کد مطلب: 173721
صادرات سالانه 500 تُن مغز بادام از گمرک چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1398/09/22 11:57:42
نمایش : 977
رئيس بخش اقتصادي- اجتماعي مرکز تحقيقات جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه سالانه بيش از 500 تُن مغز بادام از گمرک استان صادر مي‌شود، گفت: 98 درصد بادام توليد ايران به کشور هندوستان صادر مي‌شود.

به گزارش هفت چشمه، شهباز شمس‌الديني امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اقدامات پژوهشي مرکز تحقيقات جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري در حوزه محصولات باغي، گفت: طبق اين پژوهش‌ها بادام و هلو دو محصول اقتصادي در اين استان محسوب مي‌شود و به‌عنوان يک مزيت در بخش کشاورزي شناخته شده است.

رئيس بخش اقتصادي- اجتماعي مرکز تحقيقات جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه سالانه بيش از 500 تُن مغز بادام از گمرک استان صادر مي‌شود، افزود: از نظر سطح زير کشت محصول بادام اين استان در رتبه سوم و از نظر توليد در رتبه دوم قرار دارد.

وي با بيان اينکه توسعه باغات بادام در اراضي کم‌بازده در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: همچنين بازاريابي اين محصول مورد توجه قرار گرفته است؛ در حال حاضر 98 درصد بادام توليد ايران به کشور هندوستان صادر مي‌شود.

شمس‌الديني يادآور شد: چهارمحال و بختياري در توليد محصول هلو رتبه پنجم در کشور را به خود اختصاص داده است و از لحاظ اقتصادي کشت هلو و بادام باتوجه به شرايط آب و هوايي مقرون به صرفه است.

انتهاي پيام/68026/م

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg