کد مطلب: 173001
جهانبين نيوز گزارش مي‌دهد
اربعين، حال و هواي شهر را حسيني کرد/ ۸۰۰۰ چهارمحالي عازم ديار عشق شدند
تاریخ انتشار : 1397/07/29 09:48:32
نمایش : 1263
هرچه به اربعين نزديک‌تر مي‌شويم حال و هواي شهر بيشتر حسيني مي‌شود، انگار همه عازم کربلا شدند، برخي با پاي پياده و برخي دلشان را راهي کردند، در چهارمحال و بختياري هم تاکنون بيش از ۸۰۰۰ نفر براي حضور در پياده‌روي بزرگ اربعين ثبت‌نام کردند و اين نشان از عشق و ارادت مردم به امام حسين (ع) دارد.
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز؛ همه ساله با نزديک شدن به اربعين حسيني مسلمانان و به‌ويژه شيعيان سراسر دنيا راهي کربلا مي‌شوند، ايراني‌ها نيز از اين امر مستثني نبوده و با هر سختي که هست خود را به غافله عشق مي‌رسانند و راهي اين سفر مي‌شوند.

حضور در کاروان‌هاي اربعين شور و حال عجيبي دارد اين را از سخنان آنان که سال‌هاي پيش در ميان زائران بودند مي‌توان بخوبي متوجه شد، حال خوشي که مشقت راه را از يادشان مي‌برد و شريني سفر را براي آن‌ها دوچندان مي‌کند.

در اين راه‌پيمايي ديگر نژاد، زبان، ثروت و هيچ کدام از مولفه‌هاي ايجاد اختلاف معنا ندارد، همه به يک هدف و به عشق آقايشان حسين (ع) راهي شده‌اند، همه برادر و برابر هستند و اين مراسم معنوي آنان را که عازم ديار عشقند، با شور و حال وصف‌ناشدنيش و آنان که جامانده‌اند، با حسرتي که بر دل دارند به تکاپو مي‌اندازد.
 

انگار عشق به امام حسين (ع) همه شهر را فرا مي‌گيرد، انگار مي‌جوشد و مي‌سوزاند، اين عشق همه را مي‌خواند، آنان که مانده‌اند هم دلشان را راهي کربلا مي‌کنند، پير و جوان، کودک و بزرگ، همه يک مقصد دارند و آن هم کربلاست.

اين شور در چهارمحال و بختياري نيز برپا شده، در هر جمع و گروهي حاضر مي‌شوي سخن از سفر است همه خود را مهياي حضور در کاروان عشاق مي‌کنند، پياده‌روي عظيمي که دنيا را بارها وادار کرد انگشت حيرت به دهان بگيرد و متعجب شود از اين شور و اشتياقي که بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز باقيست.
 

ثبت‌نام ۸ هزار و ۸ نفر در سامانه سماح در چهارمحال و بختياري۸۰۰۰

يوسف آقابزرگي مديرکل حج و زيارت چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ با اشاره به اينکه استقبال مردم اين استان براي حضور در پياده‌روي اربعين همانند سال گذشته است اظهار کرد: تا اين لحظه ۸ هزار و ۸ نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

وي با اشاره به اينکه از اين تعداد ۷ هزار و ۶۱۲ مورد تحويل سفارت شده است افزاود: تا اين لحظه براي ۵ هزار و ۶۳۹ نفر ويزا صادر شده است.

آقا بزرگي خاطرنشان کرد: پيش‌بيني مي‌شود تعداد زائران کربلا به ۱۰ هزار نفر نيز برسد.
 

مديرکل حج و زيارت چهارمحال و بختياري اضافه کرد: حواله دولتي دينار براي زائران صادر نمي‌شود و زائران مي‌توانند دينار مورد نياز خود را از بازار ارز داخلي و يا از طريق بانک‌هاي پاسارگاد و شهر در نجف و کربلا تهيه کنند.

وي از زائران خواست ثبت‌نام خود را به روزهاي پاياني موکول نکنند چون بهتر است اعزام زائران به مرز و ورود به کشور عراق تا يک هفته قبل از اربعين انجام شود.

استقرار اکيپ‌هاي اورژانس براي امدادرساني به زائران کربلا

فرامرز شاهين رئيس مرکز مديريت فوريت‌هاي پزشکي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز، از اعزام پنج دستگاه آمبولانس اورژانس و يک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه ۱۵ تکنسين فوريت‌هاي پزشکي به آبادان خبر داد و اظهار کرد: اين اعزام با هدف خدمات‌رساني به زائران اربعين حسيني صورت مي‌گيرد.
 

وي بيان داشت: اکيپ‌هاي اورژانس تا دهم آبان‌ماه در مسير پياده‌روي اربعين حسيني تا مرز شلمچه مستقر مي‌شوند و درمان سرپايي زائران و اعزام به بيمارستان‌ را انجام مي‌دهند.

شاهين اضافه کرد: اکيپ‌ها در داخل کشور امدادرساني مي‌کنند اما در صورت نياز به اکيپ‌هاي درماني و اورژانس در عراق، اکيپ‌هاي اورژانس استان به خارج از کشور اعزام مي‌شوند.

انتهاي پيام/۱۰۲۶ج
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg