کد مطلب: 184055
افشاگري ياوري از نحوه انتخاب مربي بلژيکي: کميته فني نقشي در انتخاب ويلموتس نداشت
تاریخ انتشار : 1399/03/20 13:33:28
نمایش : 1545
عضو مستعفي کميته فني فدراسيون فوتبال گفت: کميته فني هيچ نقشي در انتخاب سرمربيان تيم‌هاي ملي نداشت و تصميمات در جايي ديگر گرفته مي‌شد.

به گزارش هفت چشمه، محمود ياوري در گفت و گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس در مورد نحوه معرفي و انتخاب ويلموتس براي تيم ملي بزرگسال اظهار داشت: در انتخاب سرمربي تيم ملي فوتبال ايران  فدراسيون اختيار تام و کامل دارد و مسئوليت صدرصدي اين انتخاب با فدراسيون است اما اگر حالا مسايلي بيان شده که وزارت ورزش در انتخاب سرمربي تيم ملي بزرگسالان دخالت کرده ديگر بايد فاکتورهاي ديگر را بررسي کنيم و اينکه چرا فدراسيون فوتبال از وزارت ورزش تبعيت مي‌کند.

وي افزود: اگر وزارت ورزش براي انتخاب سرمربي تيم ملي دستور داده در آنصورت ديگر فدراسيون اختيار کامل نداشته و مانند مديرعامل يک باشگاه در قبال وزارت ورزش عمل کرده است.  در واقع در اين پروسه وزارت ورزش نقش هيات رئيسه و هيات مديره را برعهده گرفته و فدراسيون فوتبال هم نقش مديرعامل را داشته که مجري اين تصميم بوده است.

عضو مستعفي کميته فني فدراسيون فوتبال تصريح کرد: من زماني عضو اين کميته بودم و در جلسه آن شرکت کردم و برگشتم و ديگر به اين جلسه نرفتم زيرا در اين کميته اراده‌اي براي پيشرفت فوتبال نديدم و به همين دليل هم استعفا کردم. اکنون در انتخاب ويلموتس هم بايد بررسي کنيم و  ببينيم چرا و به چه دليل و با چه قدرتي و چه اعمالي صورت گرفته است! زيرا انتخاب سرمربي جز لاينفک اختيارات فدراسيون فوتبال محسوب مي شود. انتخاب سرمربي تيم اميد نيست بلکه سرمربي تيم ملي بزرگسالان بوده که از اختيارات صدرصدي فدراسيون است. 

ياوري در مورد اينکه آيا قبل از انتخاب ويلموتس از کميته فني استعفا کرده بود و چرا اين استعفا را تاکنون علني نکرده گفت: در زمان انتخاب سرمربي تيم ملي جوانان من استعفا کردم. 4 ماه قبل از اين انتخاب استعفا کردم. کسي هم از من دليل استعفايم را نپرسيد و من هم آن را بيان نکردم. حتي زماني آقاي تاج پيام داد که به ياوري بگوييد بماند اما ديگر نماندم.

وي در مورد اينکه ظاهرا حرف علي پروين در مورد کميته فني درست بوده که گفته اين کميته همان کشک است، اظهار داشت: زماني که در باشگاه‌ها به عنوان سرمربي فعاليت مي‌کردم به مديران باشگاه مي‌گفتم اگر کميته فني شما افرادي دارد که در مربيگري بالاتر از من هستند بيايند و اشکالي هم ندارد اما نمي‌توانم کميته فني پايين‌تر از خودم از نظر قدمت و سابقه را بپذيرم.

اين مربي سابق فوتبال تاکيد کرد: در مورد کميته فني فدراسيون فوتبال هم بايد بگويم که براي انتخاب سرمربيان تيم‌هاي ملي در رده‌هاي جوانان، اميد و نوجوانان ما از افراد مختلف دعوت مي‌کرديم که به کميته بيايند و برنامه‌هايشان را ارايه کنند بعد يکباره مي‌ديديم که از جايي ديگر سرمربي انتخاب شده است! گفتم اگر قرار است جايي ديگر تصميم بگيرد و سرمربي انتخاب کند خب به ما هم بگوييد که ديگر افراد را نياوريم. دکتر خبيري، من و دکتر اسلامي عضو کميته فني بوديم که رفتيم و استعفا کرديم زيرا فضاي اين کميته را کارشناسي و فني نديديم.

ياوري تصريح کرد: کميته فني در انتخاب ويلموتس هيچ نقشي نداشت و دخالتي نکرد. در مورد انتخاب سرمربي ملي تيم هاي پايه هم جالب است بگويم که بعد از استعفايم به من تلفن شد و گفتند آقاي ياوري در جريان باشيد که فلاني سرمربي تيم ملي رده فلان شد! من گفتم خدا پدرتان را بيامرزد  6 ماه پيش استعفا کرده‌ام و اکنون مي‌گوييم در جريان انتخاب سرمربي تيم ملي رده پايه باشم. ضمن اينکه اعضاي کميته فني بايد سرمربي تيم ملي را انتخاب کنند نه اينکه به آنها گفته شود فلاني سرمربي تيم ملي شد!

وي خاطر نشان کرد: متاسفانه در کميته فني شاهد بوديم که انتخاب‌ها و تصميم گيري‌ها از خارج از کميته انجام مي شد و من هم استعفا کردم. زيرا ما از نفرات ديگري براي انتخاب سرمربي تيم ملي در رده پايه دعوت مي کرديم و بعد مي‌ديديم فرد ديگري از قوطي بيرون آمد و سرمربي شد. در انتخاب سرمربيان تيم ملي بزرگسالان مثل کي‌روش و ويلموتس اين کميته هيچ نقشي نداشت. 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg