کد مطلب: 172564
نخستين گروه جنگنده F-35، متعلق به نيروي تفنگداران دريايي آمريکا، ايالت آريزونا را ترک کردند اولين گام استقرار جنگنده هاي رادار گريز آمريکا در خارج از مرزهاي اين کشور برداشته شود. اين جنگنده هاي در پ
تاریخ انتشار : 1396/10/23 12:05:31
نمایش : 1332
ريشه درمان بسياري از بيماري‌هاي سخت درمان در کنار مصرف دارو‌هاي شيميايي، بازنگري در سبک زندگي و مصرف مواد غذايي سالم است.
به گزارش هفت چشمه؛ کارشناسان در جديدترين پژوهش‌هاي خود دريافتند مصرف مخلوط ماست و کلم بروکلي از ابتلاي افراد به سرطان روده جلوگيري مي‌کند.
 
کارشناسان سنگاپوري از نوعي از باکتري‌هاي بي خطر و مخلوط آن‌ها با کلم بروکلي نوعي ماست توليد کرده اند که بيشتر تومور‌هاي سرطان روده را که در آزمايشگاه کشت داده اند از بين برده است.


کلم بروکلي داراي ماده‌اي شيميايي با خاصيت ضد سرطاني به نام سولفورافن است و ماست پروبيوتيک هم داراي باکتري‌هاي مفيد براي کمک به سلامت بدن است و مصرف ترکيب اين 2 ماده مي‌تواند دارويي مفيد براي جلوگيري و حتي درمان سرطان روده بزرگ باشد.


کارشناسان در نظر دارند از اين ترکيب مانند يک دارو براي کمک به بيماران به ويژه پس از انجام عمل جراحي استفاده کنند تا بافت‌هاي سرطاني احتمالي باقيمانده از بين بروند.

سرطان روده يکي از بيماري‌هاي شايع و بسيار خطرناک و سومين سرطان عامل مرگ در زنان و مردان است، دلايل ابتلا به اين بيماري ژنتيکي و نيز به دليل سبک زندگي ناسالم شامل مصرف مواد غذايي پرچرب، شور، مصرف بيش از اندازه گوشت قرمز، سوسيس و کالباس، بي تحرکي، مصرف ميوه و سبزيجات، يبوست مزمن و بي توجهي به درمان آن، اضافه وزن و استعمال سيگار است.


در اين بيماري تومور‌هاي سرطاني در روده رشد مي‌کنند و درمان آن به وسيله جراحي، برداشت بافت سرطاني و شيمي درماني است.

دربرخي موارد به دليل از بين رفتن مقعد يا برداشت ميزان زيادي از حجم روده، بيمار مجبور به استفاده از استومي براي خارج کردن مدفوع از بدن مي‌شود.

نشانه‌هاي اوليه سرطان روده، يبوست يا اسهال مزمن، خون درمدفوع، دل درد، مشکل دردفع، تب بالا، کاهش وزن ناگهاني و مواردي از اين دست است و شناسايي آن به وسيله آزمايش خون، کولونوسکوپي و نمونه برداري انجام مي‌شود.


شناسايي هرچه سريع‌تر بيماري سبب افزايش اميد به زندگي در فرد مبتلا مي‌شود، به همين دليل کارشناسان توصيه مي‌کنند افراد در صورت ابتلا به مشکل‌هاي گوارشي همچون بيماري التهابي روده و يا وجود سابقه سرطان روده در خانواده نسبت به انجام معاينه‌هاي دوره‌اي و تست‌هاي غربالگري اقدام کنند.

منبع:Dailymail

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg