کد مطلب: 183921
در روزهاي کرونايي گردشگري مجازي را امتحان کنيد/
کرونا نفس هاي صنعت گردشگري را به شماره انداخت
تاریخ انتشار : 1399/01/11 08:08:44
نمایش : 922
در شرايط کرونايي امروز که نفس‌هاي صنعت گردشگري سنتي به شماره افتاده، تمرکز روي گردشگري مجازي مي‌تواند در دوران پساکرونا موجي از گردشگران را به چهارمحال و بختياري بياورد و روزهاي پررونقي براي گردشگري استان رقم بزند.
به گزارش  هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز ؛ استان چهار محال و بختياري، يکي از شگفت انگيز ترين مقصدهاي گردشگري و طبيعت گردي ايران است که متاسفانه آنطور که شايسته و بايسته توانمندي ها و ظرفيت هاي توريستي و تاريخي اين استان زيبا و سر سبز بوده، با استقبال ايرانگردان به ويژه گردشگران بين المللي مواجه نشده است.

اما به دنبال آن بازهم همه ساله گردشگران زيادي را به خود جذب مي کند که متاسفانه اين روزها حال و هواي گردشگري نه تنهال در استان چهارمحال و بختياري و کشور ايران  بلکه دربيشتر کشورهايي که به نوعي با ويروس جديد کرونا درگيرهستند مانند ديگر حوزه ها حسابي کساد شده تا شايد به نوعي بتوانند با شيوع اين بيماري واگير دار مقابله کنند از اين رو بايد چشم انتظار ماند که اين ميهمان تاج دار ناخوانده چه زماني تصميم ترک کشور را دارد تا به دنبال آن مجدا امنيت سلامت، توسعه و رونق گردشگري را در کشور شاهد باشيم.

در شرايط کرونايي امروز که نفس‌هاي صنعت گردشگري سنتي به شماره افتاده، تمرکز روي گردشگري مجازي مي‌تواند در دوران پساکرونا موجي از گردشگران را به چهارمحال و بختياري  بياورد و روزهاي پررونقي براي گردشگري استان رقم بزند.

مردم در شرايط شيوع ويروس کرونا، بايد  بتوانند از فرصت به وجود آمده در محيط خانه استفاده کنند و از طريق فضاي مجازي، آثار تاريخي، فرهنگي و گردشگري کشور ايران را مورد بازديد قرار دهند.

مدير کل ميراث رهنگي، صنايع دستي و گردشگري اواخر سال 98 با رسانه هاي استاني مصاحبه اي تحت عنوان اينکه امسال پذيراي هيچ گونه گردشگري در استان نيستيم داشته اند .

بيشتر مردم براي شکست کرونا در خانه ماندن را انتخاب کرده اند که ما در اين گزارش مي توانيم آن ها را به ديدن و معرفي مکان هاي گردشگري چهارمحال و بختياري از طريق فضاي مجازي دعوت کنيم.

جاذبه هاي طبيعي و گردشگري چهارمحال و بختياري را بيشتر بشناسيد

نام "چهارمحال و بختياري" اشاره به دو بخش چهارمحال و منطقهٔ بختياري دارد. چهارمحال بخشي روستانشين ميان اصفهان و منطقهٔ بختياري بود. محال جمع مکسر کلمه محل به معني ناحيه و مکان است و چهار محال يعني چهار ناحيه که عبارت بودند از: لار، کيار، ميزدج و گندمان. در تقسيمات کنوني استان، لار و کيار در شهرستان شهرکرد، ميزدج در شهرستان فارسان و گندمان در شهرستان بروجن قرار مي‌گيرد. منطقه بختياري نيز که از دير باز کوچ گاه ايل بزرگ يختياري بوده و هست، هم اکنون شامل شهرستانهاي کوهرنگ، فارسان، اردل و لردگان مي‌باشد. 


   
آبشار دره عشق

آبشار دره عشق در منطقه مشايخ شهرستان اردل مجاور روستاي دره عشق و در 130 کيلو متري شهرکرد قرار دارد اين آبشار با سرعت زياد از دل کوه بيرون مي جهد و يکصد متر ارتفاع دارد و در کنار اين آبشار رود کارون به آرامي جاري است و در ترکيب با انارستان و شاليزارهاي روستاي دره عشق و دورک اناري فضاي شگفت انگيزي را بوجود آورده است.



آبشار آتشگاه

 اين آبشار در يكصد و نود كيلومتري شهركرد و چهل كيلومتري شهر لردگان بعد از روستاي ميلاس و سردشت  در دره اي روح افزا و دلگشا به طول دو كيلومتر در بالادست روستاي كوچك  آتشگاه قرار گرفته است روستاي آتشگاه که خاطرات سرداران ايلامي  را به ياد مي آورد دره اي تنگ و زيبا با خصوصيات بکر و طبيعي است در ميان دره نهر خروشاني جاري است و سنگهاي آهکي و گچي و درختان کهن سال گردو چنار و بلوط و زبان گنجشک پيرامون آنرا فرا گرفته  مسير اين آبشار از سرچشمه تا اتصال به رود خانه خرسان و را فضاي سرسبز و بي نظيري از انواع درختان و گياهان جنگلي فرا گرفته است . شيب زياد و پستي و بلندي هاي دره بطول 3 کيلو متر ، آبشار هاي متعدد كوچك و بزرگي را ايجاد كرده است که در فاصله 200 متري 2 آبشار بزرگ خود نمايي مي کنند  پيوند عناصر زيباي طبيعي چون دره ، سبزه زار و اقليم مناسب ، فضاي بسيار فرح بخشي را جهت تفرج و گشت و گذار در اين مكان فراهم مي آورد. سراسر بهار و تابستان اين آبشار قابل مشاهده است. 



غار يخي چما

 در فاصله 25 كيلومتري چلگرد در نزديكي روستاي شيخ عليخان، يكي از نادرترين و اعجاب انگيزترين غارهاي منطقه به نام غار يخي چما با قنديل هاي فراوان يخي واقع شده است. از زير يخ هاي اين غار، چشمه اي با آب سرد در جريان است كه نهايتا به سد كوهرنگ مي ريزد. قرار گرفتن در دره هاي عميق و انباشت حجم برف هاي چندين ساله در اين مكان سبب شده قنديل هاي يخ و توده هاي عظيم برف به صورت دائمي و در تمام فصول سال باقي بمانند.  


 
دشت لاله هاي واژگون

 اين دشت زير پوششي رنگارنگ از لاله هاي سرخ رنگ و واژگون ، در 12 کيلو متري چلگرد ودر نزديکي روستاي بنواستکي کوهرنگ آرميده است . هواي لطيف ،سبک وپاک دشت و پوشش گياهي بسيار غني و ارزشمند آن چشم دل هر بيننده اي را مي نوازد.


 
تـالاب چـغاخـور

تـالاب چـغاخـور با مساحتي بيش از 2300 هكتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و كلار همچون نگيني مي درخشد و هر ساله پذيراي انواع پرندگان مهاجر و بومي شامل انواع مرغابي ، حواصيل ، لك لك سفيد ، خروس كولي و آبزياني چون ماهي كپور و نوعي از ماهيان گورخري است . هواي مطبوع و چشم انداز هاي زيبايي كه در اين مكان قرار دارد ان را در رديف يكي از مهم ترين كانون هاي سياحتي استان قرار داده است. اين تالاب در مسير شهركرد – ايذه (استان خوزستان) واقع شده و با شهركرد 60 كيلومتر فاصله دارد.



چشمه ديمه

چشمه ديمه در منطقه کوهرنگ در مجاورت روستايي به همين نام که اهالي آنرا به کيکاووس از قهرمانان شاهنامه نسبت مي دهند قرار دارد اين چشمه سر چشمه ي اصلي زاينده رودقبل ازايجاد تونل هاي کوهرنگ و در 12 کيلو متري چلگرد در مجاورت روستاي ديمه واقع شده و تا مرکز استان 85 کيلو متر فاصله دارد آب اين چشمه از گوارا ترين آبهاي جهان است و خواص درماني نيز دارداز جمله جلوگيري از پوسيدگي دندان و درمان سنگ کليه .

به گزارش جهانبين نيوز؛ هر سال چهارمحال و بختياري  در ايام نوروز، ميزبان تعداد زيادي از مسافران و گردشگران نوروزي بوده است که عيد امسال با توجه به شيوع ويروس کرونا هيچ يک از بنا‌هاي تاريخي، مناطق گردشگري و همچنين مراکز اقامتي و پذيرايي اين استان آمادگي حضور گردشگران را ندارند.

بعد از شکست کرونا بازهم ميزبان گردشگران و مسافران براي ديدذن تمامي اين مکان هاي گردشگري جذاب در اين استان هستيم .
 
انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg