کد مطلب: 184169
کارشناس مسائل خودرو؛
هيچ برنامه مشخصي براي بازار خودرو وجود ندارد
تاریخ انتشار : 1399/05/23 10:27:36
نمایش : 1093
امير حسين عسگريان، کارشناس مسائل خودرو گفت: گراني خودروها بيشتر به اين امر بر مي گردد که توليد خودرو کشور به حالت عادي برنگشته است تا تيراژ توليد به حد مطلوب نرسد هر گونه قيمت گذاري در بازار خودرو وضعيت را آشفته تر از قبل مي کند.
به گزارش هفت چشمه، اميرحسين عسکريان، کارشناس مسائل خودرو در گفتگو با جهانبين نيوز؛ در خصوص وضعيت خودرو گفت: متاسفانه در چند وقت گذشته و با وجود همه مشکلات و مسائل تحريمي که  براي کشورمان بوجود آمده، شرکتهاي  بزرگ خودروسازي در تامين قطعات و مواد واوليه مورد نياز خود دچار مشکل شده اند به همين دليل  از ميزان خودروي توليدي خود کاسته و بدين ترتيب بازار خودرو دچار التهاب شده است.
 
وي افزود: بايد اين نکته را بگويم که تا وقتي شرکت هاي خودروساز نتوانند روند توليد و تيراژ خود را به حالت عادي و طبيعي خود برگرداننند نبايد انتظار هيچ گونه معجزه و آرامشي با روش هاي جديد قيمت گذاري در اين آشفته بازار باشيم.
 
اين کارشناس خودرو با بيان اين نکته که تنها راه کنترل بازار افزايش توليد خودرو و عرضه به بازار است، اذعان داشـت: ايران خودرو و سايپا در بازار خودرو به صورت انحصاري فعاليت مي کنند و فضاي اين بازار متاسفانه رقابتي نيست که به افزايش کيفيت توليدات بيانجامد بنابراين بايد گفت سايپا محصولات با قيمت ارزانتر به بازار توزيع و ايران خودرو با قيمت مياني و رو به بالا محصولاتش را عرضه مي کند.
 
عسکريان در ادامه يادآور شد: با پايدار بودن و ثبات اين روند و مهمتر از آن عدم آزادسازي واردات خودرو و يا وضع تعرفه سنگين براي واردات آن به نظر مي رسد در اين بازار آزاد سازي قيمت خودرو هيچ تاثيري ندارد و بازار خودرو از وضعيت فعلي رهايي نخواهد يافت، و حضور شوراي رقابت در امر قيمت گذاري لازم است.
 
 مشاور طرح تحقيق و تفحص از صنعت خودرو با بيان اين که هيچ دستورالعمل و برنامه مشخصي براي مديريت اين بازار گسترده در کشور وجود ندارد، اذعان داشت: گراني خودروها بيشتر به اين امر بر مي گردد که توليد خودرو کشور به حالت عادي برنگشته است تا تيراژ توليد به حد مطلوب نرسد هر گونه قيمت گذاري در بازار خودرو وضعيت را آشفته تر از قبل مي کند.
 
عسکريان تصريح کرد: افزايش قيمت ارز، کمبود عرضه خودرو، تامين نکردن قطعات براي شرکت هاي خودروساز و عدم سياست گذاري درست براي عرضه، مديريت و فروش خودرو سبب شده است که قيمت بيشتر خودروهاي موجود در بازار با افزايشي ۱۰ درصدي بين ۱۰ تا ۲۰ ميليون تومان افزايش يابد.
 
اين کارشناس صنعت خودرو با بيان اين که بهترين راهکار کنترل بازار، افزايش توليد خودرو و عرضه به بازار است، گفت: آزاد سازي قيمت خودروها که به عنوان راهکاري براي کنترل قيمت خودرو و مطلوب شدن بازار اين صنعت توسط کارشناسان به عنوان راهکار اصلي بيان مي شود خود سبب گرانتر شدن قيمت ها و بدتر شدن اوضاع صنعت خودرو خواهد شد و مسکني خوبي براي اين صنعت در وضعيت فعلي نمي باشد.
 
وي در پايان اذعان داشت: اعتقاد دارم که مسئولين وزارت صنعت بايد هر چه سريعتر توليد داخلي قطعات خودرو را توسعه و در دستور کار ويژه خود قرار دهند تا روند توليد خودرو به شرايط قبل برگردد و به خودي خود بحث قيمت خودرو و تعادل اين صنعت به حالت عادي خود بر مي گردد.

انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg