کد مطلب: 172202
آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ادعاي رژيم صهيونيستي را درباره ايران رد کرد
تاریخ انتشار : 1396/06/27
نمایش : 1640
آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ادعاي رسانه صهيونيستي به نقل از مقامات اين رژيم را درباره «سايت‌هاي مشکوک ايران» رد کرد.

به گزارش هفت چشمه، آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ادعاي روزنامه «هاآرتص» مبني بر اينکه آژانس اطلاعاتي درباره سايت‌هاي مشکوک ايران دريافت کرده اما از بيشتر آنها هيچ بازديدي نکرده است را رد کرده است.

طبق اين گزارش، اسرائيلي‌ها مدعي هستند اين اطلاعات را مقامات غربي در اختيار آژانس بين‌المللي انرژي اتمي قرار دادند اما آژانس با مشکوک بودن بيشتر اين سايتهايي که در ليست آمده، موافق نيست.

در واکنش به اين گزارش، سخنگوي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ضمن رد اين گزارش تاکيد کرده که «اين گزارش(هاآرتص) کار مبتني بر امور پادمان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را منعکس نمي‌کند».

اين سخنگو با ارسال ايميل به شبکه «آي 24» رژيم صهيونيستي نوشت: «همانطور که مديرکل يوکيا آمانو گفته است، آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از زمان اجراي برجام، دسترسي‌هاي مکمل بسياري در ايران داشته است و قبل از هرگونه نتيجه گيري گسترده و کلي در خصوص ايران، به درخواست خود براي دسترسي به سايت‌ها و اماکن ادامه خواهد داد».

وي افزود: «(بنا بر مفاد برجام) آژانس دسترسي‌هاي گسترده‌اي به اطلاعات و اماکن دارد و اين موضوع، توانايي براي راستي آزمايي درباره استفاده مسالمت آميز همه مواد هسته‌اي در کشور را به طرز گسترده‌اي افزايش مي‌دهد».

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg