کد مطلب: 184016
فرهادي:
گندزدايي شهرها مورد تاييد وزارت بهداشت نيست
تاریخ انتشار : 1399/02/29 12:45:38
نمایش : 1538
معاون مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت گفت: گندزدايي شهرها، آسفالت خيابان، در و ديوار مورد تأييد نيست.

به گزارش هفت چشمه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرهادي، معاون مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت درباره تاثير ضدعفوني کردن سطوح در معابر شهري اظهار کرد: اين کار بي تاثير است زيرا طبيعت انتقال اين بيماري از طريق سطوح است بنابراين بايد سطوح را گندزدايي کنيم. سازمان جهاني بهداشت در تمام اطلاعيه‌هايش تأکيد کرده است که سطوح با چه موادي ضدعفوني شود.

او افزود: گندزدايي شهرها، آسفالت خيابان، در و ديوار مورد تأييد نيست و ما هم در پروتکل‌هايمان به اين موارد اشاره کرده‌ايم.

معاون مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: با شهرداري‌ها، ارتش، سپاه و بسيج مکاتباتي داشتيم و جلسات متعددي را گذاشتيم،  براين اساس آنها در شهر فقط به گندزدايي سطوح و مبلمان شهري اکتفا خواهند کرد.

ضدعفوني کردن آسفالت، اقدامي بي فايده

فرهادي گفت: در مکان‌هايي مانند ايستگاه‌هاي اتوبوس‌ و مترو ضدعفوني صندلي، نيمکت ، سطوح داخلي و ميله‌ها لازم است اما روي آسفالت و در و ديوار نيازي به ضدعفوني کردن ندارند، زيرا پخش مواد شيميايي در فضا و استنشاق آن، سلامت افراد را به خطر مي اندازد.

او با بيان اينکه ضدعفوني کردن معابر به محيط زيست آسيب مي‌زند، گفت: آسيبي که بر اثر ضدعفوني کردن معابر به محيط زيست وارد مي‌شود، بستگي به نوع ماده ضدعفوني کننده دارد. اگر اين مواد ضدعفوني کننده الکل باشد به سرعت تجزيه مي‌شود، اگر مشتقات کلر باشد در محيط به سرعت تجزيه مي‌شود اما موجب تخريب فضاي سبز، دستگاه الکترونيک بانک‌ها و ... خواهد شد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg