کد مطلب: 173727
رختخواب‌تان را اول صبح مرتب نکنيد!
تاریخ انتشار : 1398/09/24 07:30:09
نمایش : 6093
دانشمندان با انجام پژوهش‌هاي علمي ثابت کرده اند که هنگام بيدار شدن از خواب هرگز نبايد به جمع کردن رختخواب پرداخت.

 

به گزارش هفت چشمه، محققان و دانشمندان با انجام پژوهش‌هاي علمي ثابت کرده اند که هنگام بيدار شدن از خواب هرگز نبايد به جمع کردن رختخواب پرداخت، زيرا مرتب کردن رختخواب بلافاصله بعد از بيدار شدن باعث رشد قارچ ها، باکتري‌ها و ذرات ريزي مانند شپش در رختخواب مي‌شوند، اما اگر رختخواب خود را بلافاصله همزمان با طلوع آفتاب مرتب کنيد ملحفه تخت شما به راحتي با ميليون‌ها غبار و باکتري ريز خواهد جنگيد. زندگي کردن اين ذرات بر تخت شما باعث به تعريق انداختن سلول‌هاي مرده پوست، حساسيت و آسم مي‌شود.

مرتب کردن تخت خواب بعد از بيدار شدن چه عوارضي دارد؟

هنگامي که افراد بعد از بيدار شدن از خواب به مرتب کردن تخت خود اقدام مي‌کنند با اين کار باعث جلوگيري از نفوذ نور و هواي تازه به تختخواب مي‌شوند. گفتني است افراد در هنگام خواب هر شب به ميزان يک ليتر عرق توليد مي‌کنند و درصورت جمع کردن رختخواب، تخت خود را بهترين مکان براي افزايش باکتري‌هاي موجود مي‌کنند. پيشنهاد ما به شما اين است که بعد از بيدار شدن از خواب هرگز تخت خود را مرتب نکنيد بلکه هنگام برگشت از محل کار اقدام به مرتب کردن تخت کنيد.

محيط گرم مکاني مناسب براي پرورش بيماري‌ها

اگر جزء آن دسته از افرادي هستيد که بعد از بيدار شدن به سرعت تخت خواب خود را مرتب مي‌کنيد تا فضاي خانه تميز‌تر به چشم بيايد بايد بگوييم که شما عامل موثري در جهت رشد بيماري‌هاي گوناگون مانند: قارچ ها، جوش‌هاي زير پوستي، سرفه، خارش، آب ريزش بيني و آلرژي هستيد. 

جمع کردن زود هنگام رخت خواب منجر به بروز چه بيماري‌هايي مي‌شود؟

بيماري‌هاي عفوني

جمع کردن زود هنگام رختخواب مي تواند باعث بروز بيماري‌هاي عفوني مانند سل، اندوکارديت، استئوميليت (عفونت استخوان)، تب مالت، بروسلوز و آبسه مي‌شود


سرطان‌ها

يکي از موثر‌ترين عوامل در خصوص جمع کردن زودهنگام رختخواب بعد از بيدار شدن احتمال ابتلا به سرطان‌هاي گوناگون مانند سرطان بافت لنفاوي يا لنفوم، سرطان خون، لوسمي است که با علائمي مانند کاهش وزن و تعريق شبانه خود را نشان مي‌دهد.

بيماري‌هاي مغز و اعصاب

برخي بيماري‌هاي عصبي مانند ديس رفلکسي، سيرنگوميلي (کيست پر از مايع در نخاع)، سکته مغزي و آلزايمر از مرتب کردن زودهنگام رختخواب حاصل مي‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهاي پيام/

 
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg