کد مطلب: 173890
پاسخ به سوالات شما؛
ويروس کرونا؛ چه زماني پايان مي‌يابد؟
تاریخ انتشار : 1398/12/14 12:20:41
نمایش : 2307
متخصصان کامپيوتر با شبيه سازي و مقايسه وضعيت ويروس‌هاي مشابه قبلي، اوج شيوع ويروس کرونا را پيش بيني کرده‌اند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، با اينکه بيشتر کارشناسان در جهان اعتقاد دارند گمانه زني درباره اوج شيوع ويروس کرونا خطاي بسياري خواهد داشت، اما بعضي پزشکان و متخصصان کامپيوتر با شبيه سازي و مقايسه وضعيت ويروس‌هاي مشابه قبلي، اوج شيوع اين ويروس مرگبار را پيش بيني کرده‌اند.

بيشتر کارشناسان از دو هفته پيش با همه گير شدن ويروس خطرناک و کشنده کرونا پيش بيني درباره اين ويروس را با توجه به ماهيت و سرعت شيوع آن آغاز کرده‌اند. نشريه نيچر روز ۱۸ فوريه در گزارشي نوشت: «از امروز به بعد صد‌ها ميليون نفر در جهان به ويروس کرونا مبتلا خواهند شد».

اين نشريه اينطور پيش بيني کرده است که شايد نقطه شيوع ويروس کرونا حداقل چندين ماه بعد باشد و در اين مدت ميليون‌ها نفر را درگير کند.

بر اساس گزارش نيچر، اگرچه پيش بيني آينده مي‌تواند روشنگر راه باشد، اما محققات هشدار داده‌اند که آزمايش پيش‌بيني‌ها کار بسيار سختي است و داده‌هايي هم که مورد استفاده قرار مي‌گيرد کافي نيست.

بريان لابوس پژوهشگر بيماري‌هاي واگيردار در دانشگاه نوادا گفته است: «اگر هر هفته پيش بيني را بررسي کنيم و هر هفته يا هر دو هفته يک بار بگوييم شيوع بيماري در اين هفته است شايد يک زمان درست را تشخيص دهيم، غير از اين تشخيص زمان درست کار دشواري است».

ويروس کرونا

 

در بهترين سناريو مي‌توانيم به اظهارات ژانگ نانشان فيزيکدان چيني اشاره کنيم. ژانگ به عنوان کاشف ويروس سارس معروف است. اين فيزيکدان در هفته دوم فوريه در يک پنل تخصصي درباره شيوع ويروس کرونا گفته بود اين ويروس احتمالا تا پايان فوريه پيک خود را تجربه خواهد کرد.

به گفته  او وضعيت با اقدامات و امکانات کنترلي دولت چين بسيار بهتر شده و محدوديت‌هاي سفري نيز موثر بوده‌اند. با اين حال نشريه نيچر در آمار ژانگ نيز شک کرده و گفته شايد او در تلاش است که به مردم اطمينان خاطر بدهد؛ چرا که شيوع کرونا بر اقتصاد و جامعه چين اثر ويرانگر قابل توجهي داشته است.

پيک ويروس کرونا هر زماني مي‌تواند باشد

محققان دانشگاه لندن هم با پيش بيني‌هاي خود مي‎گويند پيک ويروس کرونا هر زماني مي‌تواند باشد، اما سباستين فانک محقق بيماري‌هاي واگير در دانشگاه لندن مي‌گويد شايد پيک بيماري زماني باشد که يک ميليون نفر به آن مبتلا شوند. بدترين سناريو نيز در نيچر پيش بيني شده است؛ بر اساس گفته محققان پيک شيوع ويروس کروتا اواخر ماه «مارس» يا «مي» [ارديبهشت تا خرداد]خواهد بود. در دوران پيک بر اساس يافته محققان دانشگاه هوکايدو ژاپن، روزانه ۲.۳ ميليون نفر به اين ويروس خطرناک مبتلا مي‌شوند.

به عقيده نيشورا استاد دانشگاه ۵۵۰ تا ۶۵۰ ميليون نفر در جهان به اين ويروس مبتلا مي‌شوند


سايت خبري کامپيوتري الترورس در گزارشي مدعي شده است که دانشمندان آمريکايي دانشگاه جان هاپکينز يک ماه قبل از شيوع اين بيماري با يک تحقيق کامپيوتري و يک شبيه سازي در ووهان پيش بيني کرده بودند که در ۱۸ ماه آينده ويروسي جهان فراگير خواهد شد و جان ۶۵ ميليون نفر را خواهد گرفت.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg