کد مطلب: 173840
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي مطرح کرد؛
استرس مشکلات ناباروري را تشديد مي‌کند
تاریخ انتشار : 1398/11/16 13:37:02
نمایش : 2252
حيدر با اشاره به اين موضوع که استرس مشکلات ناباروري را تشديد مي‌کند، گفت: درمان کمک باروري در ايران کامل است.

به گزارش هفت چشمه، زهرا حيدر، متخصص زنان و فلوشيپ نا باروري صبح امروز، چهارشنبه ۱۶ بهمن در حاشيه برگزاري سومين کنگره بين المللي چالش‌هاي باليني در مامايي، زنان و نازايي که تا ۱۸ بهمن ماه در سالن ابوريحان مرکز همايش‌هاي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي ادامه خواهدداشت، درباره موضوع ناباروري اظهار کرد: ناباروري از مشکلاتي است که نه تنها زوج‌ها بلکه خانواده‌ها را درگير مي‌کند چرا که گاهي والدين زوجين به دليل تنش عصبي فرزندان خود گرفتار مشکلات ناشي از ناباروري فرزندان خود مي‌شوند.

او افزود: استرس مشکلات ناباروري را تشديد مي‌کند و سير درمان را با اختلال همراه مي‌سازد لذا زوجين نابارور براي پيشگيري از عوارض ناشي از استرس بايد صبور باشند و با آرامش راه‌هاي درمان ناباروري را طي کنند.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي ادامه داد: در صورتي که زنان سن کمتر از ۳۵ سال داشته باشند يک سال فرصت بارداري خود به خودي به زوجين داده مي‌شود، ولي اگر سن زن بالاي ۳۵ سال و سن مرد بالاي ۴۰ سال باشد و يا سابقه بيماري خاصي در زوجين وجود داشته باشد بايد براي درمان زودتر به پزشک مراجعه کنند و براي بارداري مشورت بگيرند.

حيدر بيان کرد: زوجين نابارور بهتر است براي درمان مشکلات خود در اين زمينه به مراکز ناباروري مراجعه کرده و تحت نظر پزشکان فوق تخصص اقدامات درماني را طي کنند و اين مسئله سبب مي‌شود که درمان سريع‌تر و به صورت منسجم‌تر انجام گيرد.

درمان کمک باروري در ايران کامل است

اين فلوشيپ ناباروري گفت: خوشبختانه در حال حاضر درمان کمک باروري در ايران کامل است و همه تکنيک‌هاي نوين در کشور ما در اين زمينه وجود دارد؛ همچنين ميزان موفقيت روش‌هاي کمک باروري ايران مشابه موفقيت در کشور‌هاي ديگر بوده و کمبودي در زمينه نداريم.

او افزود: ۱۰ تا ۱۵ درصد زوجين دچار مشکلات ناباروري هستند که اين مسئله عوامل مختلفي را شامل مي‌شود و مي‌تواند مربوط به زنان يا مردان باشد که در زنان عملکرد نامناسب تخمدان و مشکل رحمي عمده دليل ناباروري محسوب شود.

حيدر گفت: تقريبا در يک سوم موارد ناباروري علت واضح يافت نمي‌شود و بايد از درمان‌هاي کمک باروري جهت رفع اين مشکل استفاده کرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg