کد مطلب: 172262
آيت‌الله موحدي کرماني در خطبه‌هاي نماز جمعه:
با روي کار آمدن ترامپ دست چدني آمريکا آشکار شد/ عده‌اي ساده‌لوح سخنان اوباما را باور کردند
تاریخ انتشار : 1396/07/21 15:01:49
نمایش : 1536
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به منتج شدن مذاکرات به برجام گفت: اندک‌اندک دستکش مخملي کنار رفت و با روي کار آمدن ترامپ دست چدني آشکار شد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ آيت‌الله محمدعلي موحدي کرماني امام‌جمعه موقت تهران، در خطبه‌هاي نماز عبادي- سياسي جمعه امروز پايتخت با بيان اينکه اوباما در ابتداي روي کار آمدن پيشنهاد مذاکره با ايران را داد تا به‌زعم خودش مشکلات في‌مابين حل شود، اظهارداشت: عده‌اي ساده‌لوح سخنان او را باور کردند، اما با روشنگري‌هاي مقام معظم رهبري دروغ اوباما روشن شد و معلوم شد که او دوست نيست، بلکه دست چدني است که زير دستکش مخملي پنهان شده است.

خطيب نماز جمعه تهران ادامه داد: اوباما هم‌زمان با تبريک عيد به ايران، کشور ما را به طرفداري از تروريسم و ساختن سلاح اتمي متهم کرد.

وي با اشاره به منتج شدن مذاکرات به برجام، اظهار داشت: اندک‌اندک دستکش مخملي کنار رفت و با روي کار آمدن ترامپ دست چدني آشکار شد.

آيت‌الله موحدي کرماني سخنان رئيس‌جمهور آمريکا در سازمان ملل را شرم‌آور توصيف و تصريح کرد: اين سخنان چهره واقعي آمريکا را آشکار کرد و عمق دشمني‌هاي مخفي شيطان بزرگ را به‌خوبي نمايان ساخت.

موحدي کرماني با بيان اينکه آمريکا هيچ‌گاه با نظام اسلامي ايران سر سازگاري نداشته است و پيوسته در مقام ضربه زدن به کشور ما بوده است، خاطرنشان کرد: حمايت بي‌دريغ از شاه، حمايت از حرکات تجزيه‌طلبانه و کودتا، حمايت از صدام، حمله به هواپيماي مسافربري ما و تحريم‌هاي ظالمانه تنها بخش کوچکي از خيانت‌هاي آمريکاست که از حافظه تاريخي مردم پاک نمي‌شود. 

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: اميد است مسئولان کشور با عبرت‌ گرفتن از اين تجربيات تلخ و با به کارگيري همه ظرفيت‌هاي داخلي در مقابل زورگويي‌هايي آمريکا محکم بايستند. 

وي با اشاره به همه‌پرسي اقليم کردستان عراق، اظهار داشت: اقليم کردستان به دولت مرکزي تمکين کند و براي رژيم صهيونيستي در منطقه جاي پا باز نکند. 

موحدي کرماني با گراميداشت ياد مرحوم جلال طالباني اظهار داشت: وي همواره در پي استقلال مردم عراق و کردها بود.

خطيب نماز جمعه تهران بازگشايي مدارس را مورد اشاره قرار داد و فرصت تعليم و تربيت را فرصتي طلايي توصيف کرد و اظهار داشت: معلمان و اساتيد از اين فرصتي که در اختيار آنها قرار گرفته است استفاده کنند و دِين خود را به انقلاب ادا کنند.

وي اضافه کرد: مغزهاي دانش‌آموزان پربهاترين نعمت‌هاي خدا هستند بايد اين نعمت‌ها را از فضائل اخلاقي و علم و دانش پر کرد. 

به گزارش فارس آيت‌الله موحدي کرماني همچنين طي سخناني در خطبه اول نمازجمعه تهران اظهارداشت: در زندگي فردي و اجتماعي‌مان اگر دشمن را بشناسيم مراقب خواهيم بود و اگر نشناسيم به چاه مي‌افتيم.

وي تصريح‌کرد: دشمن ما دو نوع است گاهي دشمن آن آشکارا مشخص است و گاهي دشمن مخفي و خود را پنهان کرده است. 

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران، اظهار داشت: اين دشمن ما (دشمن مخفي) قوي است و ممکن است طرح دوستي با ما بريزد.

موحدي کرماني خاطرنشان کرد: اين دشمن مخفي از دشمن آشکار خطرناک‌تر است و مسأله نفاق هم همين است و نفاق و منافق براي جامعه اسلامي خطر بزرگي است؛ قرآن نيز مي‌فرمايد دشمن واقعي مسلمانان همين‌ها هستند و جايگاه منافق در جهنم و در پست‌ترين جاهاست. 

وي افزود: در جامعه ما امر به معروف و نهي از منکر وضعيتش چگونه است؟ ما در اين باره چه مي‌کنيم در مقابل منکر ما ساکتيم؟ و خداي ناکرده راضي هستيم؟ که اگر راضي باشيم در آن گناه سهيم هستيم و اگر ساکت هم باشيم در صورتي که بتوانيم کاري کنيم و کاري را صورت ندهيم در روز قيامت در کنار آن کسي هستيم که منکر را انجام مي‌دهد و جايمان در جهنم است.

خطيب نماز جمعه امروز تهران، اظهار داشت: نمايندگان مجلس در دوره قبل طرحي را تحت عنوان امر به معروف و نهي از منکر در مجلس به تصويب رساندند و شوراي نگهبان آن را تأييد کرد و اين قانون ابلاغ شد. نمي‌دانم اين قانون که بسيار قانون قوي است تا چقدر توانسته عملي شود. آنهايي که بايد همکاري مي‌کردند چه مقدار همکاري کردند و مي‌کنند.

موحدي کرماني خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهي از منکر در جامعه عملي نشود کم کم جاي معروف و منکر عوض مي‌شود و افرادي که مرتکب منکر مي‌شوند مورد پسند قرار مي‌گيرند.

خطيب نمازجمعه تهران، اظهار داشت: در مورد فضاي مجازي نمي‌دانم مسئولين ما مي‌توانند کاري کنند يا نه البته من نمي‌گويم که فضاي مجازي را مسدود کنيد چراکه فوايدي نيز دارد. 

موحدي کرماني خاطرنشان کرد: مسئولان فضاي مجازي سعي کنند که ضرري که از ناحيه فضاي مجازي متوجه جوانان مي‌شود را مهار کنند. ضرر فضاي مجازي کم نيست امروزه فرياد همه در اين باره بلند است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg