کد مطلب: 184021
رهبر انقلاب اسلامي در سخنراني روز قدس:
عرصه جهاد در همه سرزمين‌هاي فلسطيني گسترش يابد/ فلسطين قابل فراموش شدن نيست
تاریخ انتشار : 1399/03/02 14:26:09
نمایش : 1404
رهبر معظم انقلاب، فرمودند: اصلي‌ترين توصيه، تداوم مبارزه و گسترش عرصه جهاد در همه سرزمين‌هاي فلسطيني است و بي‌گمان ويروس صهيونيسم ديري نمي‌پيمايد و با همت و ايمان و غيرت جوانان، از اين منطقه ريشه‌کن و ازاله خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز (جمعه) در سخناني به مناسبت روز جهاني قدس با اشاره به گشوده شدن فصل جديدي در مبارزه براي فلسطين بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و ظهور جبهه مقاومت و تغيير موازنه قدرت به نفع مبارزان، هفت توصيه مهم را در خصوص ادامه جهاد بزرگ و مقدس کنوني بيان و تأکيد کردند: اصلي‌ترين توصيه، تداوم مبارزه و گسترش عرصه جهاد در همه سرزمين‌هاي فلسطيني است و بي‌گمان ويروس صهيونيسم ديري نمي‌پيمايد و با همت و ايمان و غيرت جوانان، از اين منطقه ريشه‌کن و ازاله خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنانشان با تبريک پيشاپيش عيد سعيد فطر به همه مسلمانان جهان، تعيين روز قدس را ابتکار هوشمندانه امام خميني و حلقه وصل مسلمانان براي هم‌صدايي درباره قدس شريف و فلسطين مظلوم خواندند و با اشاره به استقبال ملتها از روز قدس گفتند: سياست عمده استکبار و صهيونيسم، کمرنگ کردن مسئله فلسطين در ذهنيت جوامع مسلمان و به سمت فراموشي راندن آن است اما فوري ترين وظيفه، مبارزه با اين خيانت است و قطعاً غيرت و اعتماد به نفس و هوشمندي روزافزون ملتهاي مسلمان اجازه فراموش شدن آن را نخواهد داد.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي غصب کشور فلسطين و تشکيل غده سرطاني صهيونيستي با فجيع‌ترين انواع قتل و جنايت و تداوم دهها ساله اين ستم تاريخي را يک رکورد جديد از سَبعيّت و شيطان صفتي بشر، برشمردند و افزودند: عامل و مجرم اصلي اين فاجعه، دولتهاي غربي و سياستهاي شيطاني آنها بود که هدف اصلي آنها و کمپاني‌داران يهودي از ايجاد دولت صهيونيست و تجهيز آن به انواع امکانات حتي تسليحات اتمي، ايجاد يک پايگاه دائمي در منطقه و امکان دخالت و تسلط بر کشورهاي آن بود.
 
ايشان افزودند: متأسفانه اغلب دولتهاي عرب نيز پس از مقاومت هاي نخستين، به‌تدريج تسليم شدند و با فراموشي وظيفه انساني و اسلامي و سياسي و غيرت و نخوت عربي، به هدفهاي دشمن کمک کردند.
 
رهبر انقلاب نتيجه اين تسليم را کشانده‌شدن مسير مبارزه به راه بي‌فرجام مذاکره با اشغالگر و حاميانش دانستند و خاطرنشان کردند: در چنين شرايطي طلوع انقلاب اسلامي در ايران فصل جديدي در مبارزه براي فلسطين گشود و با ظهور جبهه مقاومت کار بر رژيم صهيونيستي سخت‌تر شد و البته در آينده بسي سخت‌تر خواهد شد.
 
ايشان در توصيف صحنه کنوني مبارزه گفتند: در اين عرصه، جبهه مقاومت رو به اقتدار و اميد فزاينده و در مسير جذب روزافزون عناصر قدرت است اما جبهه ظلم و کفر و استکبار روز به روز تهي‌تر، مأيوس‌تر و کم‌توان‌تر مي‌شود.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در عين حال عرصه مبارزه را به‌شدت خطير و تغييرپذير و نيازمند مراقبت دائمي خواندند و تأکيد کردند: هرگونه غفلت و سهل انديشي و خطا در محاسبات اساسي در اين مبارزه بسيار مهم و سرنوشت ساز و حياتي، زيانهاي سنگيني وارد خواهد کرد.
 
ايشان سپس هفت توصيه مهم را براي همه کساني که دل در گرو مسئله فلسطين دارند، بيان کردند.
 
«محدود نکردن موضوع فلسطين به يک مسئله صرفاً فلسطيني و يا حداکثر عربي» توصيه اول رهبر انقلاب اسلامي بود که در اين خصوص گفتند: مبارزه براي آزادي فلسطين علاوه بر اينکه جهاد في سبيل الله و فريضه و مطلوب اسلامي است، يک مسئله انساني است و آنهايي که سازش چند عنصر فلسطيني با حُکام چند کشور عربي را مجوز عبور از اين مسئله اسلامي و انساني مي‌شمُرند، به‌شدت دچار خطا در فهم مسئله و احياناً دچار خيانت هستند.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بيان دومين توصيه خود افزودند: هدف اين مبارزه، آزادي همه سرزمين فلسطين از بحر تا نهر و بازگشت همه فلسطينيان به سرزمين خويش است بنابراين فروکاستن آن به تشکيل دولتي در گوشه اي از اين سرزمين، نه نشانه حق‌جويي است و نه نشانه واقع‌بيني زيرا امروز ميليونها فلسطيني به مرتبه اي از انديشه و تجربه و اعتماد به نفس رسيده اند که بتوانند اين جهاد بزرگ را وجهه همت سازند و به نصرت الهي و پيروزي نهايي نيز مطمئن باشند.
 
ايشان در توصيه سوم با تأکيد بر لزوم توکل جامعه مسلمان غيور و ديندار در اين جهاد بزرگ و مقدس به خداوند و اتکاء به نيروهاي دروني و دست قدرتمند خود و پرهيز از اعتماد به قدرتهاي ظالم غربي و مجامع وابسته جهاني و برخي دولتهاي دنباله‌رو و بي آبروي منطقه، گفتند: امروز دنيا يک به يک تعداد قربانيان کرونا را در سراسر جهان مي‌شمارد اما هيچ‌کس نمي‌پرسد قاتل و مسئول صدها هزار شهيد، اسير و مفقود در کشورهايي که آمريکا و اروپا در آن آتش جنگ را روشن کردند، و مسئول اين همه جنايت و غصب و تخريب و ظلم در فلسطين کيست؟
 
حضرت آيت الله خامنه‌اي در ادامه توصيه چهارم خود را خطاب به نخبگان سياسي و نظامي جهان اسلام اينگونه بيان کردند: سياست آمريکا و صهيونيست‌ها انتقال درگيري ها به پشت جبهه مقاومت و راه اندازي جنگ‌هاي داخلي براي سرگرم کردن جبهه مقاومت و فرصت دادن به رژيم صهيونيست است همانند کاري که در سوريه، يمن و در عراق با ايجاد داعش انجام دادند. راه جلوگيري از اين سياست خباثت آميز، خواست و مطالبه جدي جوانان غيرتمند در جهان اسلام و توجه به توصيه امام خميني عظيم است که فرمود هر چه فرياد داريد بر سر آمريکا -و نيز البته دشمن صهيونيست- بکشيد.
 
رهبر انقلاب اسلامي در توصيه پنجم خود، به سياست آمريکا با کمک پادوهاي منطقه اي آن براي عادي سازي حضور رژيم صهيونيستي در منطقه و قبول آن به‌عنوان يک واقعيت اشاره کردند و گفتند: بايد با واقعيت هاي مهلک و زيان بخش مبارزه کرد و همانطور که امروز انسانهاي با شعور، مبارزه با کرونا را واجب مي دانند، مبارزه با ويروس ديرپاي صهيونيسم نيز ضروري است و ديري نمي‌پيمايد که اين ويروس به همت و ايمان و غيرت جوانان، از منطقه ريشه‌کن خواهد شد.
 
اصلي ترين توصيه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، ششمين توصيه ايشان مبني بر «تداوم مبارزه و گسترش عرصه جهاد در همه سرزمين هاي فلسطيني» بود.
 
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه همه بايد ملت فلسطين را در اين جهاد مقدس ياري کنند و جمهوري اسلامي با افتخار هر چه در توان داشته باشد در اين راه انجام خواهد داد، گفتند: يک روز تشخيص بر اين شد که مبارز فلسطيني، دين و غيرت و شجاعت دارد اما دست او تهي از سلاح است، بنابراين به مدد الهي برنامه ريزي انجام گرفت و موازنه قدرت در فلسطين دگرگون شد، به‌گونه‌اي که امروز غزه مي تواند در برابر تهاجم نظامي دشمن صهيونيست بايستد و بر آن پيروز شود.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه اين تغيير معادله قدرت در بخش موسوم به سرزمين‌هاي اشغالي، قضيه فلسطين را به گام هاي نهايي نزديک خواهد کرد و تشکيلات خودگران در اين امر تکليف بزرگي برعهده دارد، افزودند: با دشمن وحشي جز با اقتدار و از موضع قدرت نمي توان سخن گفت. زمينه اين اقتدار بحمدالله در ملت شجاع و مقاوم فلسطين آماده است و جوانان فلسطيني امروز تشنه دفاع از کرامت خويش هستند.
 
ايشان خاطر نشان کردند: حماس و جهاد اسلامي در فلسطين و حزب الله در لبنان، حجت را بر همه تمام کرده اند و دنيا مجبور شدن ارتش جنايتکار صهيونيستي به عقب نشيني از جنوب لبنان زير ضربات کوبنده حزب الله و التماس براي آتش بس را فراموش نخواهد کرد و اين، يعني دست پُر و موضع قدرت.
 
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اقدام اخير يک دولت اروپايي در غير قانوني اعلام کردن حزب الله مجاهد و سرافراز گفتند: غير قانوني رژيمي مثل آمريکا است که داعش را توليد مي کند و رژيمي همانند آن دولت اروپايي است که هزاران نفر در بانه ايران و حلبچه عراق بر اثر مواد شيميايي اش به کام مرگ مي روند و بايد تا ابد شرمسار باشد.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در هفتمين توصيه خود با تأکيد بر اينکه فلسطين متعلق به همه‌ي فلسطينيان است و بايد با اراده آنان اداره شود، بار ديگر طرح جمهوري اسلامي براي برگزاري همه پرسي از همه اديان و اقوام فلسطيني را مطرح  و خاطرنشان کردند: اين طرح نشان مي دهد که ادعاي يهودي ستيزي که در رسانه هاي غربي تکرار مي شود، بکلي بي‌اساس است.
 
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه آنچه قطعاً بايد برود نظام صهيونيستي و صهيونيسم است، در پايان ياد شهيدان قدس از شيخ احمد ياسين و فتحي شقاقي و سيّد عبّاس موسوي تا سردار بزرگ اسلام و چهره فراموش نشدني مقاومت شهيد قاسم سليماني و مجاهد بزرگ عراقي شهيد ابومهدي المهندس و ديگر شهداي قدس را گرامي داشتند و از خداوند متعال براي مرحوم حسين شيخ الاسلام که سالياني را در راه فلسطين و آرمان قدس تلاش کرد، رحمت الهي مسئلت کردند.
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg