کد مطلب: 184035
دانا گزارش مي دهد؛
داستان ادامه‌دار رانت «ترک تشريفات» در قراردادهاي دولتي/ دستور وزير سابق صمت براي واگذاري تبليغات نمايشگاه بين المللي+سند
تاریخ انتشار : 1399/03/12
نمایش : 1460
برخي اسناد نشان مي دهد که قرارداد جذب پيمانکار براي تبليغات بزرگترين مرکز نمايشگاهي کشور، در آخرين روزهاي حضور وزير سابق، با استفاده از بند «ترک تشريفات» به يک شرکت واگذار شده است.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ موضوع قراردادهاي شرکت هاي دولتي، هميشه از جمله مسائلي بوده است که گاهي به دليل عدم شفافيت و گاهي نيز به دليل عدم وجود قانون مناسب، حاشيه هايي را به همراه داشته است.

در اين ميان قراردادهايي که با استفاده از امتياز «ترک تشريفات» به امضا مي رسد، به دليل عدم شفافيت ساختارهاي آن، در موارد بسياري منجر به بروز شبهه و حتي فساد در ادامه قرار داد مذکور شده است.

اين بند قانوني به دستگاه هاي دولتي اجازه مي دهد که تحت شرايطي از جمله عدم امکان برگزاري مناقصه، قرارداد را با نظر هياتي سه نفره که وزير وزارتخانه مربوطه در راس آن قرار دارد، به شرکت يا مجموعه بيروني واگذار کند؛ اتفاقي که در واقع براي گره گشايي در موارد خاص ايجاد، ولي هم اکنون به يک امتياز و رانت تبديل شده است.

اخيرا اسنادي در اختيار خبرنگار راه دانا قرار گرفته است که نشان مي دهد بهمن حسين زاده مدير عامل نمايشگاه بين المللي در آخرين روز هاي سمت وزير سابق صمت درخواست ترک تشريفات براي جذب پيمانکار تبليغات اين نمايشگاه که بزرگترين کار پيمانکاري در حوزه نمايشگاهي است را از رحماني درخواست و وي با درخواست مديرعامل نمايشگاه بين المللي موافقت کرده است.

اين درحالي است که پيشتر انجام تبليغات نمايشگاه در قالب مناقصه صورت مي گرفت و به همين دليل شرکت هاي متعددي مي توانستند از اين امکان استفاده کنند.

براساس اسنادي که در اختيار خبرنگار راه دانا قراردارد ظاهرا ابتدا يکي از شرکت هاي تبليغاتي به وزير وقت صمت نامه اي را مي نويسد که بر مبناي آن نامه درخواست مي کند تا تبليغات نمايشگاه بين المللي را در اختيار بگيرد و پس از مذاکرات صورت گرفته، مسئولان نمايشگاه نيز به طور مجزا به وزير صمت نامه مي زد تا درخواست ترک تشريفات براي دراختيار دادن تبليغات نمايشگاهي را به شرکت هاي ثالث داشته باشد که پس از اين نامه نگاري ها ظاهرا با اين درخواست از سوي رحماني وزير سابق صمت موافقت مي شود.  

 

حال سوال اينجاست که علت اين ترک تشريفات چه بوده است؟ و چرا تاکنون بازرسي وزارت صمت و ساير نهادهاي نظارتي موضوع را بر اساس مستندات موجود بررسي نکرده اند و سوال اصلي اينجا است که منافع ميلياردي حاصل از اين ترک تشريفات به جيب چه کساني مي رود.

بايد منتظر ماند و ديد که مدرس خياباني سرپرست وزارت صمت چه تصميمي در خصوص مسائل مطرح در خصوص نمايشگاه و حواشي آن خواهد گرفت چرا که پيش از اين نيز برخي مسائل در خصوص اين مجموعه در رسانه ها مطرح شده بود.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg