کد مطلب: 184112
قلب، طعمه جديدترين نسخه ويروس کرونا
تاریخ انتشار : 1399/04/23 13:24:05
نمایش : 2043
دانشمندان دريافتند جديدترين نسخه ويروس کرونا به صورت مستقيم به بافت‌هاي قلبي حمله کرده و سلول‌هاي قلب را آلوده مي‌کند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، يک مطالعه اخير سلول‌هاي بنيادي نشان داده است که ويروس کروناي جديد، مي‌تواند سلول‌هاي قلب را از طريق همان گيرنده موجود در ريه‌ها آلوده کند و باعث بروز عوارض قلبي مرتبط با بيماري کرونا باشد.

در ابتدا کارشناسان تصور مي‌کردند که کوويد ۱۹ يک بيماري تنفسي است و علائمي از جمله سرفه، تنگي نفس و ذات الريه است. با اين حال، شواهد جديد در مورد کرونا نشان مي‌دهد که اين بيماري مي‌تواند باعث حملات عصبي و قلبي شود.

پزشکان تغييراتي در سيستم گردش خون در افراد مبتلا به کرونا گزارش کرده اند که بعضي اوقات منجر به لخته شدن خون و همچنين عوارض قلبي مانند تغيير در ريتم قلب، آسيب به بافت قلبي و سکته قلبي مي‌شود.

اگرچه برخي محققان معتقدند که کوويد ۱۹ خطري براي قلب است، اما مشخص نيست که به صورت مستقيم تاثير مي‌گذارد  يا در نتيجه ساير فرآيند‌هاي بيماري ايجاد مي‌شود



دانشمندان آمريکا براي تکميل اين نتايج، آزمايشي طراحي کردند. اين دانشمندان براي توليد سلول‌هاي قلبي از نوعي سلول بنيادي به نام سلول‌هاي بنيادي پرتوان القايي (iPSCs) استفاده کردند.

دانشمندان مي‌توانند iPSC‌ را از سلول‌هاي پوستي شخص ايجاد کنند و سپس آن‌ها را مجدداً برنامه ريزي کنند تا به هر نوع سلول در بدن تبديل شوند. iPSC ابزار مفيدي براي تحقيق در مورد بيماري‌هاي انساني و کشف راه‌‍‌هاي جديد براي درمان بيماري‌ها را ارائه مي‌دهند.

در اين مطالعه، تيم iPSC‌ را براي تبديل شدن به سلول‌هاي قلبي برنامه ريزي کرده و بعداً آن‌ها را با ويروس کرونا انکوباتور ( کشت و رشد دادن نمونه‌هاي زنده) کردند. محققان با استفاده از ميکروسکوپ و تکنيک‌هاي تعيين توالي ژنتيکي دريافتند که اين ويروس مي‌تواند مستقيماً سلول‌هاي قلب را آلوده کند



انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg