کد مطلب: 172873
رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه کشور:
انقلابي بودن و انقلابي ماندن از مهمترين ضرورت‌هاي امروز کشور است/نامه ۳۱ نهج البلاغه، نقشه راه دستگاه تعليم و تربيت قرار گيرد
تاریخ انتشار : 1397/04/28 09:43:59
نمایش : 1386
رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه کشور گفت: انقلابي بودن و انقلابي ماندن يکي از مهمترين ضرورت‌هاي امروز کشور است که بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز؛ حجت ‌الاسلام محمدجواد حاج‌ علي ‌اکبري، رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه کشور، در چهارمين شب از بيست و پنجمين دوره طرح تقويت مباني اعتقادي، با تبريک ايام‌الله دهه کرامت، بر ضرورت بهره‌گيري از فرصت‌هاي اين ماه نوراني تأکيد و اظهار کرد: انقلابي بودن و انقلابي ماندن يکي از مهمترين ضرورت‌هاي امروز کشور است که بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

وي نهج البلاغه را بهترين نقشه راه تربيت انقلابي برشمرد و افزود: متأسفانه نهج البلاغه در بين عموم مردم مظلوم و مهجور است و نتوانسته‌ايم آنچنان که بايد از اين گنجينه الهي نهايت استفاده را ببريم.

حاج علي اکبري با تأکيد بر اينکه در واقع با خواندن نهج البلاغه خود حضرت در مقام تبيين و ارائه نقشه راه هستند، تصريح کرد: نهج البلاغه به قلم شخص امير مؤمنان حضرت علي (ع) است؛ بنابراين در همه زمينه‌ها جذابيت و جامعيت دارد

نامه ۳۱ نهج البلاغه گنجي عظيم و ناشناخته است

رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور با اشاره به نامه ۳۱ نهج البلاغه، اين نامه را بهترين نقشه راه دستگاه تعليم و تربيت جامعه اسلامي دانست و ادامه داد: اين نامه ويژه جوانان انقلابي و مربيان تربيت نظام اسلامي است که بايد قدر آن را بدانيم و از مطالب دسته‌بندي و پردازش شده آن به‌عنوان يک نقشه، نهايت استفاده را ببريم.

وي نامه ۳۱ نهج البلاغه را يک گنج عظيم و البته ناشناخته دانست و ابراز کرد: مهمترين نياز امروز جامعه اسلامي اين است که خود را مخاطب اين نامه نوراني بداند و به راحتي از کنار آن عبور نکند.

رئيس مرکز رسيدگي به امور مساجد با تأکيد بر اينکه بايد عموم افراد جامعه با محتواي نامه ۳۱ نهج البلاغه انس بگيرند و اين از ضرورت‌ها است، خاطرنشان کرد: توصيه من اين است يک دوره از طرح تقويت مباني اعتقادي به طور کامل به تشريح زواياي مختلف اين نامه نوراني اختصاص داده شود.

حاج علي اکبري، بي‌بهره ماندن از اين نقشه راه خوشبختي را از مصاديق حسرت عظمي بيان کرد و افزود: در آينده نه‌چندان دور خواهيم ديد همان‌طور که نامه حضرت امير به مالک اشتر به‌عنوان يک منشور جهاني در حوزه سياست شناخته و مورد استفاده قرار گرفت، نامه ۳۱ نهج البلاغه نيز به‌عنوان يک منشور تربيتي ثبت و در سطح جهان مطرح خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه حضرت امير اين نامه را در باب پدر و فرزندي مطرح کرده‌اند تا شيرين و دل‌نشين باشد، اظهار کرد: در واقع نامه ۳۱ نهج البلاغه حکايت طبيعي تربيت در مواجه بين دو نسل متفاوت است؛ توصيه بنده اين است که موضوع پايان‌نامه‌هاي طلاب و دانشجويان به اين مهم اختصاص داده شود تا جامعه بهتر با مفاهيم نوراني آن انس بگيرند.


نماينده ولي فقيه در اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، انجام کار پژوهشي جامع براي تبيين زواياي مختلف اين نامه نوراني را در جامعه لازم و ضروري دانست و تصريح کرد: به يقين کسي که مي‌خواهد به فراخوان رسول الله (ص) که فرمود: «من و علي پدر امت هستيم» لبيک بگويد بايد به سمت اين نامه که همان سبک زندگي علوي است، حرکت کند.

انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg