کد مطلب: 172982
مورخ نظامي صهيونيست: حزب‌الله مي‌تواند ما را به قرون وسطي بازگرداند
تاریخ انتشار : 1397/07/18 09:26:51
نمایش : 1770
يک مورخ صهيونيست ضمن تأکيد بر تقويت توانايي موشکي حزب‌الله، اعلام کرد اين جنبش قادر است تل‌آويو را به دوران قرون وسطي بازگرداند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، «اوري بار يوسف» مورخ نظامي صهيونيست و استاد دانشگاه مي‌گويد حزب‌الله قادر به وارد کردن تخريب‌هاي وحشتناک در عمق خاک فلسطين اشغالي است. 

بر اساس گزارش کانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي، وي در ادامه گفت: در زماني که اسرائيل مي‌تواند لبنان را به عصر حجر برگرداند، حزب‌الله نيز قادر به پاسخگويي است و مي‌تواند اسرائيل را به قرون وسطي بازگرداند.

اين مورخ صهيونيست سپس گفت تل‌آويو نمي‌تواند حزب‌الله را از توانايي‌هاي سنگين موشکي‌اش جدا کند؛ علاوه اينکه حزب‌الله از جنگ 2006 آموخته چطور از توانايي‌هاي موشکي خود حفاظت کند.

اوري بار يوسف پيش‌بيني کرد حزب‌الله احتمالا موشک‌هاي خود را پنهان کرده و دست‌يابي به آنها مشکل است زيرا فرماندهان اين جنبش يقين پيدا کرده‌اند اسرائيل سعي خواهد کرد آنها را هدف قرار بدهد.

وي که کارشناس امور امنيتي است در ادامه گفت: حزب‌الله مي‌داند در صورت بروز جنگ، اسرائيل حتما اين توانايي‌ها را هدف قرار خواهد داد به همين دليل در شليک آنها در سريعترين زمان ممکن درنگ نخواهد کرد و مقابله با اين (موشک‌ها) يا جلوگيري از شليک آنها سخت خواهد بود؛ علاوه بر اينکه موشک‌هاي حزب‌الله از دقت بالايي برخوردار است.

اوري بار يوسف در ادامه به سياست تخريبي که رژيم صهيونيستي در جنگ 2006 در ضاحيه جنوبي اجرا کرده بود پرداخت و گفت زماني که «گادي آيزنکوت» رئيس ستاد مشترک ارتش از اين موضوع صحبت کرد حزب‌الله توانايي‌هاي کنوني را در اختيار نداشت.

مجري در اين گفت‌وگو از مورخ اسرائيلي پرسيد «(يعني) حزب‌الله با ابزارهاي عادي خود توانسته دستاوردهاي کشورهاي بزرگ هسته‌اي در زمان جنگ سرد را داشته باشد؟» باريوسف در پاسخ گفت: نه در حد کامل زيرا آنچه دارد سلاح‌هاي عادي است اما در سطحي است که مي‌تواند ويرانگري وحشتناکي را براي ما به بار بياورد.

جنگ 2006 ميان لبنان و رژيم صهيونيستي از 12 ژوئيه (21 تيرماه ) آغاز شد و  در 14 آگوست (23 مردادماه) همان سال با پيروزي حزب‌الله به پايان رسيد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg