کد مطلب: 173185
ترامپ در سفري سرزده وارد عراق شد
تاریخ انتشار : 1397/10/06 00:40:54
نمایش : 2294
رئيس‌جمهور آمريکا در سفري از پيش‌ اعلام‌نشده وارد عراق شده است.

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، کاخ سفيد اعلام کرد «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا و همسرش در سفري سرزده وارد عراق شده و با نظاميان آمريکايي ديدار کرده‌اند.

آسوشيتدپرس گزارش داد ترامپ با حضور در «پايگاه هوايي عين‌الاسد» در استان الانبار گفته است به هيچ عنوان قصد ندارد نيروهاي آمريکايي را از عراق خارج کند. 

رئيس جمهور آمريکا همچنين در ادامه سخنانش با حمايت از خروج نيروهاي آمريکايي از سوريه گفت که وظيفه آمريکا ساختن کشورها نبوده و اين کار را بايد کشورهاي ثروتمند انجام دهند.داعش شکست خورده و خليفه رفته است و اگر نياز باشد عملياتي در سوريه انجام دهيم از پايگاه‌ نظاميان آمريکايي در عراق اين عمليات انجام خواهد شد.

شبکه خبري الميادين به نقل از منابع ميداني گزارش داده مقام‌هاي عراقي درخواست ترامپ براي ديدار با او در پايگاه  عين‌الاسد در استان الانبار را رد کرده‌اند. 

 

بر اساس گزارش‌ها، ترامپ و همسرش 3 ساعت در اين پايگاه نظامي در استان الانبار حضور داشتند و «چان بولتون» مشاور امنيت ملي عراق، سفير آمريکا در عراق و فرماندهان نظامي از جمله همراهان ترامپ در اين پايگاه نظامي بودند.

نکته قابل توجه در سفر سرزده ترامپ به عراق عدم حضور "جيمز متيس" وزير دفاع برکنار شده آمريکا بود. رئيس جمهور آمريکا چند روز پيش اعلام کرد که متيس تا روز اول ژانويه 2019 وزير دفاع باقي خواهد ماند و پاتريک شاناهان معاون کنوني وزير دفاع پس از آن، مسئوليت پيشبرد امور اين وزارتخانه را برعهده خواهد داشت.

ترامپ در پايگاه عين الاسد به موضوع برکناري متيس نيز اشاره کرد و گفت که قصد ندارد به اين زودي وزير دفاع جديد را معرفي کند و تا مدتي طولاني شاناهان مسئوليت وزارت دفاع را بر عهده خواهد داشت.

انتهاي پيام/ 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg