کد مطلب: 172802
کارشناس مسائل سياسي در چهارمحال و بختياري:
FATF نقش منطقه‌اي ايران را محدود مي‌کند/ نمايندگان مجلس حل مشکلات معيشتي مردم را اولويت کار خود قرار دهد
تاریخ انتشار : 1397/03/22 11:26:16
نمایش : 1130
کارشناس مسائل سياسي در چهارمحال و بختياري گفت: به موجب FATF بايد کليه تعاملات مالي و تجاري ايران از کانال کشورهاي غربي و خصوصا آمريکايي‌ها صورت بگيرد و اين يعني کنار گذاشته شدن کليه اولويت‌هاي کشور.
به گزارش هفت چشمه، منوچهر خليليان کارشناس مسائل سياسي در چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: در اين شرايطي که دشمن بدعهدي خود را ثابت کرده و از برجام خارج شده است، همچنين کشورهاي اروپايي هيچ ضمانتي براي پايبندي به برجام، به کشور نداده‌اند، کارشکني‌هاي بسياري در اين باره دارند و ما هر روز شاهد زياده‌خواهي آن‌ها هستيم بررسي FATF در صحن علني مجلس به معناي چراغ سبز نشان دادن به دشمن است.

وي با اشاره به اينکه مطرح شدن مسائلي چون FATF در مجلس کشور را از اصولي چون اقتصاد مقاومتي و... دور مي‌کند، افزود: اينکه نمايندگان به جاي مطالبه حقوق مردم از کشورهاي خارجي اقدام به محدود کردن کشور مي‌کنند سوالي است که در ذهن بسياري از مردم نقش بسته است.

خليليان ادامه داد: به موجب FATF بايد کليه تعاملات مالي و تجاري ايران از کانال کشورهاي غربي و خصوصا آمريکايي‌ها صورت بگيرد و اين يعني کنار گذاشته شدن کليه اولويت‌هاي کشور.

اين کارشناس مسائل سياسي در چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه مردم نمايندگان را به مجلس فرستادند تا پيگير مشکلات‌شان باشند ولي متاسفانه مجلس حرکت در پازل دشمن را بر وضع قوانيني براي کمک به رفع بيکاري جوانان، رفع مشکلات مراکز صنعتي و توليدي، رفع مشکلات اقتصادي و... ترجيح داده است.

وي با تاکيد بر اينکه غربي‌ها و استکبار جهاني به دنبال ايجاد محدوديت هسته‌اي، محدوديت موشکي و محدوديت‌هاي نظامي براي کشور هستند ادامه داد: با تصويب FATF ما بايد در راستاي خواست دشمن قدم برداريم و اين يعني تضعيف کشور از نظر نظامي و روابط منطقه‌اي.

خليليان ضمن اشاره به اينکه FATF دست و پاي کشور را مي‌بندد، درحالي که اسکتبار جهاني در حال تقويت گروه‌هاي تروريستي تکويري و داعش است ما را از حمايت از جبهه مقاومت منع مي‌کند بنابراين به راحتي اهداف شوم خود را در منطقه محقق مي‌سازد تاکيد کرد: متاسفانه مجلس ما از اين موضع غافل است که در شرايط فعلي الهام گرفتن از فرامين مقام معظم رهبري بهترين راه‌گشا است.

اين کارشناس مسائل سياسي در چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: مسکوت ماندن بحث FATF به مدت دو ماه نشان از آن دارد که در مجلس هم نمايندگاني مانند مردم مخالف با تصويب آن به‌عنوان قانون مخالف هستند و اميدواريم نمايندگان مردم در مجلس اين موضوع را در نظر داشته باشند که محدود ساختن ايران از قبل در دستورکار کشورهاي غربي بوده است که متاسفانه امروز اين موضوع توسط نمايندگان ملت و در خانه ملت مورد بررسي قرار گرفته است.

انتهاي پيام/۱۰۲۶ج
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg