کد مطلب: 173665
جهانبين نيوز گزارش مي دهد/
دست هاي مهرباني که گره گشايي مي کنند/بروجن شهر خيرين و نيکوکاران
تاریخ انتشار : 1398/08/19
نمایش : 1398
مشارکت خيرين شهرستان بروجن در احداث بيش از 37 مرکز بهداشتي، درماني، آموزشي، ورزشي و... شهر بروجن را به شهر خيرين و نيکوکاران معروف کرده است.
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز؛ مردم به منزله عيال خداوند هستند و دوست داشتنى ‏‌ترينِ خلق پيش خدا کسى است که به مردم نفع برساند، خانواده‏‌اى را خوشحال کند يا با برادر مسلمانش به‌ خاطر برآوردن حاجتش راه برود.
 
اگر در جامعه، افرادي هستند که نياز مالى دارند، ‌در مقابل کسانى هم هستند که مى ‌‏توانند به ديگران کمک کنند، سنت حسنه اي که از منظر قرآن و تعاليم ديني ارزش و ثواب فراواني دارد و لازم است به يک ارزش و يک فرهنگ عمومى در جامعه تبديل شود.
 
بروجن، شهر خيرين و نيکوکاران

سيدسيف الله فياضي رئيس هيئت مديره انجمن خيريه ايتام امام زمان (ع) بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبين نيوز، اظهار داشت: مشارکت خيرين در احداث بيش از 37 مرکز بهداشتي، درماني، آموزشي، ورزشي و... شهر بروجن را به شهر خيرين و نيکوکاران معروف کرده است.
 
وي احداث مجتمع مسکوني 30 واحدي ايتام امام زمان (عج) با مشارکت 30 ميليارد ريالي آقاي بهرام عزيزي را يکي از اقدامات ارزشمند خيرين در خانه دار کردن زوج هاي جوان نيازمند در بروجن عنوان کرد.
 
فياضي افزود: تا پايان سال آينده نيز، 24 واحد مسکوني ديگر با کمک 50 ميليارد ريالي آقاي سيدمصطفي طباطبايي در شهرک الهيه بروجن احداث و تحويل زوج هاي نيازمند خواهد شد.


 
رئيس هيئت مديره انجمن خيريه ايتام امام زمان (ع) بروجن با بيان اينکه از سال گذشته و با ايجاد انجمن خيريه امدادگران عاشورايي زمينه درمان و حمايت از 300 بيمار سرطاني و صعب العلاج فراهم شده، اضافه کرد: ساختمان اين مرکز با اهدا زمين مسکوني توسط آقاي عليرضا وليان در يکي از نقاط قابل دسترس شهر بروجن با 70 درصد پيشرفت فيزيکي درحال احداث مي باشد.
 
سيدسيف الله فياضي احداث پمپ بنزين، جايگاه CNG، مجتمع و تالار پذيرايي گل نرگس و... در کيلومتر 2 از محور بروجن مبارکه را ديگر اقدام خيرين در حمايت از ايتام برشمرد و گفت: درآمد حاصل از اين مجموعه به طور کامل صرف کمک هزينه تحصيل، ازدواج، درمان و... ايتام نيازمند مي شود.

 
احداث 14 واحد آموزشي فرهنگي خيرساز در شهرستان بروجن

سيدعيسي علوي مدير آموزش و پرورش شهرستان بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبين نيوز، گفت: طي سال هاي گذشته 14 واحد آموزشي فرهنگي به استعداد 115 کلاس درس با کمک خيرين احداث شده و به بهره برداري رسيده است.
 
وي گفت: احداث 7 باب واحد آموزشي، اهدا زمين مرکز فرهنگي تربيتي و سينما 8 شهريور بروجن و احداث دارالقرآن و... با بيش از 12 هزار مترمربع زيربناء ساخت، از جمله کمک هاي خيري در راستاي تعليم و تربيت و ترويج فرهنگ قرآني مي باشد.
 


مشارکت 95 درصدي خيرين شهرستان بروجن در احداث مراکز بهداشتي

محمدحسن کرمي سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبين نيوز، گفت: 11 مرکز جامع خدمات سلامت و پايگاه اورژانس 115 طي سال هاي اخير توسط خيرين احداث و يا در حال احداث است.


 
وي افزود: مرکز جامع خدمات سلامت شهرهاي بروجن، نقنه و فرادنبه، کلينيک تخصصي دندانپزشکي زنده ياد مژگان هاديپور، آزمايشگاه مرکزي و مرکز خدمات مشاوره پيش از ازدواج، مرکز راهبري فوريت هاي 115، مرکز بيماري هاي رفتاري و پايگاه اورژانس 115 بروجن و پايگاه اورژانس 115 روستاي چغاخور پروژه هايي هستند که با مشارکت 30 تا 50 درصدي خيرين احداث و به بهره برداري رسيده است.
 

کرمي احداث مرکز جامع خدمات سلامت حضرت قائم (عج)، زايشگاه و پايگاه انتقال خون بروجن را ديگر پروژه هايي عنوان کرد که طي سال هاي گذشته و با مشارکت خيرين ساخته شده و در اختيار مردم شهرستان بروجن قرار گرفته است.



سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن با بيان اينکه تنها مرکز جامع خدمات سلامت موسي بن جعفر (ع) بروجن از محل اعتبارات دولتي و دانشگاه علوم پزشکي احداث شده، اضافه کرد: 95 درصد از پروژه هاي بهداشتي و درماني توسط خيرين ساخته شده است.

وي گفت: احداث مراکز جامع خدمات سلامت شهر گندمان و محله فاطميه بروجن نيز تا پايان امسال با مشارکت خيرين عملياتي خواهد شد.
 
خيرين و گره هايي که از ورزش بروجن باز کردند
 
مسعود پرسته رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان بروجن نيز در گفت و گو با خبرنگار جهانبين نيوز، اظهار داشت: مشارکت خيرين در احداث پروژه هاي بزرگ ورزشي، زمينه جذب و پرورش سالانه بيش از 27 هزار ورزشکار در رشته هاي مختلف را فراهم کرده است.
 
وي احداث زمين چمن شماره 2 بروجن، سالن کشتي و سالن بوکس و سالن ورزش هاي رزمي را از پروژه هاي احداث شده توسط خيرين عنوان و گفت: شهرستان بروجن با سرانه 86 سانتي متري فضاي ورزشي، رتبه نخست در ايجاد زيرساخت هاي ورزشي را از محل اعتبارات دولتي و مشارکت خيرين به خود اختصاص داده است.
 


مسعود پرسته احداث سالن 500 مترمربعي ژيمناستيک و زمين تنيس خاکي زنده ياد مژگان هاديپور را ديگر پروژه هاي خيري در بروجن برشمرد که با پيشرفت 85 درصدي درحال احداث مي باشند.
 
اينها تنها گوشه اي از صدها مواردي است که گره شان به دست سخاوت خيرين بام ايران در طول سال هاي گذشته بازگشايي شده، نيکوکاراني که در خزان فصل ها، بذر نوع دوستي مي پاشند و خوشه مهرباني و لبخند برداشت کنند.

به گزارش جهانبين نيوز، امسال نيز و با مشارکت خيران بروجني و کمک ستاد ديه کشور، زمينه آزادي 14 زنداني جرائم غيرعمد با 5 ميليارد تومان و 14 سکه بدهي در جشن گلريزان آزادي زندانيان جرائم غيرعمد فراهم شد.

اقدام ارزشمندي که در سال هاي آينده و به همت خيرين و نيکوکاران پررنگ تر شده و لازم است به يک ارزش و يک فرهنگ عمومى در جامعه تبديل شود.
 
 
گزارش از محسن نادري
انتهاي پيام/1030ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg