کد مطلب: 173856
رهبر انقلاب در ديدار مداحان:
وظيفه جامعه مداح، مديريت شادي و عزاي جامعه است
تاریخ انتشار : 1398/11/26 13:55:39
نمایش : 930
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با بيان اينکه جامعه‌ مداح يک کار بزرگي بر عهده دارد و آن مديريت شادي و عزاي جامعه است، فرمودند: شما در حقيقت شادي‌هاي معنوي و عزاهاي اساسي و عميق را مديريت مي‌کنيد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ هزاران نفر از مداحان و ذاکران اهل بيت صبح امروز (شنبه) به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت صديقه کبري فاطمه‌زهرا (س) با رهبر معظم انقلاب ديدار کردند.

اهم فرمايشات حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار به شرح زير است:
 
-جامعه مداح يک کار بزرگي بر عهده دارد و آن عبارت است از مديريت شادي و عزاي جامعه؛ شما در حقيقت شادي‌هاي معنوي و عزاهاي اساسي و قلبي و عميق را مديريت مي‌کنيد، جهت مي‌دهيد، هدايت مي‌کنيد.
 
-آن جوامعي که اين وضعيت را ندارند، اين مجالس را ندارند، اين گريه‌ها را، اين شادي‌ها را ندارند، آنها اين خلأ را احساس مي‌کنند و بنده اطلاع دارم يک جوري مي‌خواهند اين خلأ را درست کنند، پُر کنند، و نمي‌شود؛ اين کار شما است.
 
-سنت اين کار هم مربوط به امروز و ديروز نيست؛ از زمان ائمّه (عليهم السّلام) است. اينکه شما مي‌بينيد دعبل را يا امثال اين بزرگواران را اين جور تشويق مي‌کنند، تحريص مي‌کنند، پاي شعرشان مي‌نشينند، آنها را وادار مي‌کنند به ادامه اين کار، اين همين کاري است که امروز شما داريد مي‌کنيد.
 
ادامه دارد...
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg