کد مطلب: 173726
يک نماينده مجلس در گفتگو با دانا عنوان کرد
هزينه هاي ميلياردي براي تصاحب کرسي هاي سبز رنگ بهارستان
تاریخ انتشار : 1398/09/23 12:58:21
نمایش : 1062
قرباني به لزوم داشتن يک مجلس انقلابي اشاره کرد و گفت: بسياري از امتيازاتي که در اختيار مديران وجود دارد بايد برداشته شود، اگر اين امتيارات برداشته شود ديگر کسي به دنبال تصاحب مسئوليت ها نمي رود.

به گزارش هفت چشمه؛ «محمدحسين قرباني» عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رساني راه دانا با اشاره به توصيه هاي رهبري در خصوص انتخابات اظهار داشت: اي کاش همه فرمايشات رهبري را نصب العين قرار دهند.

وي با تاکيد بر اين که مجلس بايد عصاره فضايل ملت باشد گفت: فرمايشات رهبر انقلاب بسيار حکيمانه است، اما اين که رهبري فرمودند «اگر توان مديريتي نداريد، مسئوليت نپذيريد» صرفاً متوجه مجلس نيست؛ البته رهبري يک اشاره اي هم به مجلس کردند.

نماينده مردم آستانه اشرفيه خاطر نشان کرد: امروز اگر يک پست و يا مسئوليتي خالي مي شود صدها نفر براي گرفتن و تصاحب آن پست سر و کله مي شکنند و با هزاران رانت و واسطه مي خواهند اين مسئوليت را تصاحب کنند. در واقع مي توان گفت هنوز براي پست ها و مسئوليت ها تعريف خاصي نداشتيم و هزاران رانت براي پست و مسئوليت ها -چه پيدا و چه پنهان- در کشور وجود دارد.

از بين بردن فضاهاي رانتي و واسطه گري امري ضروري است

قرباني از بين بردن فضاهاي رانتي و واسطه گري را امري ضروري دانست گفت: چرا يک مدير غير از آن فضاي مديريتي که دارد، بايد رانت هاي ديگري هم داشته باشد؟ اصلا نياز نيست اينگونه باشد. مدير هم يک عضوي از آن مجموعه است و هيچ نيازي نيست که براي مدير فضاهاي حاشيه امن ايجاد کرد و الزام شود برايش خانه سازماني تهيه کنند و ماشين با راننده در اختيارش گذاشته شود و يا يک مسير ويژه اي برايش تعريف شود.

وي اذعان کرد: ممکن است براي چند مدير در سطح ملي و امنيتي يک فضايي هم ايجاد شود، اما قرار نيست براي اعضاي هيئت مديره يک شرکت يا کارخانه رانت ايجاد کنيم؛ هيچ جاي دنيا اين گونه نيست. مضاف بر اين که بايد شايسته سالاري باشد، اين نبايد در حد شعار باشد و بلکه بايد به باور ما تبديل شود.

عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس با بيان اين که بايد فضا را براي حضور افراد توانمندتر مهيا کرد، بيان داشت: وقتي مي بينم فردي متعهدتر و توانمندتر است، قطعاً بايد فضا را براي حضور چنين فردي خالي کرد در اين صورت مي توان بسياري از بحران هاي اجتماعي را پشت سر گذاشت.

قرباني با تاکيد بر اين که امروز بسياري از مولفه هاي ديگر در انتخابات موثر است، گفت: شايد مناسب بود با ايام انتخابات مجلس، رهبري اشاره اي هم به مجلس کنند. امروز بسياري از مولفه هاي ديگر از جمله حرف و حديث هاي بدون پشتوانه علمي و بدون تعهد و يا بسياري از پول هاي کثيف و غير شفاف و حتي پول شفاف هم در انتخابات موثر است.

همه بايد تلاش کنند تا تعهد پذيري در خودشان بوجود بياورند

وي در ادامه به تشريح استقبال و تلاش برخي براي تصاحب کرسي هاي خانه ملت مگر مجلس پرداخت و بيان داشت: مگر براي آقايان چه آورده اي دارد که براي نشستن بر صندلي هاي بهارستان ميلياردي پول خرج مي کنند؟ آيا غير از رانت چيز ديگري مي تواند اين را جبران کند؟

نماينده مردم آستانه اشرفيه افزود: نمي دانم چه رانتي وجود دارد که بخواهم ميلياردي هزينه کنم که مجلس بيايم؟

قرباني با اشاره به لزوم داشتن مجلس انقلابي گفت: همه بايد تلاش کنند تا تعهد پذيري در خودشان بوجود بياورند. در اوايل انقلاب افراد براي گرفتن مسئوليت وقتي مي ديدند شخصي توانمندتر از آن ها وجود دارد، مي گفتند شما توانمندتر هستيد و بياييد مسئوليت بپذيريد.

امتيازاتي که در اختيار مسئولان است، برداشته شود

وي ادامه داد: مسئله ديگري که مي تواند به داشتن مجلس انقلابي بسيار کمک کند اين است که، بسياري از امتيازاتي که در اختيار مسئولان و حتي وزرا و نمايندگان مجلس است، برداشته شود. در بسياري از کشورهاي اروپايي يک وزير و يا يک نماينده مثل مردم عادي تردد مي کند.

عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: بسياري از امتيازاتي که در اختيار مديران وجود دارد بايد برداشته شود، اگر اين اميتارات برداشته شود ديگر کسي به دنبال تصاحب مسئوليت ها نمي رود.

قرباني در پايان گفت: در قانون اساسي هم آمده است شفافيت امور ممکن است در حوزه تجارت امروز يک فضاي اقتصادي براي افراد متصور شود وقتي شخصي مسئوليت مي گيرد، بايد شفاف باشد؛ معتقدم اگر شفافيت وجود داشته باشد بسياري از مشکلات حل خواهد شد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg