کد مطلب: 172563
پوتين: رهبر کره شمالي در مقابل ترامپ پيروز شده است
تاریخ انتشار : 1396/10/23 11:59:11
نمایش : 1770
رئيس‌جمهور روسيه تصريح کرد که رهبر کره شمالي در مقابل رئيس‌جمهور آمريکا پيروز بوده است زيرا موفق شده به اهداف راهبردي خود دست پيدا کند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از  فارس، «ولادمير پوتين» رئيس‌جمهور روسيه مي‌گويد که «کيم جونگ اون» رهبر کره شمالي، در مقابل «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا پيروز شده است زيرا به اهداف راهبردي خود دست پيدا کرده است.

اسکاي نيوز گزارش کرد، رئيس‌جمهور روسيه، رهبر کره شمالي را بعنوان يک «سياستمدار شايسته و بالغ» مورد تحسين قرار داد.

وي همچنين از کيم جونگ اون خواست که براي از بين بردن تنش‌هاي بين‌المللي به وجود آمده در خصوص برنامه اتمي پيونگ‌يانگ، تلاش کند.

اظهارات رئيس‌جمهور روسيه بعد از آن مطرح شد که کيم جونگ اون با احياي گفت‌وگو با کره جنوبي بعد از دو سال قطع روابط ميان دو کره موافقت کرد.

پوتين به خبرنگاران روس گفت: «معتقدم که کيم جونگ اون در اين دور پيروز شده است. او به وظيفه راهبردي خود دست پيدا کرده است-او يک کلاهک هسته‌اي و يک موشک با برد جهاني و بردي بيش از 13 هزار کيلومتر دارد که هم‌اکنون عملاً مي‌تواند به هر نقطه از جهان و هر نقطه از قلمرو دشمن احتمالي اين کشور برسد».

پوتين درباره رهبر کره شمالي گفت: «وي قطعاً يک سياستمدار شايسته و بالغ است».

رئيس جمهور روسيه گفت که «هماهنگ‌کردن و آرام کردن اوضاع به نفع» کيم جونگ اون است.

رهبران جهاني از تصميم رهبر کره شمالي براي اعزام ورزشکاران کشورش براي شرکت در المپيک زمستاني ماه آينده کره جنوبي به حيرت آمده‌اند.

بعنوان بخشي از توافق کره شمالي با کره جنوبي، کيم جونگ اون گفت که براي آغاز گفت‌وگو با سئول آمادگي دارد.

روز چهارشنبه هفته گذشته، ترامپ نيز براي گفت‌وگو با کره شمالي «تحت شرايط مناسب» بعد از آن اعلام آمادگي کرد که «مون جائه اين» رئيس‌جمهور کره جنوبي براي گفت‌وگو با کيم جونگ اون، ابراز تمايل کرد.

کيم جونگ اون پيشتر به دنبال لفاظي‌هاي رئيس‌جمهور امريکا، هشدار داده بود که دکمه هسته‌اي روي ميزش قرار دارد و «تمام سرزمين آمريکا در برد تسليحات هسته‌اي ما قرار دارد».

ترامپ نيز در پاسخ گفته بود که وي نيز يک دکمه هسته‌اي دارد که «بسيار بزرگتر قدرتمند‌تر از دکمه کره شمالي است و اين دکمه کارساز است».

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg