاي اسلامي و مجامع بين المللي عليه اين اقدامات هولناک ودردآور اقدامات مناسبي را انجام دهند.
 مدير حوزه علميه تعليم القرآن اهل سنت روستاي هوشک شهرستان سراوان با اشاره به فرمايشات روز گذشته مقام معظم رهبري،  خاطر نشان کرد: مجامع بين اللمل و سازمان حقوق بشر اگر نمي توانند اقدامات عملي انجام ندهند، حداقل به مردم آسيب ديده ميانمار کمک هاي اقتصادي وامدادي انجام دهند.
مولوي حسين بر با اشاره به اينکه کشورهاي اسلامي با اتحاد و همدلي اقدام مناسبي را عليه بودايي هاي تندرو ميانمار که تجاوز هاي زيادي را عليه مسلمانان اين کشور روا داشته اند، انجام دهند، گفت: خانم سوچي رهبر ميانمار که جايزه صلح نوبل را از مجامع بين المللي دريافت کرده است، بزرگترين جنايتکار جنگي محسوب مي شود چراکه زنان بي گناه و کودکان را زنده در آتش مي سوزاند.

وي تصريح کرد: در کشور جمهوري اسلامي ايران مذاهب و اقليت هاي متفاوتي زندگي مي کنند که در ايران به حقوق اقليت ها بسيار ارزش قائل است که ديگر کشورها بايد دراين باره از ايران الگو پذيرند.

مدير حوزه عليمه تعليم القرآن اهل سنت روستاي هوشک شهرستان سراوان ادامه داد: سازمان حقوق بشر که اعاي دفاع از حقوق بشر را دارد، اگر اتفاقي براي يک يهودي و مسيحي رخ دهد جنجال و هياهو به پا مي کند اما چرا عليه اقدامات دردآوري که نسبت به مسلمانان در حال رخ دادن است، سکوت کرده است.
 
 

* نماينده کليميان ايران در مجلس: به نسل کشي مسلمانان در ميانمار پاسخ قاطع داده شود

 

سيامک مره صدق نماينده کليميان ايران در مجلس شوراي اسلامي نيز در واکنش به نسل کشي مسلمانان در ميانمار ضمن انتقاد از سکوت مجامع بين المللي اظهار داشت: سازمان هاي بين المللي معمولا به نسل کشي ها پاسخ مناسبي نمي دهند که اين عدم پاسخگويي ها و  اين نحوه  رفتار مجامع بين المللي به يک نحوي جنايتکاران را تشويق مي کند تا اين جنايات را همچنان تکرار کنند.


وي خاطر نشان کرد: اگر به رفتارهاي غير انساني و نسل کشي که توسط ديکتاتورهاي  و ستمگران در طول تاريخ صورت گرفته شده بود پاسخ مناسبي داده مي شد شانس تکرار اين جنايات کمتر مي شد.
 
مره صدق تصريح کرد: پيش از اين بارها اتفاقات مشابهي مثل نسل کشي مسلمانان در ميانمار در طول تاريخ رخ داده بود که پاسخ مناسب و عملي به اين جنايت ها  داده نشد و نه تنها توسط جهانيان يکپارچه محکوم نشد بلکه رفتارهايي در توجيه اين نسل کشي ها داشتند.

نماينده کليميان ايران در مجلس شوراي اسلامي  افزود: نمونه اي از سکوت جهان در برابر نسل کشي رخ داد جنايت  چند سال پيش در يکي از قبايل آفريقا رخ داد بود است و  يا حرکت هاي سازمان يافته اي که عليه مسلمانان در اروپا در حال رخ دادن است، يا حمله هايي که به گروه هاي ديني در آمريکا و کشورهاي ديگر رخ مي دهد است و متاسفانه اين جنايات هرگز توسط مجامع بين المللي محکوم نمي شود و پاسخ عملي و محکم داده نمي شود که در نهايت  باعث مي شود جنايتکاران و  نژاد پرستان در رفتار خود جري تر بشوند.


مره صدق بيان داشت: گاهي نژاد پرستان و جنايتکاران نسل کش نه تنها تنبيه نمي شوند بلکه  پاداش غير مستقيم هم دريافت مي کنند، اين که رهبر کشوري که جنايت و نسل کشي در آن رخ ميدهد جايزه صلح نوبل دريافت مي کند نشان مي دهد به هيچ وجه نمي توان به سازمان هاي بين المللي و نهاد هاي به اصطلاح حقوق بشري اعتماد کرد و براي جلوگيري از تکرار و مقابله با  اين جنايت ها اميد داشت.

نماينده کليميان ايران در مجلس شوراي اسلامي  با اشاره به نقش ملت ها در مقابله با نسل کشي ها تاکيد کرد: تنها راه مقابله با نسل کشي ها اين است که همه ملت هاي دنيا يکپارچه اين نسل کشي ها را به صورت عملي محکوم کنند، حداقل کاري که مي توان از ملت هاي آزاده انتظار داشت تحريم کامل اقتصادي کشوري است که اين جنايت ها در چهارچوب مرزهايش رخ مي دهد و مسئولان آن کشور واکنش مناسب هم براي جلوگيري از اين جنايت نه تنها انجام نمي دهد بلکه ارتش آن کشور در اين نسل کشي عليه مسلمانان شراکت هم  مي کند.
 
وي با اشاره به حفظ  کرامت انساني در اديان مختلف توحيدي تصريح کرد: از آنجايي که حفظ کرامت همه انسانها فارغ از نژاد، دين، جنسيت، زبان و مليت جزء وظايف همه پيروان اديان توحيدي است همه مردم دنيا يک صدا و همراه هم بايد اعتراضات خود را به صورت عملي با تحريم کامل اقتصادي و عدم خريد کالاهاي مربوط به کشوري که نسل کشي در آنها رخ مي دهد انجام بدهند تا شاهد اين مسئله باشيم که درس عبرتي باشد براي جنايتکاران و هم در آينده شاهد تکرار اين نسل کشي ها نباشيم.

نماينده کليميان ايران در مجلس در پاسخ به اين سوال که وظيفه دولتمردان سياسي کشورهاي آزاده از جمله ايران در برابر اين نسل کشي چه بايد باشد؟ تاکيد کرد: تعداد محدود کشورهاي آزاد انديش که در  جهان  وجود دارند بايد حتما رابطه اقتصادي خود را به يک کشور نژاد پرست و جنايتکاري که دست به نسل کشي مي زند کاملا قطع کنند .

مره صدق تاکيد کرد: در سطح روابط سياسي و بين المللي مسئولان و دولتمردان بايد  حتي روابط سياسي را به پايين تر سطح  ممکن کاهش دهند و کشوري که چنين جنايتکارانه در برابر انسان ها عمل مي کند کاملا در انزواي سياسي و اقتصادي قرار دهند تا از رفتار خودش پشيمان شود و درس بگيرد و به فکر تکرار اين جنايت ها نباشد.
 
نماينده کليميان ايران در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد شديد از رفتار سازمان هاي بين المللي و حقوق بشري در برابر نسل کشي مسلمانان در ميانمار بيان داشت: محکوم کردن صرف هيچ مشکلي را حل نمي کند، اعتراض کردن و محکوم کردن و صدور قطعنامه که در سازمان ملل انجام مي شود يعني محکوميت لفظي بدون هيچ ضمانت عملي که در واقع فقط يک لبخند از سوي جنايتکاران است.
 

مره صدق در پايان افزود:  به نظر بايد سازمان هاي مدعي حقوق بشر کاري کنند که جنايتکاران نسل کش در ميانمار شاهد جنايت هاي خود باشند و نتيجه اين جنايت ها را عملا مشاهده کنند در حالي که رفتار سازمان ملل هرگز اين را نشان نمي دهد.

 

حجت الاسلام ذالنورحاکمان ميانمار بايد به‌عنوان جنايتکاران جنگي مجازات شوند

حجت‌الاسلام والمسلمين مجتبي ذوالنور هم در رابطه با تحولات اخير ميانمار و سکوت جوامع بين‌الملل در خصوص کشتار مسلمانان اظهار داشت: فجايع ميانمار يک واقعه تلخ و پرده‌اي از انواع پرده‌هاي جنايات سازمان‌يافته نظام سلطه عليه مردم مظلوم و بي‌دفاع دنيا است.

وي با اشاره به سخن مقام معظم رهبري که فرمودند حوادثي که در ميانمار رخ مي‌دهد مرگ جايزه نوبل را رقم زد، افزود: با توجه به اين‌که حوادث و جنايات ميانمار زير نظر خانم جنايتکاري اتفاق مي‌افتد که در رأس رژيم حاکم در ميانمار قرار دارد و اين فرد دريافت‌کننده جايزه صلح نوبل هم بوده است، مجامع بين‌المللي نيز با سکوت معنادار خود و چشم بستن روي اين حوادث تلخ در حقيقت کشتار مسلمانان در ميانمار را پشتيباني مي‌کنند.

رئيس فراکسيون دفاع و اقتدار ملي مجلس افزود: اگر يک کشور کوچک و رژيم متزلزلي مثل ميانمار نگراني از واکنش مجامع بين‌المللي داشته باشد بدون شک دست به چنين جناياتي نمي‌زند ولي متأسفانه مجامع بين‌الملل چشم خود را بسته‌اند تا اين نسل‌کشي در مسلمانان اتفاق بيفتد و از طرفي رژيم ميانمار يقين دارد که مي‌تواند با امنيت کامل نسل‌کشي مسلمانان را انجام دهد.

 وي بابيان اين‌که نظام سلطه و آمريکا ترکيبي از دو راهبرد را در مقابل مسلمانان تعقيب مي‌کنند، گفت: جريان‌هاي تکفيري با جنگ درون تمدني يک بال جغد شوم نظام سلطه و آمريکا در مسلمان کشي هستند و بال ديگر اين جغد شوم جنگ برون تمدني است و امروزه شاهد هستيم که جنگ تمدن‌ها دست جنايتکاران و افراطي‌هاي ميانماري را در نسل‌کشي و قتل مسلمان‌ها باز گذاشته‌اند.

 ذوالنور با اشاره به انتقاد شديد رهبر انقلاب از سکوت مدعيان حقوق بشر درباره فجايع ميانمار بيان داشت: مقام معظم رهبري در فرمايشات خود به روش‌هاي برخورد با حوادث ميانمار اشاره داشته‌اند و فرمودند که بايد جهان اسلام به اين موضوعات بپردازد.

وي افزود: متأسفانه با جنگ درون تمدني فضايي را تشکيل داده‌اند که در آن مسلمان‌ها را به جان هم انداخته‌اند تا از صهيونيست‌ها و جرياناتي مثل جريان ميانمار غافل و بي‌توجه بشوند و در اين ميان عربستان سعودي بازيگر آمريکا و نظام سلطه است و ائتلاف نظامي براي کشتار مسلمانان يمن و جاهاي ديگر را تشکيل مي‌دهند.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تأکيد بر اين‌که جهان اسلام بايد به خود بيايد و از چند طريق در خصوص ميانمار اقدام کنند، اولين راه مقابله با جنايات ميانمار را عمليات رواني، تبليغاتي، فرهنگي و رسانه‌اي مطرح کرد و افزود: با توجه به اينکه نظام سلطه، مجامع حقوق بشر و مجامع بين‌المللي که زير نظر نظام سلطه و آمريکا عمل مي‌کنند در مقابل اين نسل‌کشي اقدامي انجام نمي‌دهند بايد افکار بشريت را تحريک و چشم آن‌ها را به روي اين جنايات باز کرد تا يک فضاي رسانه‌اي در دنيا ايجاد شود و به دنبال آن مجامع بين‌المللي تحت تأثير اين کار عمومي دنيا در جلوگيري از نسل‌کشي مسلمانان اقدام کنند.

وي راهکار دوم در برخورد با جنايات ميانمار را اقتصادي دانست و افزود: جهان اسلام بايد رژيم ميانمار را در فشار و تنگناي اقتصادي قرار دهند به‌گونه‌اي که هزينه اين جنايت را به‌اندازه‌اي بالا ببرند تا آن‌ها از اين جنايت دست‌بردارند.

ذوالنور تصريح کرد: کار سوم در مقابله با جنايات ميانمار حقوقي است و بايد پارلمان‌هاي جهان اسلام، دستگاه‌هاي قضايي کشورهاي اسلامي و حقوقدان‌هاي جهان اسلام در اين راستا بسيج بشوند و آن چنان فشار بر مجامع بين‌المللي و سازمان بين‌الملل بياورند تا جنايتکاران ميانماري را به عنوان جنايتکاران جنگي مجازات کنند.

وي با ابراز تأسف از هم‌زماني تعطيلي مجلس در روزهاي اخير و شرايط بحراني جنايات ميانمار گفت: تاکنون نشستي در خصوص فجايع ميانمار در کميسيون امنيت ملي برگزار نشده و علي‌رغم پيگيري‌ها و تماس‌هاي صورت گرفته با توجه به اينکه برخي از نمايندگان عضو کميسيون امنيت ملي در حوزه‌هاي انتخابيه و يا مسافرت هستند تعداد اعضا براي تشکيل جلسه تا به امروز به حدنصاب نرسيده است.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در خاتمه از وجود کميته ديگري به نام کميته حقوق بشر اسلامي در کميسيون امنيت ملي خبر داد و افزود: لازم است کميته حقوق بشر اسلامي فعال شود و در خصوص واکنش به اين حوادث تلخ ميانمار اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 آيت الله کعبي: تحولات ميانمار يک هولوکاست اسلامي است/ نسل کشي مردم مسلمان ميانمار لکه ننگي بر دامان بشريت

 آيت الله عباس کعبي نيز با اشاره به قتل عام مردم مسلمان ميانمار، اظهار داشت: آنچه که در ميانمار در حال رخ دادن است يک هولوکاست اسلامي در قرن ادعاي حقوق بشر و ادعاي مداخلات بشر دوستانه است.

وي ادامه داد: تراژدي غم بار نسل کشي مردم مسلمان و بي گناه ميانمار لکه ننگي بر دامان بشريت و سازمان هاي مدعي صلح و امنيت بين المللي نظير شوراي امنيت، سازمان ملل، يونسکو و شوراهاي وابسته به سازمان ملل است.

عضو خبرگان رهبري با اشاره به توطئه دشمنان اسلام، گفت: کشتار بي رحمانه کودکان و سربريدن آنها و سوزاندن زنده زنده انسان ها و تکه تکه کردن بدن هاي آنها صرفا به جرم مسلمان بودن و در مقابل سکوت بين المللي و منطقه اي، همه نشان دهنده يک توطئه پيچيده آمريکايي صهيونيستي است.

وي بيان داشت: به نظر مي آيد که آمريکا و صهيونيست بعد از اينکه از رهبران مقاومت اسلامي شکست خوردند براي درگيري در آسياي شرقي و يک جنگ تمام عيار ديني اين فاجعه غم بار انساني را به راه انداخته اند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه اضافه کرد: آمريکا و صهيونيست با يک توافق رسانه اي و ديپلماسي و يک سري توافقات پشت پرده در واقع مهر سکوت بر اين جنايت زده اند و هيچ حرکت جدي را انجام نمي دهند؛ سکوت در مقابل اين همه جنايات پيچيده خلاف انسانيت، دين و وجدان بشري است.

وي با اشاره به اينکه نبايد در مقابل اين جنايت سکوت کرد، خاطرنشان شد: رسانه ها بايد جنايت کاران جنگي بين المللي دنياي معاصر و دست هاي پشت پرده را افشا کنند و همچنين اقدامات سريع بازدارنده نسبت به جلوگيري از کشتار اين مسلمانان بي گناه بايد انجام گيرد.

آيت الله کعبي با اشاره به همسايگان اين کشور، افزود: همسايگان ميانمار يعني مالزي، اندونزي، تايلند ، بنگلادش و حتي چين بايد اين مهاجران را بپذيرند.

وي ادامه داد: اين کشتار از سال 2013 به بعد پيچيده تر شده است و تاکنون بيش از 200 هزار نفر کشته و 140هزار نفر آواره شده اند و روز به روز اين کشتارها بيشتر مي شود.

عضو خبرگان رهبري با اشاره به اينکه يک ششم اينها مسلمان قوم روهينگيا هستند، گفت: هشت ميليون مسلمان اقليت در ميانمار هستند که همه آنها نسبت به نابودي تهديد مي شوند.

وي در ادامه تاکيد کرد: بايد اقدامات بازدارنده انساني سريع انجام شود از جمله اين اقدامات بر اساس حقوق بين الملل مداخله بشر دوستانه مي باشد؛ چگونه است که آمريکايي ها که به عنوان اقدامات بشر دوستان در سومالي و منطقه آزاد عراق وارد مي شوند و يا به عربستان سعودي براي حمله به يمن چراغ سبز نشان مي دهد اما در برابر اين جنايات در ميانمار هيچ حرکتي را انجام نمي دهند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه با اشاره به اينکه بايد نيروهاي واکنش سريع سازمان ملل در قالب فصل ششم و هفتم سازمان ملل ورود کنند، افزود: حکومت ميانمار، نظاميان، شبه نظاميان و بودايي هاي افراطي بايد محکوم شوند و به عنوان جنايتکار جنگي معرفي شوند.

وي در ادامه تصريح کرذ: سازمان کنفرانس هاي اسلامي بايد جلسه فوق العاده تشکيل دهد؛ کشورهاي عربي و اسلامي بايد در دفاع از مردم مظلوم ميانمار متحد شوند.

آيت الله کعبي با اشاره به اينکه اين نسل کشي به ميانمار خلاصه نمي شود، خاطرنشان شد: اين فاجعه انساني و اين نسل کشي تهديدي بر عليه صلح و امنيت بين المللي است.

وي در ادامه بيان داشت: آمريکايي ها در حال طراحي انتقال رهبران شکست خورده داعش درعراق و سوريه به آسياي شرقي مي باشند.

عضو خبرگان رهبري ادامه داد: آمريکايي ها به بهانه مسئله ميانمار مي خواهند فتنه ديني و مذهبي پيچيده اي را در آسياي شرقي بر عليه اسلام راه بيندازند، امت اسلامي بايد متحد و هوشيار شوند.

وي افزود: صهيونيست ها با صلاح هايي که به حکومت ميانمار مي دهند در حال دامن زدن به اين کشتار فجيع مردم ميانمار هستند تا مسئله فلسطين فراموش شود.

آيت الله کعبي در خاتمه تصريح کرد: مراجع تقليد، اساتيد حوزه هاي علميه ، جامعه مدرسين و همه طلاب از اين فاجعه ميانمار ناراحت هستند و اين مسلمان کشي را محکوم مي کنند و از قواي سه گانه و مسئولين سياست خارجه خواهان رسيدگي جدي براي پيشگيري از کشتار مسلمانان در ميانمار هستند.

 

* محکوميت جنايات نسل کشي در ميانمار توسط طلاب اصفهان

هيئت‌رئيسه شوراي طلاب حوزه علميه استان اصفهان نيز در محکوميت جنايت نسل‌کشي مسلمان مظلوم کشور ميانمار بيانيه‌اي را صادر کردند.

متن بيانيه به شرح ذيل است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

الذين أخرجوا من ديارِهم بغيرِ حقٍ إلا أن يَقولوا ربُنا الله و لَولا دَفعُ الله الناسَ بعضَهُم بِبَعضٍ لَهُدِّمت صوامعُ وَ بيعٌ و صلواتٌ و مساجدُ يُذکَر فيها اسمُ اللهِ کثيراً ولينصُرَنّ اللهُ مَن ينصرهُ إنّ الله لقويٌ عزيز (حج/ آيه 40)

همان‌ها که به‌ناحق از خانه و کاشانه خود بدون هيچ دليلي اخراج شدند، جز اينکه مي‌گفتند پروردگار ما «الله» است و اگر خداوند بعضي از آن‌ها را به‌وسيله بعضي ديگر دفع نکند، ديرها و صومعه‌ها و معابد يهود و نصاري و مساجدي که نام خدا در آن بسيار برده مي‌شود ويران مي‌شود و خداوند کساني را که او را ياري کنند، ياري مي‌کند. خداوند قوي و شکست‌ناپذير است.

حوادث دردناک و کشتار، سرکوب و کوچ اجباري ده‌ها هزار تن از مسلمانان روهينگيا، روح هر انسان آزاده‌اي را به‌شدت متألم مي‌سازد. مشاهده تصاوير هولناک کشتار روزانه و سازمان‌يافته زنان، مردان، کودکان و سالخوردگان بي‌پناه و بي‌دفاع، نشان از يک فاجعه جديد عظيم انساني در عصر حاضر دارد.

از آن فاجعه‌بارتر، سکوت مدعيان حقوق بشر و برخي دولت‌ها و سازمان‌هاي بين‌المللي است که با بي‌تفاوتي نظاره‌گر اين وقايع هولناک، نقض حقوق بشر و نسل‌کشي مسلمانان در ميانمار هستند.

شوراي طلاب استان اصفهان به‌عنوان جزئي از آحاد ملت انقلابي ايران و به تأسي از امام خميني (ره)، حمايت از مظلومان در سراسر جهان را وظيفه خود مي‌داند و اقدامات رخ‌داده در ميانمار را محکوم کرده و از دستگاه ديپلماسي کشور مي‌خواهد که هر چه سريع‌تر صداي اعتراض ملت ايران را به گوش ديگر کشورها و نهادهاي بين‌المللي که بايد حامي حقوق بشر باشند، برساند. همان‌طور که امام خامنه‌اي نيز خطاب به قوه قضائيه فرمودند قوه‌ي قضائيه بايد در موضوعاتي همچون حمايت از مسلمانان ميانمار از جايگاه حقوقي وارد شود و حمايت خود را قاطعانه اعلام کند تا در دنيا منعکس شود. ۱۳۹۶/۴/۱۲ انتظار طلاب انقلابي و مردم ايران، از مسئولان محترم قوه قضائيه اين است که به‌عنوان دستگاه قضائي اُم‌ُالْقُرايِ جهان اسلام، پيشتاز دفاع از مردم مظلوم ميانمار و کشورهاي ديگري چون يمن و بحرين باشد.

همچنين انتظار مي‌رود ملت‌هاي مسلمان منطقه و علماي جهان اسلام نسبت به اين جنايت‌ها در حق مسلمانان سکوت نکرده و وظيفه خود را به‌درستي براي احقاق حقوق آن‌ها انجام دهند، چراکه آموزه‌هاي ديني و سرنوشت تاريخي ملت‌ها به ما ثابت مي‌کند که سکوت در برابر ظلم، ساکتين را گرفتار ظلم خواهد کرد.

در پايان اعضاي شورا طلاب استان اصفهان آمادگي خود جهت حضور در منطقه ميانمار روهينگيا و هرگونه خدمت به مردم مسلمان و مظلوم آن منطقه را اعلام مي‌دارد.

 

نماينده مردم رشت در مجلس:  سازمان‌هاي بين‌الملل با سکوت‌ در مقابل کشتار مسلمانان ميانمار روزبه‌روز خود را مفتضح‌تر مي‌کنند

محمدصادق حسني نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي هم نسبت به کشتار وقيحانه مردم ميانمار واکنش نشان داد و اظهار داشت: من نمي‌دانم حقوق بشر آمريکايي دقيقاً در کجا است که بايد خود را نشان دهد.

وي با تاکيد بر اينکه سازمان‌هاي نظارتي نظير سازمان ملل متحد و شوراي امنيت بايد در مقابل کشتار بي‌رحمانه مسلمانان و هم نوعان واکنش نشان دهند، افزود: سازمان‌هاي بين‌الملل با سکوت‌هاي مکرر در مقابل ظلم‌هاي فاحش بين‌المللي روزبه‌روز خود را مفتضح‌تر مي‌کنند.

نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي با محکوم کردن جنايات دولت و ارتش ميانمار در مقابل اقليت مسلمان در آن کشور گفت: دولت مستکبر ميانمار دست‌نشانده‌هاي آمريکا است و روزبه‌روز جنايات آن‌ها نمايان مي‌شود.

عضو مجمع نمايندگان گيلان با اشاره به داعش پروري از سوي آمريکا و هم‌پيمانانشان خاطرنشان کرد: استکبار جهاني داعش را به وجود آورد و اکنون دست‌نشانده‌هاي خودشان دامانشان را گرفته است.

حسني با اذعان به اينکه خداوند مکر دشمنان را به خودشان باز مي‌گرداند، افزود: در هيچ جا ظلم باقي نخواهد ماند و روزي صداي مظلوم دامن مستکبران و مظالمان جهاني را به آتش خواهد کشيد.

 

* تجمع مردم و مسئولان کرمان در اعتراض به اقدام وحشيانه دولت ميانمار

حجت الاسلام و المسلمين حسين الله وردي مدير حوزه هاي علميه استان کرمان در تجمع اعتراض آميز به اقدامات وحشيانه دولت ميانمار اظهار کرد : اسلام در ميانمار از قرن اول هجري توسط دريانوردان عرب و ايران شکل گرفت و کم کم به وسيله تجار مسلمان عرب و ايراني که از مسير ميانمار به چين عزيمت مي کردند رشد بهتري پيدا کرد .

وي گفت : اما با توجه به اين مسلمانان در ميانمار از جمله اقليت قومي و مذهبي بودند و پيوسته مورد توهين ، آزار و اذيت و ايجاد محدوديت هاي مختلف از ناحيه حکومت قرار مي گرفتند .

مدير حوزه هاي علميه استان کرمان خاطر نشان کرد : در ميانمار براي مسلمانان کارت هويت صادر نمي‌کردند لذا ترديد مسلمانان در کشور خودشان به سختي صورت مي گيرد و اگر کسي بخواهد از شهري به شهري برود مي‌بايست در برابر پرداخت پول و ماليات اين مجوز را از دولت بگيرد .

الله وردي با اشاره به اين که مسلمانان ميانمار به دليل صادر نکردن گذرنامه امکان مسافرت به خارج از کشور را نداشتند ، افزود : اين مسلمانان حتي در کشور خود از تحصيل در دانشگاه و مالکيت در زمين هاي خود محروم بودند و براي دريافت مجوز ازدواج مي بايست به دولت ماليات دهند و متعهد شوند که بيش از دو فرزند نياورند.

وي ادامه داد : هر خانواده ميانماري مسلمان بايد هر سال يک عکس از خانواده خود بگيرد و تحويل دولت دهد تا در مقايسه با کم و زياد شدن اعضاي خانواده اش به دولت جوابگو باشد و مبلغي را پرداخت کند .

مدير حوزه هاي علميه استان کرمان خاطر نشان کرد : اکنون در ميانمار ۴۰ هزار کودک که فرزند سوم و چهارم  هستند شناسنامه ندارند و اگر کسي از مسلمانان ميانمار بخواهد کار اقتصادي شروع کند مي بايست از شريک بودايي استفاده مي کرد تا بودايي ها از سود سرمايه گذاري مسلمانان بهره‌مند شوند .

الله وردي با بيان اين که اين موارد از جمله محدوديت هاي مسلمانان انقلابي بود ، تشريح کرد : اما اين وضعيت از چند ماه پيش وضعيت جديدي پيدا کرد به طوري که مسلمانان در کشور ميانمار در سرزمين خود از هيچ آرامش برخوردار نبودند و به گزارش سازمان ملل تاکنون 200 هزار مسلمان ميانماري آواره و 52 هزار نفر کشته و ۵۰ روستا و ۲۶ مسجد مسلمانان به آتش کشيده و ويران شده اند .

وي بيان کرد : اين مردم در حوادث اخير ناگزيرند به کشورهاي همجوار مهاجرت کنند ضمن اين که در مرزها دولت مين گذاري کرده است و همچنين کشورهاي همسايه هم راه را بر آنها بسته اند و اين مسلمانان مظلوم ميانمار يا در دريا غرق مي‌شوند و يا دچار بيماري مي شوند و سرانجام خيلي ها از گرسنگي جان مي‌دهند.

مدير حوزه هاي علميه استان کرمان با بيان اين سوال که چه اتفاقي افتاده که از اين اتفاقات در اين منطقه مسلمان‌نشين در حال رخ دادن است ، گفت : چندي پيش کلينتون در سفر به ميانمار با دولت قرار گذاشته است که به دليل منابع طبيعي حاصلخيز در آن جا سرمايه گذاري کنند و بعد از اين سفر اين خشونت بر عليه مسلمانان تشديد شده است .

الله وردي عنوان کرد : يکي از سنت هاي بدون تغيير خداوند منان دفاع از مظلوم و مستضعفان است و در دعاي عهد هم امام زمان (عج) به عنوان پناهگاه مظلوم قرار داده شده است.

وي ابراز داشت : اقشار مختلفي که در اين تجمع شرکت کرده اند قبل از اين که خداوند منان اين حمايت از مستضعفان را به امام زمان (عج) واگذار کند ما مسلمانان بايد صداي خود را در دفاع از مظلومان به گوش جهانيان برسانيم.

مدير حوزه هاي علميه استان کرمان گفت : من و شما با افتخار در اين تجمع هستيم و از مسلماناني که سابقه مسلماني آنها به 1300 سال پيش برمي‌گردد دفاع مي‌کنيم ، اما در مقابل سازمان‌هايي همچون سازمان بين‌المللي اکنون سکوت کرده اند و اين مسئله بديهي است .

الله وردي اظهار داشت : ما در آستانه ظهور براي اين که آماده پذيرش منجي عالم امام عصر (عج) شويم بايد اين اتفاقات بيفتد تا مردم احساس کنند که تنها منجي و فريادرس و حامي مظلومان امام زمان (عج) است .

وي در پايان گفت : ما امروز مي بينيم که دنيا ، سازمان ملل و شوراي امنيت سکوت کرده اند و بيشتر در جهت منافع استکباري خود کار مي‌کنند و من و شما بايد براي دفاع از مظلومان در همه لحظه ها وظيفه خود را انجام دهيم.

 

علماي اهل سنت هرمزگانحکام جهان اسلام فکري به حال مسلمانان ميانمار کنند/ دستگاه هاي ديپلماسي دولت جنايتکار ميانمار را سرجايش بنشانند

 

علماي اهل سنت هرمزگان در واکنش به کشتار بي رحمانه مسلمانان مظلوم و بي دفاع ميانمار اظهار کردند: قتل و عام مسلمانان در ميانمار حقيقتا يک نوع نسل کشي و جنايت عليه بشريت است لذا بزرگان جهان اسلام بايد به در قبال اين گونه حوادث تلخ و دردناک که موجب به خاک و خون کشيده شدن هزاران مسلمان مي شوند عکس العمل نشان دهند.

شيخ احمد عالي زاده،عضو شوراي روحانيت اين شهرستان بندرعباس با اشاره به وضعيت تلخ و اسف بار مسلمانان ميانمار ضمن محکوميت سياست هاي نادرست سران و رهبران ممالک اسلامي و عربي گفت:دشمن در ميانمار جري شده و بدون محابا به خود اجازه مي دهدمسلمانان بي دفاع را به آتش بکشاند و يا آواره از وطن کند.

وي اظهار کرد:رهبران کشورهاي استعمارگر و در راس همه آنها استکبار جهاني به زعامت و رهبري ترامپ به منافع مادي خود و سياست هاي سلطه گرانه شان مي انديشند.

شيخ بهجت امام جمعه اهل سنت بندرلنگه با اشاره به حوادث تلخ و غم انگير در ميانمار و آواره شدن مسلمانان گفت: حرکت ننگين بودايي ها در به شهادت رساندن فجيع مسلمانان محکوم است و همه بايد در برابر ظلم بايستند.

وي با بيان اينکه حکام جهان اسلام بايد فکري به حال مسلمانان در ميانمار کنند،افزود: از مجامع بين المللي مي خواهيم که مظلومان را دريابند.

امام‌جمعه اهل سنت بندرلنگه اظهار کرد:آنچه در ميانمار اتفاق مي افتد نسل کشي است لذا همه بايد براي متوقف کردن اين حرکت شرورانه به پا خيزند و نگذارند مسلمانان بيشتري کشته شوند.

وي گفت: قطعا پشت پرده اين حرکات پليد استکبار جهاني به سردمداري اسرائيل غاصب است و سکوت مسلمانان ميتواند آنها را براي رسيدن به هدف پليدشان اميدوار تر کند.

شيخ حسين بازماندگان امام‌جمعه اهل‌سنت بندرپل با بيان اينکه جنايت دولت ددمنشانه دولت ميانمار عليه مسلمانان دل هر انسان آزاده اي را به درد مي‌آورد ،گفت: رييس حکومت ميانمار خصلت شيطاني وحيواني دارد و ظلم بسيار بزرگي را عليه مسلمانان بي دفاع روا داشته که به ارتش خود دستور قتل عام مسلمانان مظلوم و بي دفاع اين کشور زده است.

عضو شوراي روحانيت شهرستان بندرخمير افزود : قتل مسلمانان در ميانمار حقيقتا يک نوع نسل کشي و جنايت عليه بشريت است و فکرش هم قلب انسان را به درد مي آورد.

وي با بيان اينکه دنيا شاهد يکنوع وحشيگري است تصريح کرد: اينکه يک دولت فقط بخاطر اعتقاد و تفاوت ديني دست به قتل عام گروهي از ملتش بزند و  سه هزار نفر انسان در طول سه شبانه روز قتل عام بشوند  جاي بسي تعجب است

بازماندگان با بيان اينکه مسلمانان دنيا بايد از خواب غفلت و بي تفاوتي بيدار بشوند و دولت ميانمار را تحريم نموده وعليه اين دولت نسل کش صف آرايي بنمايند گفت: تمامي کشورهاي اسلامي بايد در اعتراض به نسل کشي مسلمانان در ميانمار تمامي نمايندگي خود را در ميانمار تعطيل و سفراي خودشان را فرا بخوانند.

وي تصريح کرد: سازمان ملل و شوراي امنيت و سازمان حقوق بشر بايد عليه دولت ميانمار اقدامات عملي انجام دهند تا اين ظالمان از خدا بي‌خبر از ظلم و جنايت عليه مسلمانان دست بکشند.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرپل با بيان اينکه همه مسلمانان بايد از اين عمل زشت و پليد بودايي ها برائت بجويند و محکوم کنند،گفت: پشت پرده اين اقدامات نابخردانه و ددمنشانه استکبار جهاني به سردمداري اسرائيل و آمريکاي خبيث است.

شيخ محمد عقيل رضواني، عضو شوراي روحانيت بندرلنگه با اشاره به حوادث تلخ ميانمار تصريح کرد: کشتار بي رحمانه مسلمانان ميانمار موجب به درد آمدن قلب جهان اسلام شده است.

وي با بيان اينکه بودايي ها به بدترين شکل ممکن در حال به قتل رساندن مسلمانان هستند،گفت: جايگاه حاکميتي همه حاکمان و مجامع بين المللي و خصوصا مجامع اسلامي مشخص است و با ورود به اين قضيه،موضوع  را تمام کنند.

رضواني با بيان اينکه مسلمان بايد حق زيستن داشته باشد گفت:مسلمانان بايد به خود بياي و يک دولت اسلامي ميتواند آنها را سر جايشان بنشاند.

امام جمعه اهل سنت بندرکنگ با تاکيد بر اينکه دستگاه هاي ديپلماسي کشورهاي اسلامي خصوصا کشور ما ايران بايد دست به کار شوند اظهار کرد: همه ما نگران وضعيت مسلمانان در ميانمار هستيم چراکه گرفتار دشمناني سنگدل و بي رحم شده اند و برايشان دعا ميکنيم.

وي گفت: امروز مجمع اسلامي و جهاني و دستگاه هاي ديپلماسي کشورها در راس اثرگذاري قرار دارند و بايد قويا اين اقدامات را محکوم کنند و دولت جنايتکار ميانمار را سرجايشان بنشانند.

رضواني آنچه در ميانمار اتفاق مي‌افتد را نوعي نسل کشي عليه مسلمانان دانست و افزود: بودايي ها با کشتن صدها و يا بلکه هزاران مسلمان اوج ذلت و خاري خود را نشان دادند.

شيخ ابراهيم ابراهيمي امام‌جمعه اهل سنت کنارسياه قشم با بيان اينکه اگر مسلمانان همه يد واحدگردند قطعا نه تنها ميانمار و اين زن شيطان صفت بلکه هيچ کشوري جرات ظلم و تعدي به مسلمانان پيدا نخواهند کرد گفت: با ابراز همدردي و همبستگي با مسلمانان ميانمار اعلام ميدارم اين حرکت وحشيانه و بدور از انسانيت را با پيروي از مقام معظم رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي حفظه الله شديدا محکوم مي نمايم.

وي اظهار کرد: حکومت ظالم ميانمار منتظر خشم امت اسلامي باشند همچنين ما ملت ايران گوش به فرمان مقام معظم رهبري هستيم اگر ايشان حکم جهاد دهند ما آماده هر نوع جانفشاني هستيم.

امام‌جمعه اهل سنت کنارسياه قشم با بيان اينکه آنچه در ميانمار اتفاق مي افتد يک نسل کشي اشکار است گفت: ملت هاي مسلمان نبايد نسبت به اين اتفاقات سکوت کنند چرا که براي دشمنان اسلام مليت فرق چنداني ندارد و اگر ماه هم در دسترسشان بوديم به ما هم رحم نمي کردند.

وي با بيان اينکه دشمنان اسلام به سردمداري اسرائيل و آمريکا به دنبال حذف اسلام در جهان هستند گفت: دشمنان ما تا به امروز تبليغات رسانه هاي و غير مستقيم مي کردند و اکنون با به قتل رساندن مسلمانان تصميم به حذف فيزيکي مي کنند و اين يک خطر بزرگ براي جهان اسلام است.

شيخ ابراهيمي با فرا خواندن بزرگان جهان اسلام براي محکوم کردن اين وقايع تلخ گفت: امروز بايد همه سازمان ها، مراکز و مجامع بين المللي و اسلامي دست به کار شوند و در عکس العمل هاي قاطع و بازدارنده در قبال اينگونه حوادث در نظر بگيرند.

شيخ سيد احمد پوازي، امام‌جمعه اهل سنت لافت قشم با اشاره به وقايع تلخ در ميانمار و کشته شدن مسلمانان در اين کشور اظهار کرد: بدون شک دوري از خداوند و قرآن مجيد موجب شده تا مسلمانان در کشورهايي مثل ميانمار که در اقليت هستند غريب باشند و غريبانه به شهادت برسند و متاسفانه هيچکدام از مجامع بين المللي هم به فريادشان نمي رسد.

وي با بيان اينکه اختلاف و تفرقه سم مهلکي براي هر جامعه اي است گفت: امروز دشمن از تفرقه هاي ميان مسلمانان سو استفاده کرده و بهترين بهره را براي خود برده است از اين رو تلاش مي کند تا ريشه اسلام و مسلمانان را با همين اختلاف ها بزند.

شيخ پوازي با بيان اينکه اختلاف موجب تضعيف اسلام و قدرت استکبار مي شود،گفت: يکي از علت هايي که بودايي ها به خود جرات داده اند تا مسلمانان را به خاک و خون بکشند تفرقه است و جهان اسلام بايد به جد از اين تفرقه ها دوري کند و نگذارد دشمن به چنين حدي از جرات برسد.

 وي با بيان اينکه امروز دنياي اسلام در فشار است گفت: دشمن در همه زمينه ها پيشروي مي کند و سعي دارد تا هويت اسلام را از زمين بردارد و اينکار را با کشتار مسلمانان در کشورهاي غير اسلامي شروع کرده است.

امام جمعه اهل سنت بندرلافت با بيان اينکه تنها راه مقابله با چنين وقايع خونين و تاسف باري وحدت و يکدلي است گفت: امروز اگر وحدت به بهترين شکل در ميان مسلمان مي بود ديگر شاهد چنين وضعي نبوديم که در کشور ميانمار دولت بيايد و هزاران مسلمان را در روز روشن به قتل برساند و مسلمانان بشينند و دست روي دست بگذارند.

وي با بيان اينکه امروز هر وقت ديگري بيشتر به وحدت و اتحاد نياز داريم گفت: همه ما بايد به سنت طيبه پيامبر اسلام(ص) و قرآن کريم برگرديم و اتحاد خود را هرچه بيشتر در برابر دشمنان حفظ کنيم و تنها راه رسيدن به شکوه اسلام و معنويت و موفقيت در همه امور دنيا و آخرت همين است.

شيخ علي صالحي، امام‌جمعه اهل سنت منصور آباد قشم ضمن محکوم کردن حوادث تلخي که به مسلمانان مظلوم ميانمار گذشت اظهار کرد: امروز جهان اسلام بايد بيش از هر روزي به اهميت اتحاد و وحدت پي ببرد.

وي با اشاره به صحنه هاي دلخراش از کشته شدن زن و بچه هاي مسلمان در ميانمار گفت: قلب انسان با ديدن اين صحنه ها به درد مي آيد و همه ما مسلمانان بايد در هر اندازه و درجه اي که هستيم اين اقدام ددمنشانه را محکوم کند.

صالحي  با تشبيه کشتار بودايي ها با کشتار کفار در زمان جاهليت بيان کرد: کفار پيش از اسلام فرزندان بي گناه را زنده به گور مي کردند و امروز متاسفانه مسلمانان فقط نظاره گر هستند و عکس العمل در حد و اندازه نشان نمي دهند.

وي با بيان اينکه متاسفانه مجامع بين المللي توجهي به کشتار هزاران انسان بي گناه ندارد گفت: متاسفانه حقوق بشر تا زماني مهم است که به نفع آمريکا و هم پيمانانش باشد و کشته شدن هزاران مسلمان بي گناه اصلا براي استکبار جهاني مهم نيست.

شيخ محمد محبت نيا ،امام‌جمعه اهل سنت لشتغان  با اشاره به فجايع تلخ در کشور ميانمار اظهار کرد: قتل عام،شکنجه‌ها، آتش زدن روستاها، مساجد، زنده سوزاندن و تجاوز به زنان مسلمان و تمام اين جنايت‌ها و خشونت‌ها که توسط شبه نظاميان تندرو بودايي موسوم به ماگ و ارتش ميانمار صورت مي‌گيرد فاجعه انساني جنايتي عليه بشريت و نسل کشي آشکار است.

وي با بيان اينکه مسلمانان ميانماري از حقوق شهروندي مثل حق مالکيت، حق داشتن تحصيلات دانشگاهي،حق داشتن بيش از دو فرزند و غيره محروم هستند اظهار کرد: سازمان‌هاي بين‌المللي و نهادهاي حقوق بشري درمورد اين جنايت هاي بشري درسايه سکوت اکثرکشورهاي اسلامي سکوت کردند.

محبت نيا با بيان اينکه رسانه هاي تاثيرگذار جهاني امثال بي بي سي و... اخبار اين جنايات رامخابره نمي‌کنند وبايکوت کردند، تصريح کرد: خانم سوچي برنده جايزه صلح نوبل و وزير امورخارجه و مشاور دولت کنوني ميانمار هيج موضعگيري و اظهار نظري درباره جنايت‌هاي هم کيش خود نکرده وحتي اعلام کرده که اين مسلمانان ميانماري نيستند درحاليکه سابقه اسلام آوردن مسلمانان در ميانمار به قرن اول هجري بر مي‌گردد که به دست تجار و دريانوردان عرب و ايراني و ترک مسلمان شدند و به همين خاطر زبان آنان ترکيبي از زبان عربي فارسي وترکي است.

وي تاکيد کرد:سازمان‌هاي اسلامي و مسلمانان جهان بايد به داد مسلمانان فراموش شده و مظلوم و بي‌دفاع در ميانمار برسند و از آنان حمايت بکنند لذا بزرگان جهان اسلام بايد به در قبال اين گونه حوادث تلخ و دردناک که موجب به خاک و خون کشيده شدن هزاران مسلمان مي شوند عکس العمل نشان دهند.

امام‌جمعه اهل سنت لشتغان با بيان اينکه جهان اسلام بيشتر از هر زمان ديگر نيازمند وحدت و اتحاد است،تصريح کرد: حکام جهان اسلام بايد دست از تفرقه و اختلاف بردارند و راه رسيدن به وحدت تکيه بر آيات قرآن و کريم و سنت نبي مکرم اسلام است.

 

*حجت الاسلام سليميسازمان کنفرانس اسلامي هرچه سريعتر درباره اقدامات وحشيانه ميانمار تشکيل جلسه دهد

حجت الاسلام عليرضا سليمي عضو فراکسيون نمايندگان ولايي مجلس نيز به تحولات اخير ميانمار و سکوت جوامع بين المللي اشاره کرد و اظهار داشت: اين نسل کشي بي سابقه مسلمانان در ميانمار واقعاً آزاردهنده است.

وي ادامه داد: امروز در روزگاري هستيم که اگر حيواني در کشوري کشته شود مردم فرياد مي زنند اما با کشتار مسلمانان ميانمار همان کشورها سکوت معنا داري را اتخاذ کرده اند که واقعاً بهت آور است.

 عضو فراکسيون نمايندگان ولايي مجلس با اشاره به اينکه چگونه جوامع حقوق بشري به وظايف خود عمل نمي کنند، گفت: سازمان ملل و نيروهاي تحت امرش چرا امنيت مسلمانان را فراهم نکرده اند.

وي اضافه کرد: سازمان ملل و شوراي امنيت براي کوچک‌ترين مسئله اي جلسه تشکيل مي دهد اما در اين قضيه متأسفانه کم‌کاري معناداري را مشاهده مي کنيم.

سليمي با اشاره به اينکه دل هر مسلماني از اين فاجعه خون است، بيان داشت: اميدوارم که مردم ميانمار هرچه سريع‌تر نجات پيدا کنند.

وي عنوان داشت:  کشورهاي اسلامي بايد بدانند که تکيه بر قدرت هاي پوشالي جز در ايجاد ضرب و شتم براي آن‌ها هيچ فايده اي ندارد.

عضو فراکسيون نمايندگان ولايي مجلس در خاتمه خاطرنشان شد: انتظار است که سازمان کنفرانس اسلامي هرچه سريعتر تشکيل جلسه دهد و به وظايف خود عمل کند.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg