کد مطلب: 173629
دانا گزارش مي‌دهد؛
جنگ استيضاح ها ميان کنگره و کاخ سفيد بالا گرفت/ «جنگلي» به نام صحنه سياسي آمريکا!
تاریخ انتشار : 1398/07/20 08:45:20
نمایش : 1748
دموکرات هاي امريکايي در صدد استيضاح ترامپ هستند و رئيس جمهور امريکا نيز با حمله به آنها فضاي سياسي داخلي اين کشور را به شدت متشنج و شبيه به يک جنگل واقعي کرده است.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ فضاي سياسي امروز آمريکا بسيار آشفته و حاکي از جنگ شديد قدرت ميان طرفين است. ازيک طرف کنگره عليه کاخ سفيد و شخص ترامپ در حال کار است و همواره از استيضاح رئيس جمهور آمريکا در محافل خبري اين کشور صحبت مي شود و از  سوي ديگر ترامپ هم سعي کرده در مقابل کنگره بي کار ننشيند و او هم از استيضاح نانسي پلوسي، رئيس مجلس نمايندگان آمريکا سخن گفته است.

نزديک شدن آمريکا به زمان کارزار انتخابات رياست جمهوري اين کشور هم جنگ هاي سياسي را تشديد کرده است. دموکرات ها براي اينکه بازي باخته قبل را جبران کنند دست به کار شده اند و به افشاگري افتضاحات ترامپ در آستانه انتخابات مي پردازند. هر روز يکي از کارهاي عجيب ترامپ رونمايي مي شود. رئيس جمهوري که کلکسيوني از اعمال نا به جا از رابطه با بازيگران فيلم هاي پورن تا ارتباطات مشکوک سياسي با کشورهاي ديگر دارد حالا بيش از گذشته در مظان اتهام است.  

اخيرا ماجراي گفتگوي تلفني رئيس جمهور اوکراين و ترامپ افشا شد. موضوعي که درآمريکا به عنوان «اوکراين گيت» معروف شده است. رسانه‌هاي آمريکا از گفت‌وگوي تلفني ترامپ با رئيس جمهور اوکراين پرده برداشته‌اند. ترامپ وعده ۲۵۰ ميليون دلار به زلنسکي داده، به شرطي که او براي تسريع در رسيدگي به "فساد مالي" هانتر بايدن تلاش کند. هانتر پسر «جو بايدن» نامزد اصلي دموکرات‌ها در انتخابات آينده رياست جمهوري آمريکاست.
 
جنگ قدرت سياستمداران آمريکايي با اتهام زني به يکديگر 
 
به نظر مي رسد ترامپ سعي کرده حملات دموکرات ها درباره خود را با يک تهاجم نفرت پراکنانه پاسخ دهد. پس از اينکه ماجراي گفتگوي تلفني ترامپ با رئيس جمهور اوکراين مشخص شد، ترامپ در حرکتي منفعلانه نماينده اي که اين موضوع را افشا کرده بود جاسوس خواند. همين سخنان ترامپ هم باز باعث واکنش انتقادي و اعتراضي به وي شد.
 
در واکنش به اين سخنان ترامپ، «کالين پاول»، وزير خارجه دولت بوش با اعتراض به سخنان ترامپ گفت: «فرد افشاگر يک ميهن پرست است نه يک جاسوس!»
 
وي ضمن انتقاد از سياست هاي ترامپ، تاکيد کرد: «اکنون مجلس نمايندگان در حال انجام تحقيقات مقدماتي است. اين موضوع در حال طي کردن روند قانوني خود است اما متاسفانه چيزهايي که از کاخ سفيد مشاهده مي کنيم و به گوش مي رسد، مسائلي است که تحمل آن سخت است. آنها در کاخ سفيد نشسته اند و دائم با متهم کردن ديگران، افراد را خائن و جاسوس معرفي مي کنند. »
 
حالا ماجراي استيضاح ترامپ بيشتر از گذشته مطرح شده است. هر چند که کارشناسان سياسي مطرح مي کنند که اين موارد قطعا باعث نمي شود که ترامپ استيضاح و برکنار شود اما مي تواند در افکارعمومي تاثير منفي عليه وي بگذارد. از اين رو ماجراي استيضاح ترامپ در دستور کار دموکرات ها قرار گرفته است.
 
 
حالا «دونالد ترامپ» عليه نانسي پلوسي توئيت زده است. توييت رئيس جمهور آمريکا بدين شرح است: « نانسي پلوسي از همه دروغ هاي آدام شيف حيله گر (رئيس کميته اطلاعاتي مجلس نمايندگان) و تخلف هاي گسترده اي که در مورد کنگره و مردم آمريکا به شکل سخنراني هاي متقلبانه يک حقه باز بي مروت و نشست هاي غيرقانوني با يک "افشاگر" متعصب (حزبي) و وکيل صورت گرفته، مطلع است.»
 
جنگلي به نام سياست داخلي آمريکا 
 
حالا دايره کساني که ترامپ آنان را خيانتکار به آمريکا ناميده است گسترده مي شود. اما آيا ترامپ قرار است با اين روش با مخالفانش مقابله کند. قطعا با توجه به پاسخي که پاول به وي داده است اين ترفند پاسخگو نيست. 
 
پيام‌هاي توييتري خشم آگين ترامپ نشان مي دهد که وي گرفتار جنگ رواني دموکراتها شده است. توئيت هاي تند ترامپ خود نشان دهنده نگراني بسيار وي است اما پايگاه آکسيوس فاش کرد، ترامپ به دوستان و متحدانش گفته است درباره «لکه ننگي» که استيضاح بر ميراث رياست جمهوري او خواهد گذاشت، نگراني دارد.
 
يک منبع مطلع از گفت‌و‌گوي ترامپ با هم‌‎حزبي‌هاي جمهوري‌خواهش گفت، ترامپ در اين گفت‌و‌گو گفته است: داشتن استيضاح در سابقه کاري‌تان، چيز بدي است.
 
حالا حتي هم حزبي هاي ترامپ هم به او مي تازند. يکي از هم‌حزبي‌هاي رقيب دونالد ترامپ در انتخابات رياست جمهوري 2020 آمريکا، او را "يک خائن" خواند و اعلام کرد اگر هنوز در کنگره حضور داشت، راي به استيضاح ترامپ مي‌داد.
 
با اين حال مي توان به راستي سياست داخلي اين روزهاي آمريکا را يک جنگل واقعي توصيف کرد. هر فردي براي تنازع بقا در صحنه سياسي آمريکا به ديگري مي تازد و بدترين اتهامات را به يکديگر وارد مي کنند. آنچه مشخص است سياست هاي عريان و تند ترامپ در سطح جهان باعث بهم ريختي و نوعي آنارشيست عميق سياسي در دنيا شده است. حالا اين هرج و مرج سياست داخلي اين کشور را در بر گرفته است و هر روز شاهد تاختن بيشتر ترامپ و سياستمداران آمريکايي به هم هستيم. 
 
انتهاي پيام/ 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg