کد مطلب: 172887
روز مسجد روز نجواي بندگي در زمين/ مساجد بهترين پايگاه مقابله با توطئه هاي فرهنگي دشمنان است
تاریخ انتشار : 1397/05/30
نمایش : 1181
مسجد در هر نقطه جهان خانه خدا و عظيم‌ترين پايگاه فرهنگي و معنوي و محلي براي نياز و سجود به درگاه قادر متعال است.
به گزارش هفت چشمه؛ بيست و يکم اوت، برابر با 30 مرداد، بنا به در خواست جمهوري اسلامي ايران، از سوي سازمان همکاري اسلامي به عنوان روز جهاني مسجد نامگذاري شد.

در سال 1348 در چنين روزي مسجدالاقصي که قبله اول مسلمين جهان است توسط صهيونيست ها به آتش کشيده شد.
مسجدالأقصي در اسلام، دومين مسجد به شمار مي‌آيد و از نظر درجه اهميت، پس از مسجدالحرام و مسجد‌النبي قرار مي‌گيرد. از آنجا که مسجدالأقصي قبله اول مسلمانان بوده، نزد آنان از جايگاهي والا برخوردار مي‌باشد.

مسجد پايگاه انسجام و يکپارچگي مسلمانان است و نماز جماعت و تشکيل صفوف به هم فشرده نمازگزاران به خوبي بيانگر هماهنگي و انسجامي است که حضور در مسجد فراهم مي‌آورد. در اينجاست که افراد نمازگزار در کنار يکديگر در برابر پروردگار يکتا رو به سوي يک قبله مي‌کنند و لب به حمد و ثناي آن يگانه نازنين مي‌گشايند و هماهنگ با يکديگر سرود توحيد را زمزمه مي‌کنند.

پيامبر گرامي اسلام (ص)،  پايه گذار اولين مسجد است. او مکاني را پايه‌گذاري کرد که علاوه بر عهده‌دار بودن نقش روحاني و معنوي، کانون فعاليت‌هاي اجتماعي مسلمانان نيز به شمار مي‌رفت

به همين دليل مسجد در طول تاريخ اسلام از ويژگي برجسته‌اي برخوردار بود. در گذشته همه امور مسلمين در ابعاد مختلف، از جمله عقايد و فعاليت‌هاي فرهنگي، عبادي، سياسي و اقتصادي در مساجد انجام مي‌شد.

به بهانه روز جهاني مسجد گفت و گويي با حجت الاسلام مهرداد بهرامي امام جمعه و رئيس هماهنگي امور مساجد شهرستان اردل ترتيب داديم.

حجت الاسلام مهرداد بهرامي ضمن گراميداشت رو ز جهاني مسجد گفت:در فرهنگ اسلامي و قرآني و در ميان جامعه مسلمانان، يکي از زيباترين و جذاب‌ترين واژه‌ها، واژه مسجد است که ياد آن آميخته با ياد ملکوت است.

بهرامي  افزود: مسجد مهمترين مرکز تعليم و تربيت و تهذيب نفس است و شالوده مسجد در دوران مبارزه پيامبراکرم (ص) درمبارزه با مشرکان شکل گرفت.
وي بيان کرد: درطول عمر انقلاب، مسجد درهمه مراحل شکل گيري و پيروزي انقلاب، دفاع مقدس و هجمه‌هاي فرهنگي در راس هرم دفاعي قرار داشته است.

اين مقام مسئول مساجد را فرصتي براي تنفس معنوي دانست و گفت: مهم‌ترين ويژگي مساجد در دوران مبارزات انقلاب اسلامي، حضور امامي بيدار و آگاه در آنها بود و از اين رو اعتبار امام فهيم، رشيد، انقلابي و خوش فکر مردم بود که توانستند نقش‌آفريني ماندگار و ابدي‌اي را رقم بزنند.

وي با تأکيد بر اينکه در تمامي طول تاريخ، مساجد پايگاه اصلي و مهم مردمي محسوب مي‌شد،گفت: مسجد يکي از پايگاه‌هاي مهم انقلاب اسلامي بود و مي‌توان گفت برخي از مهم‌ترين اتفاقات تاريخي پيش از پيروزي انقلاب از اين نقطه شروع شد.

وي با اشاره به آسيبهاي موجود در مساجد گفت: بايد هم افزايي مديران و دست اندرکاران مساجد در جذابيت هاي مسجد و نقش آفريني جوانان در آن انجام شده چون در زمان کنوني مساجد نقش محوري در تربيت ديني و نيروهاي انقلابي دارند.

بهرامي  در ادامه به تغيير تاکتيک دشمن از جنگ سخت به جنگ نرم اشاره کرد و گفت: امروز دشمن دريافته که تهديد نظامي براي او بسيار پر هزينه است بنابر اين از طريق جنگ نرم جوانان و خانواده‌ها را هدف قرار داده است.

وي گفت: مساجد مي توانند به عنوان مرکزي قوي براي مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن و پاسخگويي به توطئه‌هاي دشمنان نقش ايفا کنند.
انتهاي پيام/570ه
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg