کد مطلب: 172718
آشفته بازار و بي قانوني بي سابقه در موسيقي ارشاد؛
تابوشکني هاي جديد تحت عنوان جشنواره سازهاي الکترونيک با پوشش "شب شنبه ها"/ اعتراف به حرکت خزنده گروه هاي موسيقي زيرزميني در غفلت مسئولان ارشاد +فيلم
تاریخ انتشار : 1396/12/14
نمایش : 2076
«شب شنبه ها» پوشش جديدي که به بهانه اجراي پرفورمنس موسيقي با اجراهاي متعدد موسيقي و بليط فروشي گسترده، تلاش دارد خود را در قامت جشنواره موسيقي راک، جا بياندازد، بهانه اي براي اجراي انواع موسيقي زيرزميني، غيرقانوني و غيرمجاز در تهران شده است.
به گزارش هفت چشمه به نقل از خبرنگار فرهنگي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ طراح و مدير ويژه برنامه «شب شنبه ها» در گفتگوهاي هدفمند با يک خبرگزاري مطرح از بخشي از برنامه اين جريان خبر داده و آنرا اعلام کرده است.


براساس همين گزارش از روز شنبه دوازدهم اسفندماه برنامه هاي «سمفوني نابودي» با حضور گروه هاي «تشديد» و «۵ گرم»، «داستان بي پايان» با حضور گروه هاي «satura»و «out of nowhere» ، »غروب روز مبادا» با حضور گروه «پادرا» و «نجواي جنون آميز» با حضور گروه هاي «chinod» و «negative pole» در پرديس تئاتر شهرزاد اجرا شد که شيوه و نوع اجراي اين به اصطلاح پرفورمنس ها، حکايت از عدم نظارت و بي قانوني در اعطاي مجوز به اين گروه ها بوده و دفتر موسيقي ارشاد که در آستانه جابه جايي مدير است، به عنوان آخرين اقدام خود بايد پاسخگوي اين تابوشکني ها باشد.


مدير اين برنامه با اعتراف به برنامه ريزي جدي و عملياتي اين جشنواره عنوان کرده است تا شش ماه آينده نيز جاي خالي براي اجراي جديد ندارد و اين اعتراف حکايت از حرکت خزنده گروه هاي منحط و موسيقي هاي زيرزميني و بي توجهي و گاها" غافلگيري مجموعه ارشاد، اعم از حوزه تئاتر و موسيقي است تاجايي که گردش مالي گسترده اين جريان بدون پشتيباني برخي افراد، حتي قابل رصد و ارزيابي نيست.


گزارش رسيده به خبرنگار دانا حکايت از تلاش طراحان اين به اصطلاح پرفورمنس براي تاثيرگذاري در ماهيت، جامعيت و تاثيرگذاري جشنواره موسيقي جوان و جشنواره بين المللي موسيقي فجر دارد و به نوعي پوشش دهنده گروه هاي غيرقانوني و غيرمجوز دار در دو حوزه موسيقي الکترونيک و موسيقي موسوم به تلفيقي که موفق به اخذ مجوز نشده اند، باشد.


همين گزارش حاکي از اين است که اين تيم به دنبال رسميت بخشيدن به فعاليت هاي موسيقي الکترونيک و جايگزيني تدريجي آن در اذهان به عنوان فستيوال موسيقي در بخش هاي گوناگون است که به اذعان خود آنها اين مسئله را عادي سازي کنند.


اين شيوه بي توجهي و عدم نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاونت امور هنري و عدم نظارت نهادهاي مسئول و پاسخگو در اين عرصه، نيازمند ورود جدي مسئولان است به ويژه اينکه با تغيير معاونت هنري در ارشاد بساط بسياري از اين کارهاي غيرقانوني درحال برچيده شدن است اما شايسته است اين مسائل از ديد مسئولان به ويژه دستگاه هاي نظارتي مغفول نماند.


دانا با احترام به آرامش روحي و رواني جامعه و عدرخواهي تنها بخش کوچکي از دو تبليغ اين برنامه را منتشر مي کند تا عمق اين نفوذ فرهنگي و بي تدبيري را گوشزد نمايد.


مستندات قراردادها، گردش مالي سنگين، دست هاي پشت پرده اين جريان نيز موجود است که درصورت عدم برخورد سريع منتشر خواهد شد.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg