کد مطلب: 184101
بي مهري مسئولين نسبت به کارخانجات /
عمده مشکلات صنعت ما داخلي است / رونق توليد، سرنخ کلاف سردرگم اقتصاد
تاریخ انتشار : 1399/04/17
نمایش : 1526
عمده مشکلات صنعت ما داخلي است / رونق توليد، سرنخ کلاف سردرگم اقتصاد
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز؛ مقام معظم رهبري امسال هم همانند سال‌هاي گذشته بر حمايت از توليد داخل تأکيد داشته و رونق توليد را لازمه رفع مشکلات اقتصادي کشور عنوان کرده‌اند، بر همين اساس اولويت‌بندي مشکلات بخش توليد و اتخاذ سياست‌هاي مناسب توسط دستگاه‌هاي مختلف کشور براي رفع موانع اين بخش امر ضروري به‌شمار مي‌آيد.
 
اشکالاتي در ماليات بر ارزش افزوده را بايد ديگر مشکل امروز بخش توليد دانست. چرخه معيوب اخذ ماليات بر ارزش افزوده عاملي شده تا پرداخت ماليات براي توليدکننده‌اي که هر روز با کاهش توليد و رکود فروش در بازار روبه‌رو است به‌صرفه نباشد.
 
کارخانه آب معدني قُله يکي از بزرگ ترين واحد هاي توليد کننده در استان چهارمحال و بختياري است که با تمام ظرفيت خود در اين استان به کار خود ادامه مي دهد اما متاسفانه دستگاه هاي متولي همکاري لازم را با اين بخش ندارند که جهانبين نيوز  اقدام به تهيه يک گزارش از اين کارخانه کرده است.


 
با وجود همه مشکلات کارخانه را سرپا نگه داشته ايم
 
حسن مختاري مدير عامل کارخانه قله در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز ؛  گفت: از زماني که تصميم به راه اندازي کارخانه قله کرده ايم مشکلات يکي پس از ديگري را پشت سرگذاشته  و سعي کرده ايم در اين چند سالي که ما اينجا مشغول به فعاليت هستيم کارخانه کمتر به تعطيلي کشيده شود .
 
وي تصريح کرد: روزهاي اول که اين مکان را ما در اختيار گرفتيم با يک غارت اموال 16 ميلياردي روبه رو بوديم اما ما اين مشکل را نديديم و پافشاري کرديم تا امروز شاهد اين هستيم که کارخانه روي پاي خودش است و مشکلات جمعي هم ندارد.


 
بي توجهي مسئولين عمده مشکل کارخانجات
 
مختاري ادامه داد: عمده مشکلاتي که امروز گريبانگير کارخانه جات بوده  بي توجهي مسئولين است .
 
وي بيان داشت: کساني که محوريت استان را در نظر دارند بايد وارد شوند و هر روز تلاش کنند تا جهات مختلف مشکلات را ببينيد و براي حل آن چاره اي بينديشند .
 
توليد سرنخ کلاف همه مشکلات است
 
مختاري با تاکيد بر اينکه امروزه توليد سرنخ کلاف همه مشکلات است  اذعان داشت:  براي حل مشکلات اقتصادي اول بايد مشکلات توليد را حل کرد چراکه با حل آن مسئله اشتغال هم حل مي شود و به همراه آن مشکلات اقتصادي هم حل مي شود.
 
وي با اذعان بر اينکه اگر اشتغال نباشد به همراه آن فساد  رخ مي دهد گفت: کارگري که از يک کارخانه اخراج شود قطعا" طبعات خيلي سنگيني براي نظام و دولت دارد.
 
مختاري يادآور شد: اگر يک واحد توليدي به تعطيلي کشانده شود قطعا" اولين مسئله اي که رخ مي دهد به دولت ضرر مي رساند چراکه تامين اجتماعي موظف است به جاي گرفتن بيمه از کارگران حق بيمه بيکاري هم به آن ها بدهد.


 
رسانه ها در حل مشکلات توليد کنندگان بسيار کارساز هستند
 
مدير عامل کارخانه آب معدني  قُله چهارمحال و بختياري   با تاکيد بر اينکه رسانه ها در اين امر مي توانند بسيارتاثير گذار باشند گفت: رسانه ها زبان گويا مردم هستند و مردم زماني بدبخت مي شوند که بدانند رسانه ها را با پول خريده اند .
 
مختاري با تاکيد بر اينکه مشکلات تا حصول نتيجه بايد پيگيري شود گفت: استاندار اين استان بايد همه ظرفيت هاي اين استان را بشناسد و از نزديک با همه مشکلات توليد کنندگان آشنا شود اما متاسفانه نه تنها خودش بلکه رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت نيز  تا کنون در اين کارخانه حضور نيافته و با اين کارخانه هيچگونه آشنايي ندارد.
 
وي با بيان اينکه اداره برق ،  آب  و ماليات نيز با ما هيچ گونه  همکاري ندارند گفت: به خاطر سهل انگاري خود اداره آب يک درخواست  جريمه دو ميلياردي از اين کارخانه نموده است .
 
مختاري فر با اذعان بر اينکه اين کارخانه به ازاي هر متر مکعب آب 5 ميليون پول به اداره آب مي دهد گفت: چرا بايد ما دو ميليارد پول علاوه بر اين به سازمان آب پرداخت کنيم .
 
وي با تاکيد بر اينکه راه را نبايد براي توليد کننده ببندند گفت: اداره کار نيز قانون هاي خاص خود را دارد و اگر به هر دليلي من يک کارگر را به خاطر خطا و اشتباه اخراج کردم  اداره کار به اجبار مي خواهد آن نيرو را به کارخانه بازگرداند که اين امر صلاح نيست.
 
مختاري با اذعان بر اينکه مشکلات زياد است  اما براي رفع آن ها تا کنون اقدامي نشده است گفت: تهيه مواد اوليه براي ما يک درد است .
 
همکاري همه دستگاه ها مي تواند به رفع موانع توليد کمک کند
 
وي با تاکيد بر اينکه اگر بخواهيم به اقتصاد کشورمان کمک کنيم همه بايد همکاري داشته باشند گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي بارها اين مسئله را تذکر داده است اما متاسفانه گوش شنوايي نيست و هرکس مي خواهد راه خود را برود و اين است که مشکلي حل نمي شود.
 
مختاري با اذعان بر اينکه مسئولين بايد اعتماد مردم را جلب کنند گفت: متاسفانه مردم نسبت به مسئولين بي اعتماد شده اند و کسي حاضر نيست حرف ان ها را گوش کند.
 
وي در پايان خاطر نشان کرد:خوشبختانه افرادي که در اين کارخانه مشغول به کار هستند همگي فني کار با تحصيلات بالايي بوده که اگر مشکلي براي هر کدام از دستگاه هاي ما به وجود آيد سريعا" آن را برطرف مي کنند.
 
حيات اقتصاد ما به توليد کشور گره خورده است
 
رئيس بسيج رسانه چهارمحال و بختياري گفت: اقتصاد، اشتغال و حيات اقتصادي ما  به توليدات داخلي کشور گره خورده است .
 
البرز للگاني رئيس بسيج رسانه چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز ؛ اظهار کرد : دو کليد واژه اي که در چند سال پيش  رهبر معظم انقلاب اسلامي تکرار کرده اند بحث اقتصاد و توليد است .
 
وي تصريح کرد: همان طور که مي دانيد اقتصاد و اشتغال و حياط اقتصادي ما  به توليدات کشور گره خورده و اگر کارخانه هاي توليدي ما رونق داشته باشند و بحث اشتغال در کشور حل شود بسياري از معضلاتي که ما امروز با آن ها دست به گريبان هستيم حل مي شود.
 
للگاني با اشاره به اينکه همه صنوف و اقشار جامعه وظيفه دارند که در بحث جهش توليد به ميدان آيند گفت: يکي از اقشار بسيار تاثير گذار در بحث جهش توليد اصحاب رسانه هستند که از همان شروع کار تا به مرحله توليد و پس از آن مي توانند کمک شاياني را داشته باشند.
 
وي عنوان کرد: رسانه ها مي توانند با مطالبه گري از مسئولين به توليد کنندگان کمک کنند و مشکلات آن ها را به گوش مسئولين برسانند.
 
للگاني با تاکيد بر اينکه بسيج رسانه چهارمحال و بختياري وظيفه خود مي داند که به کمک واحد هاي توليدي اين استان بيايد گفت: در سال جهش توليد بسيج رسانه مي تواند قدم هاي هر چند ناچيز در راستاي تحقق شعار سال بردارد.
 
انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg