کد مطلب: 183922
ظريف:
تحريم ها نبايد بيش از اين به جنايت جنگي بيانجامد
تاریخ انتشار : 1399/01/11 08:13:26
نمایش : 1127
وزير امور خارجه کشورمان با اشاره به اينکه جهان براي پيروزي نيازمند يک اراده اخلاقي در سرپيچي از زياده خواهي ايالات متحده است گفت: نبايد تحريم و مراعات تحريم‌ها بيش از اين به جنايت جنگي بيانجامد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ محمدجواد ظريف وزيرامورخارجه ايران در صفحه اينستاگرام خود نوشت: اين روزها جهان عليه چالشي مشترک مي رزمد و اين بار نه از مرزها و منافع که از بشريت، از زيستن، از ماندن دفاع مي‌کند.

وزير امورخارجه ايران تصريح کرد: تصوير دردناک اين روزها، تصويري يگانه از روز ماست که تمام جهان را در تلاشي بي سابقه برابر يک چالش همگاني قرار داده است.

وي بيان کرد: براي آنکه تکاپوي جهاني به ثمر بنشيند، براي آنکه جهان به زندگي باز گردد بايد باور کنيم که تمام اين کره خاکي زمين مبارزه است و در هر کجاي اين زمين که شکست بخوريم تمامي دنيا شکست خورده است.

ظريف يادآور شد: جهان وامدار تمام تلاش‌ها چه در ووهان، چه در تهران، چه در ميلان، چه در مادريد و چه در نيويورک وهر خبر تلخ و هر تصوير ناگواري از مرگ انسان‌ها، سوگواري تمام جهانيان را مي‌طلبد.

وي ادامه داد: جدال با کرونا کارزاري انساني است و اخلال در اين کارزار به غايت غير اخلاقي و ضد انساني خواهد بود.

وزير امورخارجه ايران در اين پيام تاکيد کرده است که اگر همه گيري جهاني کرونا هم نتواند سودازدگي در سياست و يکجانبه گرايي غير مسئولانه را متوقف کند جهان و ارزش‌هاي اخلاقي شکست دوباره خواهد خورد.

ظريف افزود: نظام سلامت، شهروندان و دولت ايران به مانند اروپا و ايالات متحده امريکا درگير مقابله با کروناست، اما آنچه رنج ايرانيان را مضاعف مي‌کند، آنچه انتخاب‌ها را در مديريت بحران محدودتر مي‌کند، تواماني تحريم و کرونا است.

وي بيان کرد: ايران تنها کشوري است که در ستيز رو در رو با بيماري نمي‌تواند تجهيزات و اقلام پزشکي را به سادگي خريداري کند. تحريم کرونا را جسورتر مي‌کند و تصميمات سخت براي مديريت بحران را دشوارتر.

ظريف خاطرنشان کرد: جهان براي پيروزي نيازمند يک اراده اخلاقي در سرپيچي از زياده خواهي ايالات متحده است، نبايد تحريم و مراعات تحريم‌ها بيش از اين به جنايت جنگي بيانجامد.

وزيرامورخارجه ايران در قسمتي از اين پيام تصريح کرده است که اين کريه ترين چهره يک دولت معتاد به تحريم است که مي‌خواهد با تضعيف ايران در برابر کرونا کارزار ناکام فشار حداکثري را جان دوباره بدهد. تلاش هر لحظه دستگاه ديپلماسي ايران محافظت از سلامت شهروندان است، چرا که مردم همواره بر همه چيز مقدم‌اند.

ظريف گفت: در کنار پرستاران، پزشکان و کارکنان بيمارستانها که به احترام آنها سر تعظيم فرود مي آورم و در کنار ديگر دستگاه‌هاي خدمت رسان، ديپلمات‌هاي ايراني نيز به تقابل با کرونا برخاسته اند.

وزيرامورخارجه ايران بيان کرد: براي ستيز با کرونا در کنار تلاش شبانه روزي همکارانم در سراسر جهان براي تأمين نيازهاي بهداشتي و درماني کشور بايد به بي اعتبار کردن تحريم‌ها همت گماشته ام و اين وظيفه ديپلماسي ايران است.‌

انتهاي پيام/ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg