کد مطلب: 184099
سرپرست بهزيستي چهارمحال و بختياري خبر داد
آغاز طرح غربالگري تنبلي چشم در چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1399/04/16 09:37:26
نمایش : 1158
سرپرست بهزيستي چهارمحال و بختياري گفت: امسال به دليل وضعيت نامعلوم شيوع کرونا در نيمه دوم سال، تقويم اجرايي طرح تغيير کرده است و از روز گذشته (۱۵ تير) آغاز و تا ۱۵ مهرماه سنجش سلامت کودکان سه تا ۶ ساله از طريق دستگاه غربالگري بينايي در ۳۰ پايگاه غربالگري در ادارات و مراکز شنوايي‌سنجي آغاز شده است.
به گزارش هفت چشمه، معصومه محمدي سرپرست بهزيستي چهارمحال و بختياري، در گفت‌وگو با جهانبين نيوز، اظهار کرد: امسال به دليل وضعيت نامعلوم شيوع کرونا در نيمه دوم سال، تقويم اجرايي طرح تغيير کرده است و از روز گذشته (۱۵ تير) آغاز و  تا ۱۵ مهرماه سنجش سلامت کودکان سه تا ۶ ساله از طريق دستگاه غربالگري بينايي در ۳۰ پايگاه غربالگري در ادارات و مراکز شنوايي‌سنجي آغاز شده است.
 
محمدي افزود: امسال باتوجه به شيوع کرونا، سنجش براساس پروتکل‌هاي بهداشتي زير نظر سازمان بهزيستي کشور  و با استفاده از دستگاه غربالگري انجام خواهد شد و در سنجش کودکان از تابلو استفاده نمي‌شود.

سرپرست بهزيستي چهارمحال و بختياري بيان داشت: استفاده از ماسک و دستکش، رعايت کردن فاصله‌گذاري اجتماعي هنگام مراجعه به پايگاه‌هاي غربالگري در زمان حضور در پايگاه و همچنين استفاده از دستگاه تهويه هوا براي پايگاه ضروري است.

محمدي با اشاره به جمعيت بيش‌ از ۶۷ هزار کودک زير ۶ سال در استان، گفت: سال گذشته با اجراي اين طرح ۵۰ هزار و ۹۷۳ کودک سنجش شدند که از اين تعداد سه هزار و ۵۶۳ کودک مشکوک به اختلالات بينايي شناسايي شد.

وي اظهار داشت:پس از معاينات تخصصي يک‌هزار و ۹۹۱  کودک دچار اختلال بينايي تشخيص داده شد که براي ۴۰۰ کودکان کمک‌هزينه تهيه عينک از سوي بهزيستي پرداخت شد.
 
انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg