کد مطلب: 184086
هاشمي در گفتگو با دانا:
موسوي خوئيني‌ها آب به آسياب دشمن مي ريزد/ نوشتن چنين نامه‌اي فرار از مسئوليت است
تاریخ انتشار : 1399/04/09 14:25:55
نمایش : 1307
عضو حزب کارگزارن سازندگي در واکنش به نامه موسوي خوئيني ها خطاب به رهبر انقلاب گفت: همه در نظام جمهوري اسلامي ايران مسئول هستيم و نگاشتن چنين نامه اي فرار از مسئوليت است.چنانچه مرحوم هاشمي همواره اين تعبير را به کار مي بردند که همه در اين نظام مسئول هستيم.

به گزارش هفت چشمه؛ «محمد هاشمي رفسنجاني»، عضو سابق حزب کارگزاران سازندگي در گفتگو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با انتقاد از بي مسئوليتي مرد خاکستري جريان اصلاحات در نگارش نامه خطاب به مقام معظم رهبري گفت: مرحوم هاشمي رفسنجاني همواره درسخنراني هاي خود معتقد بود که در حکومت اسلامي و همه ناظر و مسئول هستند و آن گونه نيست که يک نفر در نظام اسلامي بگويد من کاره اي نيستم.

وي با اشاره به تقسيم بندي هاي مرحوم هاشمي در اداره امور کشور افزود: مي فرمودند همه ما يا تصميم ساز هستيم يا تصميم گير، يا مجري و يا ناظر يعني اداره امورات کشور بر اين چهار محور است.

هاشمي عنوان کرد: دولت يک لايحه را تهيه کرده و تصميم گير است همان لايحه در مجلس به تصويب مي رسد و نمايندگان تصميم ساز مي شوند و براي اجرا ابلاغ به نهادهاي مختلف ابلاغ مي شود که آنها مجري هستند و دستگاه هاي نظارتي هم ناظر هستند.

هيچ کس نمي تواند خود را غير مسئول دانسته ، کنار بکشد

عضو سابق حزب کارگزاران سازندگي با انتقاد از مجلس دهم نسبت به کم کاري نظارتي تصريح کرد: وظيفه مجلس نظارت است وقتي نهادي مسئوليت نظارت دارد بايد به مسئوليت خود عمل کند اما مهمترين انتقادي که نسبت به مجلس دهم وجود داشت، نبود نظارت بود.

وي تاکيد کرد: هيچ کس نمي تواند خود را غير مسئول دانسته ، کنار بکشد و گناه را به گردن ديگران بيندازد. هر کس به اندازه حوزه مسئوليت خود بايد پاسخگو باشد.

هاشمي با اشاره به اينکه در نظام انقلاب اسلامي هيچ غير مسئولي نداريم تاکيد کرد: همه مسئول هستند و همه بايد پاسخگو باشند. 

اين فعال سياسي با بيان اينکه همه ما در دو محضر بايد پاسخگو باشيم عنوان کرد: بايد ابتدا در محضر خداوند پاسخگو باشيم. وظيفه داريم و مسئوليم که به اندازه وسع خود در محضر خدا پاسخگو باشيم ضمن اينکه نسبت به مسئوليت خود بايد به مردم هم پاسخگو باشيم.

نمي شود گناه را به گردن هم بيندازيم 

وي با بيان اينکه نمي شود گناه را به گردن هم بيندازيم گفت: نامه آقاي خوئيني ها و واکنش هايي که درپي آن مطرح شد تداعي کننده مناظرات انتخاباتي بود. در طرح اين حرف ها بحث تنها بر روي افراد نيست بلکه نظام انقلاب اسلامي مورد هجمه قرار گرفته و بسياري از خارج نشينان از اين فرصت استفاده مي کنند.

هاشمي با اشاره به اينکه با اين گونه اظهارات دستاوردهاي نظام زير سوال مي رود عنوان کرد: به نظر مي رسد با اين نامه و واکنش ها به آن مناظره هاي انتخاباتي يک سال زودتر شروع شده و قبل از آنکه در تلويزيون آغاز شود در فضاي مجازي و رسانه ها بين برخي چهره ها شروع شده است.

نگاشتن چنين نامه اي فرار از مسئوليت است

عضو سابق حزب کارگزارن سازندگي با بيان اينکه بايد جلوي طرح اينگونه مباحث در رسانه ها گرفته شود گفت: همه در نظام جمهوري اسلامي ايران مسئول هستيم و نگاشتن چنين نامه اي فرار از مسئوليت است.چنانچه مرحوم هاشمي همواره اين تعبير را به کار مي بردند که همه در اين نظام مسئول هستيم.

خوئيني ها به دنبال مسئوليت گريزي است/ آقاي خوئيني ها نامه اي را هم عليه آقاي هاشمي نوشته بود

وي درپاسخ به اينکه به نظر مي رسد آقاي خوئيني ها در نگارش اين نامه به دنبال آن است که مسئوليت را از گردن خود و هم حزبي هايش ساقط کرده و برخي ناکارآمدي هاي دولت را به گردن ساير طيف‌ها و گروه ها اصلاح طلب بيندازد گفت: آقاي خوئيني ها بعد از رحلت مرحوم هاشمي هم نامه اي عليه آقاي هاشمي نوشته بود.

هاشمي گفت: الان زود است که مناظره هاي انتخاباتي شروع شود اين اظهارات به ضرر يک فرد نيست بلکه دستاوردهاي نظام را زير سوال مي برد اگر مشکلي وجود داشته باشد همه بايد پذيرفته و براي رفع آن تلاش کنند.

عضو سابق حزب کارگزارن سازندگي گفت: طرح اين مسائل از سوي آقاي خوئيني ها آب به آسياب دشمن ريختن و بازي کردن در زمين دشمن است.

 

انتهاي پيام/ک  

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg