کد مطلب: 173861
دانا گزارش مي‌دهد؛
برخورد سرليست اصلاح‌طلبان تهران با حقوق‌هاي نجومي دولتمردان/ نظر «مجيد انصاري» درباره فيش‌هاي نجومي وقتي معاون پارلماني روحاني بود
تاریخ انتشار : 1398/11/28 11:03:00
نمایش : 891
«مجيد انصاري» که اين روزها به عنوان سرليست اصلاح طلبان در تهران به مردم معرفي مي شود روزگاري معاون پارلماني و سپس معاون حقوقي دولت روحاني بود. وي درباره حقوق هاي نجومي ديگران را متهم مي کرد که براي سرپوش گذاشتن بر فساد عظيم مالي به اين مسئله مهم دامن مي زنند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ «مجيد انصاري» سرليست اصلاح طلبان در تهران از جمله مسئولان دولت کابينه روحاني بوده است. وي در دو سمت معاون پارلماني رئيس جمهور و معاون حقوقي حسن روحاني در کابينه دولت يازدهم حضور داشته است. حالا فردي که پيشتر يکي از مديران دولتي بوده است با حضور در انتخابات به عنوان شاخص ترين کانديداي اصلاح طلبي براي انتخابات مجلس وارد گود شده است.

انصاري در خصوص مباحثي چون برجام، حقوق نجومي، حقوق شهروندي، شکايت از منتقدان دولت و ... بحث‌هاي بسياري را در رسانه ها مطرح کرده است.
 
موضوع حقوق هاي نجومي که در خردادماه سال 1395 افشا شد يکي از مباحثي است که در دو حوزه اي که انصاري در دولت روحاني فعاليت کرده است، مطرح شد. اين کانديداي اصلاح طلب به عنوان معاون پارلماني و معاون حقوقي پاسخ هاي جالب توجهي درباره جنجال حقوق هاي نجومي داده است.
 
در ادامه به برخي از مواضع وي درباره حقوق هاي نجومي اشاره مي کنيم: 
 
انصاري: براي سرپوش بر فساد عظيم مالي به فيش‌هاي حقوقي دامن مي‌زنند
 
انصاري در نشست خبري در سال 95 درباره اقدامات دولت درباره مقابله با حقوق هاي نجومي گفت: عده اي ممکن است به انگيزه سرپوش گذاشتن يا به فراموشي سپردن فسادهاي بزرگ مالي گذشته و پرونده هاي عظيم افسانه اي به اين موضوع دامن بزنند اما دولت به هيچ عنوان در اين مسايل وارد حاشيه نشده و نخواهد شد و از ابتدا با موضوع مسوولانه برخورد کرده است.
 
 
معاون اسبق پارلماني رييس جمهوري ادامه داد: مساله فيش هاي حقوقي به هر علت يا انگيزه اي که مطرح و احيانا به هر انگيزه اي که به آن دامن زده شده باشد، از ديد دولت و شخص آقاي رييس جمهور خيري براي کشور بود که زمينه اصلاح يک ناهنجاري اداري و بي عدالتي و بي انضباطي مالي را سامان دهد.
 
سخناني که لحن و کلام آن مورد توجه رسانه هاي بيگانه قرار گرفت و آنها با تيترهايي چون حقوق نجومي سرپوشي براي فسادهاي بزرگتر به سراغ اين مطلب رفتند.
 
 
تهديد تلويحي معاون روحاني به انتشار فيش‌هاي حقوقي / برخي براي دولت روزانه بحران آفريدند
 
البته اين سخنان انصاري با چاشني تهديد نيز همراه بود. معاون وقت پارلماني روحاني دراين باره گفت: «دولت فيش‌هاي حقوقي ساير قوا را منتشر نکرده بنابراين ساير قوا هم بايد به کمک دولت بيايند.»
 
وي تصريح کرد: اين موضوع علي‌رغم تلخي و ناراحتي‌اي که براي مردم داشت، موجب ايجاد نظام عادلانه و هماهنگي در پرداخت مي‌شود. آن بخشي که سهم و در اختيار دولت بود در اصلاح مقررات، برخورد با متخلفان، استرداد پول‌ها و غيره انجام شد. ساير قوا هم در اجرا بايد اقدام کنند.
 
معاون پارلماني رئيس جمهوري از حساسيت رسانه‌ها قدرداني کرد و گفت: از رسانه‌هايي که مسئولانه و نه فرصت طلبانه برخورد کردند، تشکر مي‌کنم. رسانه‌هايي که به‌درستي اين زشتي و ناهنجاري را مطرح و نقد کردند، پيشنهاد ارائه دادند و حتي از رسانه‌هايي که به‌دنبال بهانه عليه دولت هستند نيز تشکر مي‌کنيم. برخي براي دولت روحاني هر روز يک بحران در حوزه‌هاي مختلف ايجاد کردند اما دولت به اين موضوع توجهي ندارد.
 
 
انصاري: نامتعارف بودن نظام پرداخت‌ها ريشه در گذشته و حتي قبل از انقلاب دارد
 
انصاري همچنين با اشاره به اينکه دولت به دنبال اصلاح قانون براي جلوگيري از تکرار چنين مواردي است خبر داد: در يک ماه آينده لايحه جامع خدمات کشوري به دولت مي‌رسد و پس از بررسي و تصويب در اولين فرصت اين لايحه به مجلس داده مي‌شود. البته مقابله با اين پرداخت‌ها کار پيچيده و بزرگي است زيرا نامتعارف بودن نظام پرداخت‌ها ريشه در گذشته و حتي قبل از انقلاب دارد ولي دولت دنبال اجراي عدالت است.
 
 
انصاري:حقوق‌هاي نامتعارف ۹ماه پيش در دولت مطرح شده بود/ تعداد مديران متخلف مشخص نيست
 
انصاري در پاسخ به اين پرسش که چرا نهادهاي نظارتي از مسأله فيش‌ها بي‌خبر بوده‌اند، گفت: نظامات اقتصادي و پرداختي ما از شفافيت کافي برخوردار نيست. وزارت اقتصاد از چندي پيش دنبال اصلاح نظام مالياتي و راه اندازي يک سامانه مالياتي در کشور است و مشابه اين کار در امور گمرکات هم اجرا شده تا امکان قاچاق از بين برود.
 
وي در تيرماه سال 95 هم‌چنين در پاسخ به سوالي درباره اينکه شما چه زماني متوجه اين حقوق‌هاي نامتعارف شديد؟ گفت: 8 يا 9 ماه پيش وزير اقتصاد در دولت مطرح کرد که اختيارات وسيعي به هيأت مديره شرکت‌ها، بيمه‌ها، بورس و بانک‌ها داده شده که اين اختيارات مي‌تواند منشا فساد شود.
 
وي ادامه داد: سپس طيب نيا مامور شد تا دستور العملي را در اين باره تهيه کند که سه يا چهار ماه پيش اين دستورالعمل آمد اما به دليل نواقصي که داشت اين دستور العمل بازگردانده شد و در اين فاصله مسأله فيش‌هاي حقوقي مطرح شد. فکر مي‌کنم رسانه‌اي شدن فيش‌هاي حقوقي به دليل مطرح شدن آن در دولت بود. البته آقاي جهانگيري هم مدت‌ها قبل درباره دريافت‌هاي نامتعارف هشدار داده بود.
 
 
انصاري: دولت در موضوع فيش‌هاي حقوقي با مديران متخلف به شدت برخورد کرده است
 
سرليست اصلاح طلبان در تهران زماني که به عنوان معاون حقوقي رئيس جمهوري فعاليت مي کرد با اشاره به فيش هاي حقوقي نامتعارف گفت: دولت تدبير و اميد در همان روز اول به دفاع از مديران سالم و امانت دار برخاست و با مديران متخلف به شدت برخورد قانوني کرده است. در راستاي مبارزه با دريافتي هاي غير متعارف دولت تدبير و اميد لايحه اي تنظيم کرده و به مجلس ارسال مي کند.
 
انصاري با اشاره به اينکه دولت تدبير و اميد جايگاه ايران را در جوامع بين المللي ارتقا داده،  تصريح کرد: امروزه تمام کشورهاي خاورميانه دست نياز به سوي کشور ما دراز کرده اند.
 
 
انتهاي پيام/ 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg