کد مطلب: 173863
جهانبين نيوز گزارش مي دهد/
انتظارات مردم چهارمحال و بختياري از نماينده مجلس يازدهم / نماينده محترم وعده اي ندهيد که محقق نشود
تاریخ انتشار : 1398/11/30
نمایش : 837
انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حالي به مرحله بررسي صلاحيت داوطلبان نامزدي و شکل‌گيري آرايش جريان‌هاي سياسي رسيده است که مردم از مجلس يازدهم انتظاراتي دارند.
به گزارش هفت چشمه به نقل از  جهانبين نيوز؛ ثبت‌نام داوطلبان نامزدي انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي دهم تا شانزدهم آذر ماه جاري به مدت يک هفته در سراسر کشور انجام شد و در چهار حوزه انتخابيه  در استان چهارمحال و بختياري 224 نفر داوطلب شدند.

آنچه در اين روزها نُقل اکثر محافل عمومي و خصوصي شده علاوه بر بحث درباره نامزدهاي احتمالي، انتظارات و مطالبات مردم از نمايندگان خود در مجلس يازدهم است.
ديدگاه شماري از مردم استان  چهارمحال و بختياري را در اين باره جويا شديم.

نمايندگاه وعده هايشان در حد شعار باقي نماند

يکي از شهروندان  شهرکردي گفت: نماينده بايد از شرايط اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي مردم آگاهي کامل داشته باشد و مشکلات را لمس کند تا بتواند با درايت آنها را پيگيري کرده و حامي توليد و توليدکنندگان باشد.

جهانگير شريف پور افزود: در سال‌هاي اخير وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم دچار مشکلاتي شده است در حاليکه نمايندگان مانند گذشته در مجلس پيگير امور مردم نيستند.

وي گفت: قبل از انتخابات نمايندگان وعده‌هاي زيادي مي‌دهند که اگر حداقل نصف آن را اجرايي کنند بسياري از مشکلات رفع مي‌شود اما نمي‌دانيم مشکل کار کجاست و چرا برخي وعده‌ها در حد شعار باقي مي‌ماند.

نمايندگان به فکر اقشار کم درآمد جامعه باشند

زهرا  خالقي زاده يکي ديگر از شهروندان  افزود: نماينده‌اي که از سوي مردم انتخاب مي‌شود بايد براي آنها کار کند و در فکر رسيدگي به مشکلات اقشار کم‌درآمد و مستضعف باشد.

وي از بيکاري دانش‌آموختگان به عنوان بزرگترين معضل جامعه ياد کرد و گفت: جوان ‌بودن جمعيت کشور و متنوع ‌بودن نيازهاي آنها جامعه را با انبوهي از خواسته‌ها و نيازها روبه‌ رو کرده است که باعث مي‌شود پاسخگويي به نيازهاي نسل جوان اهميت زيادي داشته باشد.

اين شهروند ادامه داد: نمي‌دانم نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در اين زمينه تا چه ميزان اختيار قانوني دارند و مي‌توانند کارگشا باشند اما يکي از انتظارات ما جوانان اين است که ما را هم ببينند و دريابند.

نماينده مردم در مجلس به فکر مصلحت هاي جامعه باشد نه منافع خود

يکي از خبرنگاران استان چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: هر فردي که به عنوان نماينده مردم به مجلس ورود پيدا مي کند بايد قانون گذار خوبي بوده و  به فکر مصلحت هاي جامعه چه در سطح کلان و چه در سطح استان داشته باشد.

احمدي تصريح کرد: بعد از انتخابات اينگونه نباشد که در استان حضور نداشته باشد و جوانان ما نتوانند به راحتي با آن ها ديدار داشته باشند.

وي ادامه داد: به عنوان يک خبرنگار انتظار دارم که ما به عنوان پل ارتباطي بين مردم و مسئولين هستيم به راحتي بتوانيم با آن ها ارتباط برقرار کنيم و صداي مردم را به گوش آن ها برسانيم.

احمدي عنوان کرد: ما انتظار داريم نماينده مجلس به عنوان پدر استان از منافع استان دفاع کند و دلسوز اين استان باشد.

وي افزود: اين استان را از حالت محروميت خارج کند و بتواند ان را به سمت توسعه پيش ببرد.

دغدغه دانشجويان بعد از فارق التحصيلي را از بين ببرد

يکي از دانشجويان در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز ؛ اظهار کرد: هر نماينده اي که پا به عرصه انتخابات مي گذارند و داوطلب حضور در مجلس مي شوند قبول مي کنند که به عنوان نماينده چند شهرستان در مجلس حضور داشته باشند و از حقوق مردم دفاع کنند.

وي اذعان داشت: برخي داوطلبان وعده و وعيد مي دهند که شايد خودشان به خاطر هيجان انتخابات و مشغله زياد شعارها را ياد ببرند اما مردم همواره در ذهنشان قول هاي کانديدا ها هست و انتظار محقق شدن را دارند.

نظري زاده يادآور شد: کانديدا ها بايد حواسشان باشد که وعده اي را بدهند که بتوانند آن را محقق کنند.

وي افزود: مردم انتظار دارند فردي که به عنوان نماينده در مجلس مي رود از همه نظر برتر باشد بنابراين تخلف اخلاقي، مالي و اجتماعي ، رفتار هاي ضد ولايت فقيه را از آن ها نمي پذيرد.

نظري زاده عنوان کرد: اگر کسي انتخاب مي شود براي جلوگيري از بدبيني مردم و بي اعتمادي مردم موظف است در کليه رفتار هاي خودش و خانواده نظارت داشته باشد.

وي با اشاره به اينکه خيلي از جوانان به سمت دانشگاه مي آيند که بيکار نباشند گفت: قبلا کساني که وارد دانشگاه مي شدند بعد از فارق التحصيل پست جديدي به آن ها داده مي شد.

نظري زاده ياداور شد: به دنبال ريشه بيکاري و به دنبال آن فقر را از چهارمحال و بختياري بردارند تا اميد مردم و اميد جوانان بالا رود.
 
به گزارش جهانبين نيوز؛ همه اقشار جامعه هنگامي که در بحث انتخابات ورود پيدا مي کنند و  نمايندگان خود را وارد مجلس مي کنند انتظار محقق شدن قول هاي آن ها در زمان تبليغاتشان هستند پس نمايندگان بايد بعد از ورود به مجلس از هيچ تلاشي دريغ نکنند و همه هم و غم خود را براي از بين بردن مشکلات استان از جمله بيکاري، اشتغال، اقتصاد، آب و ... را به يک سرانجام مطلوب برسانند که اعتماد مردم را جلب کند.

لازم به ذکر است انتخابات مجلس دوره يازدهم هم زمان با سراسر کشور دوم اسفندماه در استان چهارمحال و بختياري برگزار مي شود.

گزارش: مرضيه عالي پور هفشجاني
انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg