کد مطلب: 173550
امام جمعه شهر اردل؛
ايثار و گذشت مهمترين پيام عيد قربان است
تاریخ انتشار : 1398/05/21 12:58:01
نمایش : 1474
امام جمعه شهر اردل گفت:مهمترين پيام عيد قربان ايثار، فداكاري، گذشت، وحدت، اطاعت فرزند از والدين و در نهايت اطاعت فرمان پروردگار توسط بندگان است.
به گزارش هفت چشمه، حجت الاسلام مهرداد بهرامي امام جمعه شهر اردل در گفت وگو با خبرنگار جهانبين نيوز ضمن تبريک عيد سعيد قربان گفت: در فرهنگ ديني و اسلامي و همچنين بر اساس روايتي از حضرت علي(ع) عيد روزي است که از انسان گناه سرنزدند.

بهرامي افزود: عيد بايد انسان را به خداوند نزديک نمايد و اعمالي که در اين روز انجام مي شود، انسان را به طهارت باطني برساند.

وي به اهميت روز عيد قربان اشاره و بيان کرد: کلمه «قربان» به معناي نزديکي مي باشد و انسان در اين روز با قرباني کردن، خودش را به خداوند نزديک تر مي نمايد.

حجت الاسلام بهرامي با بيان اين که فلسفه قرباني کردن در اديان آسماني وجود دارد، خاطرنشان کرد: خداوند به حضرت ابراهيم(ع) دستور مي دهد فرزندش را در راه خداوند قرباني کند و با اين دستور ابراهيم(ع) در ميدان آزمون قرار مي گيرد.

وي گفت: حضرت ابراهيم با حضرت اسماعيل مشورت مي نمايد و مي گويد: «اي پسرم من درخواب ديدم که تو را در راه خدا قرباني مي کنم و حضرت اسماعيل(ع) نيز مي فرمايد: "به هر کاري که مامور هستي و خداوند دستور داده اطاعت نما".
 
امام جمعه شهر اردل هر يك از اعياد اسلامي را حامل پيامي براي مسلمانان و بشريت دانست و گفت: مهمترين پيام عيد قربان ايثار، فداكاري، گذشت، وحدت، اطاعت فرزند از والدين و در نهايت اطاعت فرمان پروردگار توسط بندگان است.
 
اين مقام مسئول پيام ديگر اين اعياد را رفع كينه و دشمني و ناراحتي و نيز بجاي آوردن صله رحم دانست و بر انجام آنها تاكيد كرد و يادآور شد: توجه به فقرا و نيازمندان در توزيع گوشت قرباني بايد مورد توجه همگان قرار گيرد.
 
حجت الاسلام بهرامي تاکيد کرد: قرباني کردن عملي مستحب و موکد است که امامان معصوم(ع) سفارش بسياري براي انجام آن داشته اند.

انتهاي پيام/570ه
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg