کد مطلب: 173543
گزارش دانا از شيوع اشرافي گري در ميان مقامات دولتي؛
مسئولاني که در بحران کنار مردم نيستند/ اروپا گردي استانداران حاشيه جديد دولت روحاني
تاریخ انتشار : 1398/05/13 11:02:27
نمایش : 1159
متاسفانه در شرايطي که وضعيت بد اقتصاد مردم را به ستوه آورده است؛ اخباري در خصوص سفر خارجي برخي از استانداران دولت آقاي روحاني در فضاي مجازي منتشر شده است که باعث رنجش و آزردگي خاطر افکار عمومي شده است.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ طي هفته گذشته خبري توسط يکي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مبني بر سفر برخي مقامات و استاندارها به همراه خانواده شان به اروپا، منتشر شد.

با توجه به وضعيت حساس و آشفته اقتصاد کشور و همچنين شرايط سختي که معيشت مردم را با معضلاتي مواجه ساخته است سفرهاي تفريحي و ريخت و پاش بيت المال به هيچ وجه مورد قبول نيست.

اين اقدام مسئولين نه تنها جاي هيچ گونه توجيهي ندارد بلکه نشان از آن دارد که ايشان تمايل و رغبت زيادي براي رفتن به اروپا دارند؛ از طرفي هم مرخصي هاي طولاني مدت برخي از اين مقامات تبعات سنگيني براي کشور و مردم دارد که در اين مواقع مسئولين بايد پاسخگوي عملکرد خود باشند.

پيش از اين نيز در وقوع سيل اخير نوروزي، استاندار معزول گلستان در حالي که زندگي مردم را آب برده بود و زندگي عادي مردم هفته ها مختل شده بود، در خارج از کشور به سر مي برد.

رزم حسيني استاندار معزول و پورشه سوار کرمان نيز در زلزله اخير کوهبنان در کنار مردم زلزله حضور نداشت تا مرهمي بر درد زلزله زدگان باشد و جهت امور شخصي و تفريح به کشور کانادا سفر کرده بود. به گفته رزم حسين دختر وي جهت ادامه تحصيل به کشور کانادا رفته و اقامت اين کشور را گرفته است.

سفرهاي خارجي مسئولان مردم را نسبت به نظام بدبين مي کند

«محمد حسيني» نماينده مردم تفرش در مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رساني راه دانا با اشاره به سفرهاي خارجي مسئولين اظهار داشت: در شرايطي که اقتصاد کشور وضعيت خوبي ندارد و همچنين با توجه به معيشت نابسمان مردم که در کشور حاکم است، بيان چنين مطالبي -چنانچه يک استاندار به مرخصي و يا در يک سفر تابستانه که به خارج از کشور رفته است- که به نوعي حقوق حقه هر فردي است، رسانه اي کردن اين موضوعات به صلاح کشور نيست.

وي تصريح کرد: خيلي از فرزندان آقايان در خارج از کشور هستند و برخي شان به فرزندان خود سر مي زنند؛ اين ها مواردي هستند که به جز اين که مردم را نسبت به نظام بدبين کند، پيامد ديگري ندارد. 

عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينکه جهت اطلاع از سفر مسئولين به خارج از کشور بايد از خود مسئولين سوال پرسيد، گفت: نمي خواهيم از اقدام مسئولين در اين زمينه دفاع کنيم؛ اين که مسئولين بخواهند براي خوش گذراني و بدون اين که به فکر مردم باشند و همچنين با توجه به مسئوليت هايي که دارند، چنين اقداماتي کنند، قطعا عمل شايسته اي نيست.

حسيني تاکيد کرد: اگر مسئولان به جايي بروند و هزينه هاي سفر خودشان را به گردن بيت المال بياندازند، مخالف اين اقدام هستيم و فرياد خواهيم زد و با آن برخورد مي کنيم.

مسئولان دولتي بايد از مسافرت هاي زائد خودداري کنند

«محمد وحدتي هلان» نماينده مردم بستان آباد در مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رساني راه دانا در همين خصوص بيان داشت: مسئولين دولتي بايد از مسافرت هاي زائد خودداري کنند؛ مخصوصاً شرکت هاي شصتا که در آن ها حيف و ميل زياد مي شود و آن ها هم بايد از مسافرت هاي زائد خودداري کنند.

وي تصريح کرد: بايد از مسافرت هايي که جنبه تفريحي داشته و باعث حيف و ميل بيت المال مي شود، جلوگيري شود و هيچ وقت نه در دولت و نه در مجلس نه در شرکت هاي دولتي نبايد صورت گيرد.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس خاطرنشان کرد: دولت وظيفه دارد به اين مسائل نظارت کند، وقتي که شخصي مي خواد در دولت و يا مجلس به مسافرت برود بايد از دولت اجازه بگيرد و مقامات بالاتر را در جريان بگذارد و آن مقامات مسائل را ارزيابي کنند و در صورت لزوم مسافرت صورت بگيرد.

وحدتي هلان با اشاره به ماجراي انتصاب پر حاشيه رزم حسيني بعنوان استناندار خراسان رضوي گفت: بايد اين مسائل توسط دولت ارزيابي شود؛ اگر کسي در حوزه مسئوليت و وظايف خودش دچار خطايي شده باشد و اين خطا موجب آسيب رسيدن به مردم و مسائل اجتماعي و مالي کشور شده باشد، نبايد در جاي ديگري به کارگيري شود.

وي افزود: بايد ديد که آيا دولت ابعاد سفر خارجي رزم حسيني را در زلزله کوهبنان ارزيابي کرده است و اين که  آيا سهل انگاري شده است و يا خطاي عمدي صورت گرفته است؛ لذا در صورت صحت و همچنين عدم توجيه سفر خارجي توسط رزم حسيني، نبايد در جاي ديگري بکاري گيري مي شد که براي همه مسئولين درس عبرتي باشد تا مسئولين در ايفاي مسئوليت کاريشان دقيق باشند و به نوعي در بين مردم هم اعتمادسازي شکل گيرد.

انتظار مي رود دولت عزم خود را براي برخورد با اين گونه سوء مديريت ها توسط مسئولان و مقامات ارشد دولتي -با توجه به شرايط بد اقتصاد و معيشت مردم-  جزم کند؛ مسئولين متخلفي که جهت خوشگذراني و تفريح به خارج از کشور سفر مي کنند و مردم را در زمان مواجهه با بحران ها تنها مي گذارند.

اين در حالي است که ديروز دوشنبه هفتم مردادماه سخنگوي وزارت کشور در واکنش به مطالب منتشر شده مبنى بر تورگردي برخي استانداران در اروپا اين مسئله را تکذيب کرد، اما اين موضوع همچنان توسط رسانه ها دنبال مي شود.

  انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg