کد مطلب: 173591
نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي:
وزير نيرو فردا به چهارمحال و بختياري سفر مي‌کند/مطالبات آبي مردم استان پيگيري مي‌شود
تاریخ انتشار : 1398/06/25 11:05:44
نمایش : 1447
نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي گفت: با پيگيري‌هاي صورت گرفته وزير نيرو 26 شهريور به اين استان سفر مي‌کند و مطالبات مردم چهارمحال و بختياري در حوزه آب با حضور ايشان پيگيري مي‌شود.
به گزارش هفت چشمه، اردشير نوريان نماينده مردم شهرستان‌هاي شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبين‌نيوز با اشاره به اينکه از مرداد امسال پيگيري‌ها براي حضور وزير نيرو در اين استان صورت گرفته است اظهار کرد: با توجه به مشکلات موجود در حوزه آب و انتقال آن قرار بر اين بود که مردم چهارمحال و بختياري طي تجمعي مشکلات در اين حوزه را اعلام و به گوش مسئولان کشوري برسانند.

وي با بيان اينکه به مردم وعده داديم تا از وزير نيرو براي شنيدن مشکلات مرتبط با پروژه‌هاي آبي استان دعوت شود و ايشان سفري در اين رابطه به استان داشته باشند ادامه داد: به اين ترتيب در زمان مقرر براي برگزاري تجمع از مسئولان برگزاري آن درخواست شد با توجه به شرايط فعلي کشور براي جلوگيري از سوءاستفاده‌ دشمن از اين حرکت مردمي، تجمع انجام نشود.

نوريان خاطرنشان کرد: باتوجه به پيگيري‌هاي انجام شده و جلسات بسياري که با مسئولان وزارت نيرو گرفته شد و مشکلاتي که مسئولان استاني در حوزه آب استان شناسايي کردند به اطلاع وزارتخانه رسيد که اميد است با سفر وزير به چهارمحال و بختياري اين مشکلات حل شوند.

نماينده مردم شهرستان‌هاي شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره بعد مسافت بين شهرهايي که قرار است مورد بازديد وزير نيرو قرار گيرد، افزود: سه‌شنبه صبح وزير نيرو  وارد چهارمحال و بختياري مي‌شود و سفر خود را در اين استان با هليکوپر آغاز مي‌کند.

وي ادامه داد: وزير نيرو در ابتدا با مشاهده ميداني از نزديک روند پروژه حياتي و مهم بن-بروجن را بررسي و پس از افتتاح چند پروژه در شهرهاي گندمان، بلداجي، فرادنبه، خانميرزا و فارسان در شهرکرد در جلسه جمع‌بندي و بررسي مسائل مرتبط با پروژه‌هاي کلي آب، تخصيصات آبي به‌‌ويژه آب رودخانه زاينده‌رود و... با حضور استاندار نمايندگان مسئولان مرتبط و نماينده از صنف‌هاي مرتبط شرکت مي‌کند.

نوريان با بيان اينکه در اين جلسه نمايندگان صنوف مرتبط با آب در فضايي منطقي و رو در رو مشکلات را براي وزير نيرو توضيح خواهند داد گفت: اميد است مشکلات مردم در اين خصوص با سفر وزير نيرو حل شود‌.

نماينده مردم شهرستان‌هاي شهرکرد، بن و سامان اشاره کرد: درخصوص مشکلات آبي چهارمحال و بختياري نامه‌هاي متعددي به رياست جمهوري فرستاده شد و از وضعيت کنوني آب استان خصوصا در حوزه شرب و کشاورزي گلايه شد.

وي عنوان کرد: از استاني که خود سرچشمه دو رودخانه مهم و بزرگ کشور است انتظار مي‌رود حداقل مشکلات اوليه و بديهي در حوزه آب نداشته باشد، انتظار مي‌رود با سفر وزير نيرو اين مشکلات هرچه سريع‌تر حل شوند.

نوريان يکي از موضوعات کليدي را حل مشکلات طرح آبي زاينده رود دانست و گفت: اين مطالبه مردمي را بصورت جدي و کارشناسي شده پيگيري خواهيم کرد.

نماينده مردم شهرستان‌هاي شهرکرد بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: موانع پيش‌ِ روي اجرا و تکميل پروژه آبي بن-بروجن که مهم‌ترين آن آبگير پروژه است بررسي و حل خواهد شد.

وي تاکيد کرد: پروژه گلاب مجوز ندارد و اجراي آن تاثيرات نامطلوبي بر اقتصاد خانواده‌هاي حاشيه زاينده‌رود به‌دنبال دارد، مخالف انتقال آب از طريق اين پروژه هستيم و اين موضوع نيز پيگيري خواهد شد و درخواست داريم وزير نيرو با بازديد ميداني از اين طرح درخصوص آن تجديد نظر کنند.

نوريان يکي ديگر از مسائل مهم آبي چهارمحال و بختياري را حفر تونل‌هاي انتقال آب عنوان و توضيح داد: اين تونل‌ها بصورت جدي بر افتصاد، توسعه و معيشت خانواده‌هاي استان تاثير دارد و مردم استان با هرگونه حفر تونل انتقال آب مخالف هستند.

نماينده مردم شهرستان‌هاي شهرکرد، بن و سامان با اشاره به سد بيرگان و اراضي موسوم به سد بيرگان، بيان کرد: کشاورزان و عشاير اين منطقه درخصوص اين سد مطالباتي دارند و برخي اراضي مردم در تملک پروژه سد کوهرنگ ۳ قرار گرفته و اين پروژه نيز بايد ويژه مورد بررسي قرار گيرد.

وي به موضوعات مرتبط به سد و تونل بهشت‌آباد اشاره کرد و افزود: وزارت نيرو بايد به اين موضوع توجه کند و حق‌آبه مردم و کشاورزان درنظر گرفته شود.

نوريان به برخي نقل و انتقالات آبي به نام برخي استان‌هاي مجاور اشاره کرد و گفت: در دشت‌هاي استان مثل دشت شهرکرد، سفيددشت و ساير دشت‌ها نيز با مشکلات جدي روبه‌رو هستيم.

نماينده مردم شهرستان‌هاي شهرکرد، بن و سامان در پايان با اشاره به اينکه هنوز در بسياري از شهرها و‌روستاهاي استان چهارمحال و بختياري با مشکل آب شرب مواجه هستيم اظهار کرد: اميد است در سفر آتي وزير نيرو مشکلات آبي استاد پيگيري و رفع شوند.

انتهاي پيام/1029ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg