کد مطلب: 172353
سردار غيب‌پرور در نشست خبري:
سپاه‌هاي استاني منازل روستاهاي زلزله‌زده را مي‌سازند/ خدمت به مردم سرلوحه کار بسيج است/ آموزش نظامي 100هزار نفر در يکسال اخير/ تعامل با بخش‌هاي مختلف دولت از اهداف بسيج است
تاریخ انتشار : 1396/08/24 18:30:44
نمایش : 1424
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در نشست خبري عملکرد اين سازمان را در يکسال اخير در حوزه‌هاي جهادي، اجتماعي، علمي، فرهنگي، محيط زيست و همچنين زلزله اخير در غرب کشور تشريح کرد و از برنامه‌هاي آينده آن خبرداد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از   فارس، سردار غلامحسين غيب‌پرور رئيس سازمان بسيج مستضعفين طي نشست خبري که صبح امروز در آستانه هفته بسيج برگزار شد، ضمن تسليت به مناسبت ايام آخر ماه صفر و نيز حادثه زلزله کرمانشاه اظهار داشت: اين داغ بر دل همه ايرانيان نشسته و التيام دلهاي داغ ديده نوع کمکي است که مي‌توانيم بکنيم.

وي افزود: از دولتمردان و بسيجيان و ارتش قهرمان و پاسداران سبزپوش که از اولين لحظه در صحنه بودند متشکرم.

غيب‌پرور افزود: تا شب گذشته از سراسر ايران از من درخواست مي‌کردند تا به مناطق زلزله زده اعزام شوند و خيلي از افراد هم خودشان براي کمک رفتند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين همچنين تاکيد کرد: براي جلوگيري از خسارات در حوادث آينده بايد به سمت محکم و ايمن‌سازي بناهايمان برويم.

غيب‌پرور خاطرنشان کرد: امسال ما در حالي هفته بسيج را آغاز مي‌کنيم که 38مين سالگرد تاسيس اين شجره طيبه بوده و بسيج نقش بي بديلي در صحنه هاي عملي انقلاب ايفا کرده است.

وي گفت: همواره آحاد بسيجيان پشت سر بزرگ بسيجي نظام يعني رهبر عظيم الشأن انقلاب حرکت کرده‌اند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين تصريح کرد: مردم با ابعاد مختلف جانفشاني بسيجيان در دفاع مقدس آگاه هستند و مي‌دانند که بسيج در عرصه‌هاي مختلف ورود فعال و موفقي داشته است.

غيب‌پرور با بيان اينکه بسيج تا زماني مي‌تواند نقش آفريني کند که مردمي باشد، افزود: بسيج مظهر مردم سالاري ديني است شعار محوري هفته بسيج امسال هم همين خواهد بود.

وي ادامه داد: اگر خدمت به مردم را باور داشت باشيم، شک نکنيد که حيات انقلاب اسلامي تضمين شده است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: در يک سال اخير و دوره مديريت جديد، به رويکرد مردم‌مداري توجه ويژه کرديم و خدمت به مردم به عنوان يک قاعده در برنامه هاي بسيج قرار دارد.

غيب‌پرور همچنين گفت: ما اعتلاي بسيج در عرصه‌هاي دفاع و فرهنگ و علم و خدمت رساني را دنبال مي‌کنيم.

وي تصريح کرد: همه آحاد ملت بايد در موضوع دفاع سهم داشته باشند و امسال صدهزار نفر را در قالب 430 گردان در ابعاد نظامي آموزش تکميلي داده‌ايم که اين موضوع به توانمندي‌هاي قبلي ما اضافه شده است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين اضافه کرد: اگر ما از فرهنگ ديني و انقلابي خود صيانت کنيم، در تداوم راه انقلاب نبايد دچار شک شويم لذا دشمن هم فرهنگ ما را مورد هجمه قرار داده و خساراتي هم ديده‌ايم و بايد اقدام اساسي کنيم.

غيب‌پرور گفت: ما اين موضوع را در قالب‌هاي مختلف دنبال مي‌کنيم که يکي از آنها موضوع راهيان نور است و اگر ما بتوانيم بوسيله راهيان نور فرهنگ فداکاري و ايثار و شهادت را براي مردم بازگو کنيم حتما مورد اقبال جوانان واقع خواهدشد.

وي تصريح کرد: اگر در جاهايي دچار خسران شديم، بدليل کم کاري امثال بنده بوده وگرنه فطرت جوانان ما پاک است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينکه ما هنوز در حوزه دفاع مقدس يک کتاب جامع فاخر نداريم، افزود: البته ما راضي به چاپ هر کتاب دم دستي نيستيم و معتقديم يک کتاب فاخر بهتر از صد کتاب بي‌خاصيت است.

غيب‌پرور گفت: اگر مي‌خواهيم قوي باشيم بايد جامعه‌اي عالم و دانش‌مدار داشته باشيم زيرا جوامع بيسواد به طور حتم  مورد تحقير ديگران قرار مي‌گيرند.

وي با بيان اينکه در بسيج چندين هزار جوان اهل علم و دانش فعاليت مي‌کنند، اظهار داشت: ما در بسيج دور خود ديوار نمي‌کشيم و تعامل با بخش‌هاي مختلف دولت از جمله بخش‌هاي علمي همواره مورد توجه ما بوده است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: کارهاي فوق العاده‌اي در حوزه علمي بسيج شده است که فناوري آن شايد تنها در اختيار دو سه کشور باشد. در حوزه خدمات اجتماعي هم ما بعنوان بسيج نمي‌توان يک گوشه نشست و فقط نگاه کرد، بلکه  وظيفه داريم به رفع برخي مشکلات اجتماعي کمک کنيم.

غيب‌پرور تصريح کرد: براي رفع آسيب‌هاي اجتماعي ازجمله اعتياد، 325 محله را بعنوان پايلوت از بين 187 شهر انتخاب کرديم و جلو رفتيم و ديديم مي‌شود کار کرد و سال آينده اين کار را در هزار محله دنبال مي‌کنيم.

وي گفت: درخصوص معضل طلاق نيز جلسات آگاهي‌بخشي را برگزار کرده‌ايم.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين، گروهاي جهادي را يکي از طلايي ترين دستاوردهاي بسيج عنوان کرد و گفت: امسال تعداد گروه‌هاي جهادي به 10هزار رسيده است و 810 هزار جوان در قالب اين اردوها به مناطق محروم رفتند و کارهاي بزرگي کردند.

غيب پرور افزود: البته تغيير مسيري در گروهاي جهادي داديم و هر گروه جهادي به مدت 3 تا 5 سال در يک منطقه خدمت خواهد کرد.

وي ادامه داد: کشور ما امنيت خوبي دارد اما بايد آن را ارتقا دهيم و سربازان ناجا بخوبي در اين حوزه انجام وظيفه کرده‌اند و ما هم به کمک و ياري آنها مي‌رويم.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: بنا داريم ايست‌هاي بازرسي را تقليل دهيم و به گشت‌هاي محله‌اي تبديل کنيم تا اگر کسي پارکينگ نداشت، دغدغه سرقت ماشين خود در خيابان را نداشته باشد.

غيب‌پرور در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: در يک سال اخير 8 هزار تيم پزشکي و درماني بسيج و 120 بيمارستان در مناطق محروم و مرزي مستقر و 7 ميليون نفر ويزيت رايگان شدند. در راهپيمايي اربعين هم پزشکان بسيجي به مردم خدمت رساني مي‌کردند.

وي ادامه داد: کار مهم ديگر ما، مسجد محوري است چراکه نهضت اسلامي از مساجد شروع و در آن استمرار يافت اما بعد از قبول قطعنامه و پايان جنگ غفلت عظيمي درخصوص مسجدها رخ داد.

غيب‌پرور گفت: بسيج را بايد هم محل عبادت و هم تعاملات و هم خدمات اجتماعي ببينيم که بسيج اين موضوع را دنبال مي‌کند.

وي اولويت ديگر بسيج را پرداختن به فضاي مجازي عنوان کرد و گفت: ديشب با وزير ارتباطات به توافقاتي رسيديم و گفتيم که براي استفاده درست و قابل رشد از فضاي مجازي برنامه داريم و نمي‌شود چشممان را روي آن ببنديم.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: ما برنامه‌هاي مفصلي براي ارتقاي سواد فضاي مجازي داريم.

غيب‌پرور در بخش ديگري از اين نشست خبري درخصوص اقدامات بسيج براي کمک‌رساني به مردم زلزله‌زده غرب کشور گفت: از همان لحظات اوليه زلزله، ستاد ويژه کمک رساني با رياست جانشين بسيج در منطقه مستقر شد و آنها منطقه به منطقه را سرکشي کردند.

وي افزود: برنامه بسيج در مناطق زلزله‌زده، يک کار کوتاه مدت مثل امداد رساني و‌کمک رساني است اما کار ديگر با توجه به سرماي هوا، ساختن هرچه سريعتر منازل اين افراد است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين اظهار داشت: بنده بعد از اين جلسه به منطقه غرب مي‌روم و بنا بر اين است که هر استان کار ساخت منازل چند روستا را به عهده بگيرد و شب از طريق ويديو کنفرانس با فرماندهان سپاه‌هاي استاني جلسه داريم و اين موضوع ابلاغ خواهد شد.

غيب‌پرور افزود: بنياد تعاون بسيج تاکنون صدهزار بطري آب و قرص نان و 50هزار کنسرو و 2هزار تخته پتو و همچنين پتوهايي که در موکب‌هاي اربعين بوده و نيز ده هزار متر مربع موکت به مناطق زلزله زده فرستاده است.

وي افزود: البته اخباري داريم که امکانات در آنجا خوب توزيع نمي‌شود و از مردم و مسئولين مي‌خواهيم اجازه دهند اين امکانات به دست اهلش برسد.

وي با بيان اينکه نقش بسيج در رسانه‌هاي کم شده است، اظهار داشت: با بسيج رسانه، رسانه ملي و خبرگزاري هاي وابسته به بسيج صحبتهايي انجام شده تا اين نقيصه رفع شود.

غيب‌پرور همچنين در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ما داراي يک بسيج دانشجويي فعالي هستيم و اميدواريم با انتصابات جديد وزارت علوم و دانشگاه آزاد، اين فعاليت‌ها بيشتر و بهتر هم بشود.

وي تصريح کرد: در هفته بسيج هزار گروه جهادي به مناطق مختلف اعزام مي‌شوند و 4 هزار طرح خدمت رساني نيز افتتاح خواهد شد.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينکه همايش جهادگران علم و فناوري در اين هفته برگزار مي‌شود، به برنامه ديدار با مراجع عظام تقليد در اين هفته اشاره کرد و اظهار داشت: سعي مي کنيم در بسيج، گفتمان مقاومت و جهان اسلام تبيين شود.

غيب‌پرور افزود: روز 5 آذر تجمع بزرگ بسيج است و همزمان طرح گشت‌هاي محله محور بسيج نيز آغاز خواهد شد.

وي با بيان اينکه براي کارکرد گشت‌هاي بسيج با قوه قضاييه و ناجا هم جلساتي داشته ايم، گفت: اين گشت‌ها مسلح نخواهند بود و‌ وارد حريم خصوص مردم هم نمي‌شوند و تنها به تامين امنيت مردم کمک خواهند کرد.

وي در ادامه با بيان اينکه بسيج اهل تعامل و‌ ارتباط با دولت محترم است و اين را بارها اعلام کرده‌ايم، تصريح کرد:  وظيفه همه ما خدمت به مردم است و ملاحظات سياسي نمي‌تواند مانع تعاملات خدمت رساني به مردم شود. تا امروز هم يکي دو بار اين موضوع را حضورا به آقاي روحاني رئيس جمهور گفته و اعلام امادگي کرده‌ام.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: برخي از تعاملات درخصوص ريزگردهاي خوزستان و صنايع کوچک و کشاورزي و آبخيزداري و ارتباطات و فناوري بوده و به دوستانمان در دولت توصيه مي‌کنيم از اقيانوس بيکران بسيج بهره ببرند.

غيب‌پرور با بيان اينکه از ظرفيت بسيج درخصوص اقتصاد مقاومتي بخوبي استفاده نشده و اميدواريم از اين ظرفيت بخوبي بهره برده شود، گفت: تا امروز بسيج عادي، فعال و‌ ويژه داشتيم که بزودي دو لايه جديد هم به آنها اضافه خواهد شد که شامل بسيج عمومي و بسيج غيرعضو مي‌شود.

وي ادامه داد: بسيج غير عضو شامل آحاد ملت ايران مي‌شود که نظام را قبول دارند اما در بسيج ثبت نام نکرده‌اند و بسيج عمومي هم افرادي هستند که ثبت نام مي‌کنند ولي زمان شرکت در فعاليت‌هاي بسيج را ندارند.

غيب‌پرور گفت: نبايد زياد از اصطلاح «قشر خاکستري» استفاده کنيم و خودمان را جز خوبها بدانيم. بخش اعظمي از مردم انقلاب و ولايت را دوست دارند و ما هم نبايد خط کشي کنيم. از نظر ما همه مردم ايران بسيجي هستند.

وي درخصوص ادعاي سعودي‌ها مبني آموزش يمني‌ها توسط ايران گفت: يک اتفاق بزرگ در جهان اسلام رخ داده و بيداري اسلامي شکل گرفته است. عربستاني ها بايد باورشان شود که اين بيداري در همه جهان اسلام بوده و انگشت اتهام به سمت ايران مشکلي را حل نمي‌کند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين تصريح کرد: اميدواريم سران عربستان رفتار عاقلانه انجام دهند که بعيد مي‌دانيم اما متوجه باشند که مردم يمن مردم سلحشور و مقاومي هستند که استقلالشان را طلب کرده اند.

غيب‌پرور گفت: ايران اسلامي از جبهه مقاومت حمايت مي‌کند نه مداخله.

وي تصريح کرد: عربستان هم مثل امريکا کم آورده پس اگر ما را متهم نکنند چه کنند؟ هرچند اصل ماجرا چيز ديگريست.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg