کد مطلب: 184037
حجت الاسلام حاجتي در گفتگو با دانا:
همچنان پژواک جمله "آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند" شنيده مي‌شود/ مواضع رهبر انقلاب، «امام خميني(ره)» را از هر دوره‌اي زنده‌تر کرده است
تاریخ انتشار : 1399/03/13 10:35:52
نمایش : 1370
نويسنده کتاب عصر خميني با اشاره به اينکه امروز نفت کش هاي جمهوري اسلامي ايران 14 هزار کيلومتر را طي کرده و در درياي کارئيب که حياط خلوت آمريکاست محموله هاي سوختي تحويل مي دهند گفت: ارتش ايالات متحده آمريکا در برابر اين اقدام هيچ غلطي نمي تواند بکند يعني 30 سال بعد از ارتحال امام استکبار همچنان پژواک سخن امام که آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند شنيده مي شود.

به گزارش هفت چشمه؛ «حجت الاسلام ميراحمد رضا حاجتي»، نويسنده کتاب «عصر خميني» در گفتگو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ درباره سيره امام خميني (ره) عنوان کرد: يکي از وظايف ما در طول ايام سال به ويژه در ايام رحلت امام يا مناسب هايي مانند ولادت امام خميني (ره) اين است که يادي بکنيم از امام و براي نسل جوان مشخص کنيم که از کدام امام حرف مي زنيم.

وي با بيان اينکه رهبر انقلاب در سالگرد ارتحال امام در مرقد بنيانگذار انقلاب اسلامي تذکر دادند که امام ميراث فرهنگي نيست افزود: نبايد اينگونه باشد که تصور شود امام در برهه‌اي از تاريخ زندگي کرده و شخصيت برجسته ايشان فقط در همان ظرف زماني تعريف شده و پاسداشت ياد و نام او به همان ظرف زماني محدود شود.

حاجتي با بيان اينکه طبق فرمايش رهبر انقلاب امام ، امام بالنده و زنده است عنوان کرد: اگر سيره امام شناخته و معرفي شود در آن صورت مجالس يادبودي که براي امام برگزار مي شود پيرامون يک حادثه عظيم تاريخي و يک شخصيت تاريخ ساز است و فرصت برگزاري يادبود براي امام خميني به تبيين فتوحات امام تبديل مي شود.

نويسنده کتاب عصر خميني با اشاره اينکه امام کسي بود که خاورميانه را از دست استکبار جهاني خارج کرد ادامه داد: قيام بنيانگذار انقلاب اسلامي حرکتي بود تا مقدمات شکل گيري قيام هاي بزرگ در ممالک اسلامي فراهم شده و حرکت هاي آزادي خواهانه شکل بگيرد.

 

نگاه صرفا تاريخي به صحيفه امام خميني(ره) سرمنشا مخاطرات زياد براي انقلاب است

حاجتي با اشاره به اينکه بايد به طور مرتب امام و سيره وي بازمطالعه و مواضعش به طور دقيق بررسي شود تصريح کرد: متاسفانه به نظر مي رسد حتي برخي دوستداران امام راحل به صحيفه وي به ديد يک مطلب تاريخي ديده مي شود و اين خود مي تواند سرمنشاء مخاطرات براي انقلاب اسلامي باشد.

وي با اشاره به اينکه رهبر انقلاب فرمودند ضامن سعادت ما حرکت در مسير امام خميني (ره) است تاکيد کرد: حضرت آقا فرمودند زماني که ملت از خط امام جدا شود سيلي خواهد خورد، همانطور که در قضيه برجام ديديم بعضي از نيروهاي خودي با هزار و يک توجيه از مواضع امام نسبت به آمريکا فاصله گرفتند و در دام مذاکره با آمريکا گرفتار شده و سيلي را خوردند.

نويسنده کتاب عصر خميني با بيان اينکه بايد در زمينه ابعاد شخصيتي، آرمان ها ، آثار بين المللي سيره امام و ويژگي هاي بنيانگذار انقلاب اسلامي محصولات فاخر فرهنگي توليد شود گفت: حق امام در تبيين اين ابعاد ادا نشده است.

حاجتي با اشاره به اينکه بايد شخصيت امام را بيشتر بشناسيم و براي ديگران بشناسانيم تصريح کرد: ناگفته هاي فراواني پيرامون شخصيت والاي امام از حيث معنويات و خودسازي وجود دارد که نه تنها نسل جوان ما بلکه نسلي که با امام بزرگ شد آن را به خوبي نشناخت.

اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينکه امام زاهد در ميدان جنگ تير تمام عيار در برابر عربده کشي هاي استکبار بود گفت: اين ويژگي مردان خداست، رهبر انقلاب در سخنراني سال 98 خود در حرم امام عنوان کردند که امام مثل جدشان مجمع الجدين بودند ، همان امامي که مي فرمودند من در جماران حواسم به بچه هاي کوچکي بود که در آغوش مادرانشان گريه مي کنند در مواضع خود فرياد مي زدند که آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند. همان امامي که به غنچه يک گل خيره مي شد تا شکفته شود مي فرمود اگر نظر من را مي خواهيد ناو هاي آمريکايي اگر وارد خليج فارس شدند آنها را بزنيد.

حاجتي با بيان اينکه توصيه مي کنم همه مردم به خصوص نسل جوان سخنراني هاي رهبر انقلاب در روز 14 خرداد را حتما پيگيري کنند گفت: اين سخنراني ها بهترين معرفي از شخصيت امام خميني (ره) است.

وي با بيان اينکه امام براساس زهد در زندگي به بينش توحيدي دست پيدا کرده بود گفت: اين بينش توحيدي مبناي عمل سياسي امام بود که اين بينش بايد مطالعه و بررسي شود.

 

بعد از مقام معظم رهبري شهيد چمران آرمان انقلاب انفسي و آفاقي امام را درک کرد

حاجتي با بيان اينکه بايد آرمان امام تبيين و نشر داده شود زيرا دشمن بيکار ننشسته است، گفت: در برخي از اسنادي که از اتاق فتنه سبز در لندن منتشر شدبه صراحت اعلام کرده بودند که بايد با امام خميني به جنگ با امام خميني برويم.بايد مواضع وي را تحريف کنيم و به جاي مواضع اصلي امام به خرد جامعه دهيم.

اين استاد حوزه و دانشگاه با تشريح آرمان هاي اصلي امام گفت: امام دو آرمان بسيار مهم داشت نخست ايجاد انقلاب انفسي و ديگري ايجاد انقلاب آفاقي و بايد گفت در بين ياران امام کسي که اين دو آرمان را درک کردند بعد از مقام معظم رهبري شهيد چمران بود.

وي با اشاره به اينکه امام خميني (ره) اعتقاد داشت که بايد در جوامع اول اسلامي بيداري به وجود بياوريم تا بعد از شکل گيري اراده انقلاب شکل گيرد عنوان کرد: امام ويژگي انقلاب آفاقي را اعلام کردند و فرمودند انقلاب جهاني حضرت مهدي (عج)  همان انقلاب آفاقي است، چنانچه فرمودند اگر مسئولان جمهوري اسلامي در صدد زمينه سازي ظهور امام زمان (عج) نباشند ولو خدمت بکنند يا خائن هستند يا خطرساز .

حاجتي با اشاره به اينکه رهبر انقلاب در جمله اي طلايي فرمودند راه امام صراط مستقيم انقلاب اسلامي است و هر کس با امام خميني بيعت کند با رسول الله بيعت کرده است گفت: بايد راه امام را بشناسيم و به همين منظور رهبر فرزانه انقلاب به طور مرتب در صدد توضيح امام هستند به طوري که امروز بعد از گذشت بيش از 3 دهه از ارتحال امام خميني(ره) رهبر انقلاب همچنان درحال معرفي بنيانگذار انقلاب اسلامي است.

 نويسنده کتاب عصر خميني با اشاره به اينکه يک جريان قدرتمند با زور و زر و تزوير از قبل از پيروزي انقلاب اسلامي به دنبال ترد ، کتمان و تحريف امام خميني (ره) بوده و هست عنوان کرد: در قيام 15 خرداد 42 که هزاران نفر به شهادت رسيدند هيچ نشريه اي در آمريکا حتي يک عکس سه در چهار از امام منتشر نکرد با اينکه مي دانستند رهبر قيام چه کسي است. 

وي گفت: خط سير و سياست آمريکا و کشورهاي هم پيمانش اين بود که امام را در سر خط اخبار قرار ندهند و همين ها بودند که دستور تبعيد امام را دادند.

حاجتي با بيان اينکه به دنبال پروژه حذف امام بودند گفت: قصد به شهادت رساندن امام را داشتند و حتي بحث اعدام وي را هم مطرح کردند.

 

امام تا بن دندان به شيطان بزرگ بودن آمريکا اعتقاد داشت

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينکه متاسفانه علاوه بر دشمنان خارجي فريب خوردگان داخلي هم با پروژه کتمان و تحريف امام همراهي مي کنند تصريح کرد: تلاش مي کنند تصوير غيرواقعي از امام خميني (ره) به نمايش بگذارند.

نويسنده کتاب «عصر خميني» با استناد به سخنراني رهبر انقلاب در سالگرد ارتحال امام مبني براينکه  «برخي شخصيت هاي مطرح عنوان مي کنند که امام در اواخر عمر از مواضع خود نسبت به آمريکا برگشته بودند» تاکيد کرد: امام تا بن دندان به شيطان بزرگ بودن آمريکا اعتقاد داشت که تا آخرين لحظات حيات به آن اعتقاد داشت.

حاجتي تصريح کرد: اگر مواضع امام را نشناسيم و بر آن تاکيد نداشته باشيم انقلاب اسلامي مي تواند دشتخوش آفت بزرگ تحريف امام شود.

اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينکه بايد در توليدات فرهنگي و هنري امام به درستي و روشني به نسل جوان شناسانده شود گفت: رسيدن به آزادي، استقلال ، خودکفايي و قدرت بازدارندگي در حد يک ابرقدرت آرمان امام براي ملت بزرگ ايران بود.

وي با اشاره به اينکه امروز نفت کش هاي جمهوري اسلامي ايران  14 هزار کيلومتر را طي کرده و در درياي کارئيب که حياط خلوت آمريکاست محموله هاي سوختي تحويل مي دهند گفت: ارتش ايالات متحده آمريکا در برابر اين اقدام هيچ غلطي نمي تواند بکند يعني 30 سال بعد از ارتحال امام استکبار همچنان پژواک سخن امام که آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند شنيده مي شد.

نويسنده کتاب عصر خميني با اشاره به اينکه امروز در اکثر ايالت هاي آمريکا درگيري هاي شديد در حال وقوع است تصريح کرد:  امام به گرباچوف نوشتند که به غرب دل نبند ، غرب هم گرفتار حادثه است.

 

مقام معظم رهبري نه تنها شبيه امام بلکه عين امام است

وي درباره تشابهات سيره امام خميني (ره) با مقام معظم رهبري در 3 دهه گذشته تصريح کرد: نمي شود از اين مقوله با عنوان تشابه تعبير کرد، اينها عينيت دارند. خداوند وعده داده که وقتي امت اسلامي از يک آيه و نشانه متنعم شد پس از آن بهتر از آن و يا مثل آن را خواهم داد. 

حاجتي گفت: اگر نگوييم امام خامنه اي در بعضي موارد به جهت جواني که نسبت به امام داشتند بهتر از امام عمل کردند بايد گفت عين امام عمل کردند.

اين استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز وقتي در دنيا از مقام معظم رهبري سخن به ميان مي آيد قبل از آن سخن از امام مطرح شده است. دو هزار شيعه در نيجريه به 20 ميليون تبديل شدند، امروز جبهه انقلاب اسلامي به شرق درياي مديترانه رسيده است و نام و ياد و مکتب امام آنجا زنده است.  تنها در يک مراسم بزرگداشت امام خميني در پيشاور پاکستان 30 هزار نفر شرکت مي کنند، در اروپا و آمريکا در جنوب آسياي شرقي ياد امام زنده است چون رهبر انقلاب مثل امام حرکت کرده و مبين سيره امام بودند و بر همان خط حرکت کردند.

حاجتي گفت: سکانداري انقلاب توسط مقام معظم رهبري باعث شده که امروز امام در قلوب تمام آزادي خواهان دنيا زنده تر از هر دوره اي باشد. امروز پرچم جمهوري اسلامي ايران در ونزوئلا به احتزاز در مي آيد، عکس حاج قاسم سليماني در شبکه هاي اجتماعي پست مي شود اينها دليلي ندارد جز اينکه راه و مسلک امام زنده است و فرمايشات و مواضع به حق رهبري کاملا منطبق بر آنچه که امام فرموده است.

 

انتهاي پيام/ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg