کد مطلب: 172677
معاون توسعه و پيش‌بيني هواشناسي چهارمحال و بختياري خبر داد
آغاز فعاليت سامانه بارشي از اواخر وقت امروز در چهارمحال و بختياري/ تداوم بارش‌ها تا اواسط هفته آينده
تاریخ انتشار : 1396/12/02 13:11:21
نمایش : 1308
معاون توسعه و پيش‌بيني هواشناسي چهارمحال و بختياري گفت: براساس داده‌هاي نقشه‌هاي هواشناسي سامانه بارشي جديد از اواخر وقت امروز وارد استان مي‌شود که تا اواسط هفته آينده فعال خواهد بود.
به گزارش هفت چشمه، مهرداد قطره معاون توسعه و پيش‌بيني هواشناسي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: براساس داده‌هاي نقشه‌هاي هواشناسي سامانه بارشي جديد از اواخر وقت امروز وارد استان مي‌شود که تا اواسط هفته آينده فعال خواهد بود.

وي با بيان اينکه عمده فعاليت اين سامانه به‌صورت باران، برف، رعد و برق و در نقاط مستعد بارش تگرگ و همچنين گاهي وزش باد شديد در برخي از مناطق به‌ويژه در نيمه غربي و جنوبي استان است اضافه کرد: همچنين براي ۲۴ ساعت اول در استان آسمان نيمه‌ابري، گاهي ابري و در برخي ساعات همراه با بارش باران و برف و وزش باد پيش‌بيني مي‌شود.

قطره خاطرنشان کرد: موقتا از بعدازظهر پنج‌شنبه بارش‌ها کاهش مي‌يابد و از اواخر وقت جمعه و طي روز شنبه و يک‌شنبه بر شدت بارش‌ها افزوده مي‌شود.

معاون توسعه و پيش‌بيني هواشناسي چهارمحال و بختياري عمده فعاليت اين سامانه را براي مناطق جنوبي و مناطق شمالي دانست و بيان کرد: مناطق شرقي و مرکز استان سهم کمتري از بارش‌ها دارند ولي تداوم بارش‌ها تا اواسط هفته آينده خواهد بود.

قطره يادآور شد: شب گذشته در سردترين ساعت دماي شهرکرد به دو درجه زير صفر رسيد و به علت بالا بودن دماي هوا بيشتر بار‌ش‌ها به‌صورت باران است.

وي تاکيد کرد: بارندگي‌ها اخير بين سه تا چهار درصد کمبود بارش‌ها را در استان جبران کرد اما هنوز هم نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۶۳ درصد کاهش بارندگي و نسبت به ميانگين بلندمدت دوره مشابه  ۶۸ درصد کمبود بارندگي داريم.

انتهاي پيام/۱۰۲۶ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg