کد مطلب: 172678
امام جمعه شهر اردل:
عدالت شاخصه ي اصلي نظام اسلامي است/ ضعف هاي مديرتي باعث رنجش مردم شد/ فرماندار بايد شخص توانمند و دلسوز مردم باشد
تاریخ انتشار : 1396/12/04
نمایش : 976
امام جمعه شهر اردل گفت: امروز ضعف هايي دربخش هاي مختلف چه مجلس چه دستگاه قضا،چه دولت ،چه بانکها وجود داردو همين ضعف هاي مديريتي باعث رنجش مردم شده است .
به گزارش هفت چشمه، حجت  الاسلام بهرامي مهرداد بهرامي امام جمعه شهر اردل در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقواي الهي گفت: گرچه راجع به تقوا بسيار صحبت شده اما تکرار مسائل اخلاقي مفيد و انسان ساز است.

بهرامي اظهار داشت: موضوع تقوا يکي از ضرورت هاي زندگي انسان است.

وي با بيان اينکه زندگي بدون تقوا زندگي درستي نخواهد بود، افزود: آنچه موجب شده تقوا بهترين ياد و توشه آخرت باشد اهميت تقوا در زندگي دنيوي را نشان مي دهد.

وي يادآور شد: اينگونه نيست که انسان گمان کند ثمره رعايت حدود الهي فقط براي آخرت است بلکه در زندگي دنيوي افراد نيز نمايان مي شود و افراد داراي آگاهي و بينش خواهند شد.

حجت الاسلام  بهرامي با بيان اينکه تقوا يعني صبر بر  معصيت و مصيبت، گفت: انسان با تقوا در برابر ناملايمات دنيا مقاوم شده و صبر پيشه مي کند
وي تقوا را مانعي در برابر انجام گناه عنوان کرد و گفت: براي دنيا هم که شده بايد از تقوا بهره مند شويم آن هم نه تقواي خيالي بلکه بايد تقواي واقعي را کسب کرد.
 

عدالت شاخصه ي اصلي نظام اسلامي است/ ضعف هاي مديرتي باعث رنجش مردم شد/ فرماندار بايد شخص توانمند و دلسوز مردم باشد

 
امام جمعه شهر اردل در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل با اشاره به سخنان اخير رهبر انقلاب اسلامي  در جمع مردم استان آذربايجان شرقي گفت:مقام معظم رهبري فرمودند: ۴۰سال است که مأمن مردم، پرچم برجسته و بلند انقلاب است؛ و اين در حالي است که مردم از برخي مسائل جاري کشور انتقاد دارند. ما کاملاً در جريان #گله_ها و شِکوه‌هاي مردم هستيم. به ما هم مي‌گويند و [به ما هم] منتقل مي‌شود، اما وقتي پاي انقلاب و نظام در ميان است، مردم اين‌جور وارد ميدان مي‌شوند و حرکت مي‌کنند لذا با توجه به فرمايش رهبري در اين خصوص  مسئولان بايد براي رفع مشکلات  مردم  انقلابي وارد ميدان شوند و عدالت را که شاخصه اصلي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است را اصل کار خود قرار دهند.

حجت ااسلام بهرامي افزود: امروز ضعفهايي دربخشهاي مختلف چه مجلس چه دستگاه قضا،چه دولت ،چه بانکها  و همين ضعف هاي مديريتي باعث رنجش مردم شده است .
 
وي گفت: خطر ارتجاع از مهم‌ترين آفات همه انقلاب‌ها است، حرکتى که انقلاب شروع کرده بود و ملت با نيروى انقلابى در حال حرکت سريع در اين مسير بود، اگر در يک جاهايى سست شود، بعد متوقف شده و برگردد، اين ارتجاع است، ارتجاع يعنى برگشت.

خطيب جمعه شهر اردل با اشاره به هشتم اسفند روز امور تربيتي و تربيت اسلامي بيان کرد: بعد از منزل مهم‌ترين جا براي تربيت فرزندان ما مدرسه است. آموزش فرهنگ نماز، عفت و حياء، حجاب، احترام به معلم و پدر و مادر، ارزش‌هاي معنوي و اخلاقي، قرآن و معارف اسلامي، بايد در مدارس در کنار مهارت و ورزش با استفاده از طلاب علوم ديني شکل بگيرد.

وي افزود: انتقال ارزش‌هاى دينى و فرهنگى انقلاب اسلامى به مدارس ضروري است. حفظ مدارس از آفت‌هاي فرهنگي و سياسي، از اهداف تشکيل امور تربيتي است، شناخت و پرورش استعدادهاى دانش ‏آموزان در رشد دينى، عقلى، اجتماعى، عاطفى آنان و حفظ ارزش‌ها يکي ديگر از اين اهداف است.
 
امام جمعه شهر اردل ضمن تاکيد بر تسريع درانتخاب فرماندار شهرستان اردل گفت:بنده تعهدي به گروهها وجريانات سياسي ندارم آنچه مي گوئيم حرف مردم ومطالبه مردم است و آنها فرمانداري مي خواهند که به دور از جريان سياسي تمام تلاشش رفع مشکلات و محروميت مردم باشد.

حجت الاسلام بهرامي افزود:کساني که در انتخاب فرماندارشهرستان اردل دخيل هستند مشکلات وگرفتاريهاي مردم واين محروميتهاراببينيد و گزينه اي براي اين شهرستان در نظر بگيرند که ازجنس مردم باشدو بفهمدزندگي بايارانه يعني چه؟

وي بيان کرد:فرماندار جديد اردل مديري نباشدکه منتظراعتبارات بماند اگربود کار کند و اگر نبود بايدبتواندظرفيت هاي شهرستان رافعال کند.

امام جمعه شهر اردل در پايان از حضور باشکوه  مردم شهرستان اردل در مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) قدرداني کرد.
 
انتهاي پيام/570ه
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg