کد مطلب: 172723
يادداشت/ حسين شريعتمداري
سالاد فلسطيني!
تاریخ انتشار : 1396/12/15 13:21:41
نمایش : 4078
تأسف‌آور است ولي واقعيت دارد که برخي از مواضع رئيس‌جمهور کشورمان اين تصور را پديد مي‌آورد که گويي وادادگي و انفعال در مقابل دشمنان بيروني و اهانت و ناسزا به منتقدان داخلي، دو شاخصه برجسته ايشان در دو عرصه سياست خارجي و عملکرد داخلي است !

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ حسين شريعتمداري، مدير مسئول روزنامه کيهان در يادداشتي در انتقاد به سخنان اخير رئيس جمهور نوشت:

تأسف‌آور است ولي واقعيت دارد که برخي از مواضع رئيس‌جمهور کشورمان اين تصور را پديد مي‌آورد که گويي وادادگي و انفعال در مقابل دشمنان بيروني و اهانت و ناسزا به منتقدان  داخلي، دو شاخصه برجسته ايشان در دو عرصه سياست خارجي و عملکرد داخلي است ! نيم‌نگاهي به کارنامه چهار سال و چند ماهه ايشان نشان مي‌دهد که تا‌کنون هيچيک از رؤساي جمهور کشورمان به ‌اندازه آقاي روحاني در سياست خارجي منفعل نبوده و هيچکدام از آنها نيز به ‌اندازه ايشان در مواجهه با منتقدان داخلي زبان به اهانت نگشوده‌اند! و نکته درخور توجه آنکه هيچيک از رؤساي جمهور قبلي نيز به ‌اندازه ايشان بر هوشمندي خود در سياست خارجي تاکيد نورزيده و درباره ضرورت انتقاد‌پذيري داد سخن نداده‌اند. بخوانيد!

1- «بي‌سواد، بي‌شناسنامه، مزدور، کاسب‌تحريم‌، کودک‌صفت، حسود، بزدل، ترسو، جيب‌بر، بي‌قانون، مستضعف‌‌فکري، بيکار، متوهم، غوطه‌ور در فساد، سوءاستفاده‌گر، خرابکار، عقب‌مانده، تازه به دوران رسيده، عصر حجري، هوچي‌باز، منفي‌باف، يأس‌آفرين، ناشکر، بايد به جهنم بروند، انقلابيون نفهم، يک مشت لات، صابون بياوريم رويتان را بشوئيد»... و اخيرا نيز مخالفان دولت را «کم عقل» ناميدند!
و اما، تاکيد رئيس‌جمهور بر ضرورت نقد نيز در خور توجه است؛
 «ما با انتقاد هيچوقت مخالف نيستيم، همه بايد انتقاد بشوند استثنا ندارد. تمام مسئولين در کشور قابل نقدند. ما در کشور معصوم نداريم».
«هرکه مي‌آيد توي خيابان حرف بزند يا خس و خاشاک است يا گاو است يا گوساله است، يا آشغال است، اين چه جور حرف زدني است؟ چرا توهين مي‌کنيم؟ چرا بي‌ادبانه با جامعه‌مان برخورد مي‌کنيم؟».
 «خدايا به تو پناه مي‌برم از بستن دهان منتقدان و رقيبان».
«يکي از مشخصات اين دولت، اين است که انتقاد‌پذير است».
«دولت، دولتي مسئوليت‌پذير و پاسخگو در برابر ملت و انتقاد‌پذير خواهد بود. دولت به انتقاد سازنده افتخار مي‌کند».
«دولت از موعظه حسنه، نقد سازنده و نصيحت اسلامي استقبال مي‌کند و اين موجب تقويت دولت است» و...
همانگونه که جناب رئيس‌جمهور به درستي تاکيد کرده است «دولت و کارگزاران مصون از ‌اشتباه نيستند و نصيحت دلسوزانه مي‌تواند از ادامه خطا جلوگيري کند» و بايد گفت اگر آقاي رئيس‌جمهور به همين گفته خويش جامه عمل مي‌پوشاند، شمار قابل توجهي از مشکلات اين روزها فرصت بروز پيدا نمي‌کرد زيرا گذر ايام به وضوح نشان داده است در بسياري از موارد حق با منتقدان بوده است و چنانچه هشدارهاي دلسوزانه آنان به موقع مورد توجه قرار مي‌گرفت خسارت‌هاي ناشي از اين بي‌توجهي را شاهد نبوديم.
2- خط هوائي «ويرجين آتلانتيک - Virgin Atlantic» که يک شرکت هواپيمايي در انگليس است با صدور بيانيه‌اي از مسافراني که با اين خط پرواز کرده‌اند عذر‌خواهي کرد! چرا؟! فقط به اين علت که در ليست غذاي- منو- هواپيماهاي اين شرکت نام «سالاد فلسطيني» وجود داشت! مدير اين شرکت هوايي در بيانيه خود آورده بود که: نام سالاد فلسطيني دوستان اسرائيلي ما را ناخشنود کرده و باعث اعتراض آنها شده است! حساسيت رژيم صهيونيستي به نام سالاد فلسطيني در حالي است که اين سالاد همه جا با همين نام شناخته مي‌شود و ربط چنداني هم به فلسطين ندارد، شبيه گوجه فرنگي خودمان که از فرنگ نمي‌آيد و يا « کاهوي چيني» که بر خلاف تصور آن خانم نماينده مجلس، از چين نمي‌آيد يا «سيب زميني آمريکايي» که جد و آبادش ايراني است!
اين همه حساسيت رژيم صهيونيستي براي محو نام فلسطين، حتي از روي يک سالاد که همه جا به همين نام شناخته مي‌شود، آنهم در پروازهاي يک شرکت هوايي انگليس که ربطي به رژيم کودک‌کش اسرائيل ندارد، در حالي است که صهيونيست‌ها با غصب سرزمين فلسطين و قتل‌عام و آواره کردن مسلمانان مظلوم اين ديار، رژيم جعلي اسرائيل را برپا کرده‌اند.
3 ماه قبل، وزارت خزانه‌داري آمريکا، شرکت ژاپني تويوتا را وادار کرد با ارسال يک نامه رسمي به اين وزارتخانه و انتشار آن در رسانه‌ها از دولت آمريکا به خاطر فروش يک دستگاه خودروي تويوتا به سفارت جمهوري اسلامي ايران در هند، عذرخواهي کند! نه آمريکا و نه ژاپن نيازي نديدند که درباره هزاران دستگاه خودروي تويوتا که در اختيار تروريست‌هاي تکفيري داعش است توضيح بدهند! انبوه بي‌شمار خودروهاي تويوتا چگونه به دست داعش رسيده است؟! احمقانه است اگر تصور کنيم اين خودرو‌ها بدون اجازه شرکت تويوتا در اختيار تروريست‌هاي تکفيري قرار گرفته است! 
آذر ماه سال جاري، دادگاهي در نيويورک يک شهروند دو تابعيتي 
ايراني-کانادايي را با اين اتهام که سعي کرده است تحريم‌هاي ايران را دور بزند، به تحمل 32 ماه حبس محکوم کرد. او بعد از پايان دوره محکوميت نيز بايد يک سال تحت نظر پليس باشد.
سفيرمان در انگليس اعلام مي‌کند که درباره يمن با انگليس به توافق رسيده‌ايم و در همان حال دولت انگليس قطعنامه ضد‌ايراني را با موضوع محکوميت ايران به علت کمک به مردم مظلوم يمن به سازمان ملل پيشنهاد مي‌کند! 
وزير خارجه فرانسه قبل از سفر به ايران اعلام مي‌کند که درباره نقش نگران‌کننده! جمهوري اسلامي ايران در منطقه و ضرورت دست کشيدن ايران از حمايت جبهه مقاومت-يعني دست کشيدن از مبارزه با داعش که از اساس براي مقابله با ايران اسلامي ساخته شده است- و نيز براي کنترل برنامه موشکي ايران! با مسئولان جمهوري اسلامي گفت‌و‌گو خواهد کرد! و بي‌آنکه با پاسخ دندان‌شکني روبرو شود به تهران مي‌آيد و با مسئولان بلند پايه کشورمان به گفت‌و‌گو مي‌نشيند!
روز چهارشنبه هفته گذشته در فرودگاه مونيخ آلمان به هواپيماي آقاي ظريف که براي يک سفر رسمي به اين کشور رفته بود بنزين ندادند! شرکت‌هاي سوخت‌رسان آلماني اعلام کردند که از ترس آمريکا حاضر نشده‌اند به هواپيماي حامل وزير خارجه کشورمان سوخت بدهند! - بخوانيد مي‌خواستند تحقيرمان کنند، که کردند!- و آقاي رئيس‌جمهور در سخنان يکشنبه خود مي‌گويد: «در اين چهار سال رابطه ما با دنيا بهتر شده، حالا بعضي‌ها ‌اشکال مي‌کنند که فلان جا هنوز ضعيف است! خيلي خب قبول! من مي‌پرسم رابطه بهتر شده يا نه؟! حتما بهتر شده. روابط بانک مرکزي، بانک‌هاي ما با بانک‌هاي خارجي، روابط کارگزاري، ال‌سي‌ها و... شرايط بهتر شده يا بدتر!؟ حتما بهتر شده.»! و انگار نه انگار که چند روز پيش همين کشورهايي که به قول ايشان «روابطشان با ما حتما بهتر شده»! از سوخت‌رساني به هواپيماي وزير خارجه کشورمان خود‌داري کرده‌اند! و يا برخلاف نظر جناب رئيس‌جمهور و علي‌رغم آنچه در برجام آمده است، روابط بانک مرکزي و بانک‌هاي ما با بانک‌هاي خارجي، روابط کارگزاري، ال‌سي‌ها و... برقرار نشده است، و حتما برقرار نشده است!
و دهها و صدها نمونه ديگر از اين دست که نشان مي‌دهد دشمنان ما در دشمني و کينه‌توزي عليه جمهوري اسلامي ايران هيچ فرصتي را از دست نمي‌دهند و با هيچکس هم تعارف و رودربايستي ندارند. اما، در اين سو؟... بخوانيد!
3- طي 4 سال و چند ماهي که از عمر دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم مي‌گذرد در بيشتر موارد از دشمنان بيروني تهديد و تشر و بدعهدي و کلاهبرداري بوده است و از سوي برخي از دولتمردان-و نه همه آنان-  شاهد وادادگي و انفعال بوده‌ايم که به طور طبيعي گستاخي بيشتر حريف را درپي داشته است. برجام يکي از بارزترين نمونه‌هاي آن است. همه امتيازات نقد را به حريف واگذار کرده‌ايم و در عوض يک مشت وعده نسيه تحويل گرفته‌ايم که طرف مقابل براي اين وعده‌هاي نسيه هم يکي پس از ديگري دبه در آورده است! 9700 کيلو‌گرم اورانيوم غني شده را به خارج منتقل کرده‌ايم، قلب راکتور اراک را بتن‌ريزي کرده و براي هميشه از کار ‌انداخته‌ايم و آب سنگين را ناچاراً به خارجي‌ها داده‌ايم و در همان حال با افتخار اعلام مي‌کنيم که تا مرحله صدور اورانيوم غني‌شده و آب سنگين پيشرفت کرده‌ايم!- و صدايش را هم در نمي‌آوريم که مجبورمان کرده‌اند!- قرار بود همه تحريم‌ها در اولين روز اجرايي شدن برجام لغو شود که نه فقط لغو نشد بلکه تا‌کنون دهها تحريم ديگر نيز به آن اضافه شده است! با واردات بي‌رويه و قاچاق کالا، کارخانه‌هاي بزرگ و کارگاه‌هاي توليدي را به تعطيلي کشانده‌ايم و دستکم 6 ميليون نفر را بيکار کرده‌ايم و در همان حال حتي تهيه غذا براي قطارهاي مسافربري را به فلان شرکت اتريشي و اتوبان تهران- شمال را به يک شرکت ايتاليايي مي‌دهيم! دسته بيل و چوب بستني و سنگ‌پا و کود انساني و...! وارد مي‌کنيم و فلان مسئول مي‌گويد بايد مدير هم از خارج وارد کنيم! چرا؟! براي اينکه برخي از آقايان توان توليد خودمان را در حد پختن آبگوشت بزباش و خورشت قرمه‌سبزي مي‌دانند! و... 
با اين ‌اندازه از انفعال، چگونه مي‌توان انتظار داشت که دشمن هر روز گام بلندتري عليه منافع ملي کشورمان برندارد؟! و برخي از مسئولان دولتمان را واداده و آماده بهره‌کشي تلقي نکند؟! 
4- از امير‌المؤمنين عليه‌السلام است که به گلايه آميخته با ملامت خطاب به برخي از سپاهيان وا داده خود مي‌فرمود: «به خدا سوگند! بسيار دوست داشتم معاويه شما را با نفرات خود مبادله مى‌کرد، همچون مبادله کردن دينار به درهم؛ ده نفر از شما را از من مى‌گرفت و يک نفر از آنها را به من مى‌داد». ترديدي نيست که حضرت امير‌عليه‌السلام در پي آن نبودند که تعدادي از سپاهيان معاويه را که دشمنان حضرتش بودند در ميان سپاهيان خود جاي دهند! بلکه منظور اميرالمؤمنين(ع) آنگونه که خود مي‌فرمودند پايداري و ثبات قدم لشکريان معاويه و سستي در ميان برخي از سپاهيان خويش بود.
به بياني که وصف الحال امروز باشد، کاش برخي از مسئولان جمهوري اسلامي نيز در بينش و منش حق و الهي خود به ‌اندازه‌اي که دشمنانمان در بينش و منش باطل خويش پا برجا هستند، ثبات قدم و جديت به خرج مي‌دادند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg